luxifine Skrevet 10. juli 2024 #21 Del Skrevet 10. juli 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Så du brukte da ikke blandings maskin? Anonymkode: a675f...eee Nei brukte kun vannkoker til å koke opp vannet (både den jeg kokte opp og kjøpte ned samt at jeg brukte vannkoker til å koke opp vannet som jeg blandet med pulveret. Kokende vann holder 100⁰, MME skal blandes ut i minst 70⁰ så jeg følte meg trygg på fremgangsmåten jeg brukte). AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det skal kokes til 70 grader leste jeg nå, brukte du vanlig kjøkken termometer da? Anonymkode: a675f...eee Nope, brukte vannkokeren til å koke opp vannet, blandet det med pulveret, rørte ut pulveret og så tilsatte jeg lik mengde kaldt ferdig kokt vann fra kjøleskapet slik at temperaturen var drikkeklar for babyen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #22 Del Skrevet 10. juli 2024 Det er virkelig ikke vanskelig å blande mme uten en maskin da. Vi laget opp 6 flasker, kjølte dem ned fort og hadde i kjøleskapet (intill 24 timer). Hadde kokvarmt vann på termos, så når vi måtte ha en flaske brukte vi det varme vannet i termosen til vannbad. Flaska var klar på et øyeblikk, tok sikkert ikke lenger tid enn hva en maskin bruker. Anonymkode: 3215c...dd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #23 Del Skrevet 10. juli 2024 On 7/9/2024 at 4:56 PM, AnonymBruker said: Det skal kokes til 70 grader leste jeg nå, brukte du vanlig kjøkken termometer da? Anonymkode: a675f...eee Det gjør ikke noe at det er litt over 70 grader Før baby er 6 mnd bør alt vann som brukes, varmt og kaldt, uannsett ha vært kokt først (til 100 grader). Ang. maskinen har jeg og lest et par historier der maskinen blandet litt feil med for mye pulver og baby ble dehydrert. Men har ingen sikre kilder tilgjengelig på dette. Personlig ville jeg ikke tatt sjansen på å bruke sånn maskin. Anonymkode: 6192f...2d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #24 Del Skrevet 10. juli 2024 Kan man ikke bruke kokt vann på brezza-maskinen? For det er en vannbeholder man fyller, ikke sant? Anonymkode: 14793...404 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #25 Del Skrevet 10. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan man ikke bruke kokt vann på brezza-maskinen? For det er en vannbeholder man fyller, ikke sant? Anonymkode: 14793...404 Pulveret skal blandes med vann som holder minst 70 grader. Det gjør ikke en brezza maskin. Vannbeholderen fylles med vann som er kokt, men det koker jo ikke vannet ved tilberedning. Anonymkode: 3215c...dd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #26 Del Skrevet 10. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kan man ikke bruke kokt vann på brezza-maskinen? For det er en vannbeholder man fyller, ikke sant? Anonymkode: 14793...404 Den blander ikke melken i 70 grader så man risikerer at bakterier ikke blir drept. Dette kan føre til magevondt og sykdom hos baby, og i værste fall blodforgiftning (som er veldig alvorlig og dødelig), og hjernehinnebetennelse (også alvorlig og dødelig sykdom). Det tryggeste er å følge anbefalingene som er å blande i kokt vann som er minst 70 grader når du blander MME. Anonymkode: fb38d...c3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå