Gå til innhold

Mannen har plutselig forandret seg.. til det verret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som svarer at han forsøker å avslutte forholdet, hvorfor skal han da være slem mot egne barn? Om han tidligere var omsorgsfull forelder og passet godt på dem så burde han jo ikke være klar til å drive psykisk mishandling av dem bare for å få avsluttet et forhold?

Anonymkode: 5136a...242

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og TS du har vært sammen med ham i 3 år, er du ikke bekymret for barna hans? Virker som du tenker du bare må avslutte og så ferdig med det men du bør jo følge opp så barna hans ikke må leve i dette om det er den nye hverdagen... Du kjenner vel disse barna? 

Anonymkode: 5136a...242

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og TS du har vært sammen med ham i 3 år, er du ikke bekymret for barna hans? Virker som du tenker du bare må avslutte og så ferdig med det men du bør jo følge opp så barna hans ikke må leve i dette om det er den nye hverdagen... Du kjenner vel disse barna? 

Anonymkode: 5136a...242

Når har jeg nevnt, at jeg ikke bryr meg om barna hans? 

De er for øyeblikket hos sine respektive mødre (som jeg har skrevet), så de er ikke sammen med han nå.  Og han blir sett til av sine søsken som jeg har informert ang min bekymring. Jeg skal skaffe barnevakt og dra over for å ha en samtale med han denne uken. Hva mer tenker du jeg bør gjøre i første omgang, som jeg ikke allerede har gjort? 

Jeg er åpen for forslag fra deg.. 

Ts

Anonymkode: f42a2...008

  • Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Når har jeg nevnt, at jeg ikke bryr meg om barna hans? 

De er for øyeblikket hos sine respektive mødre (som jeg har skrevet), så de er ikke sammen med han nå.  Og han blir sett til av sine søsken som jeg har informert ang min bekymring. Jeg skal skaffe barnevakt og dra over for å ha en samtale med han denne uken. Hva mer tenker du jeg bør gjøre i første omgang, som jeg ikke allerede har gjort? 

Jeg er åpen for forslag fra deg.. 

Ts

Anonymkode: f42a2...008

Ja bra de er hos mødrene akkurat nå. Jeg så bare ikke at du hadde skrevet noe særlig om det og at det virket som du tenkte å bare avslutte forholdet (noe jeg jo tenker er lurt om mannen mener dette er normalt). Ble bare bekymret for barna oppi situasjonen som da blir igjen med en ustabil fyr 😕 Håper du får en konstruktiv samtale med ham og finner ut av hva som har skjedd, synes ikke du har håndtert noe feil sånn du har skrevet det hittil altså. Om det blir brudd og ingen tegn til selvinnsikt hos mann så ville jeg nok tatt kontakt med noen for å følge opp de andre barna feks, eller snakket med barna selv om de er gamle nok til det. Fikk så vondt av dem (og dere) av å lese HI.

Beklager om jeg formulerte meg så jeg virket veldig kritisk, det var ikke intensjonen.

Anonymkode: 5136a...242

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja bra de er hos mødrene akkurat nå. Jeg så bare ikke at du hadde skrevet noe særlig om det og at det virket som du tenkte å bare avslutte forholdet (noe jeg jo tenker er lurt om mannen mener dette er normalt). Ble bare bekymret for barna oppi situasjonen som da blir igjen med en ustabil fyr 😕 Håper du får en konstruktiv samtale med ham og finner ut av hva som har skjedd, synes ikke du har håndtert noe feil sånn du har skrevet det hittil altså. Om det blir brudd og ingen tegn til selvinnsikt hos mann så ville jeg nok tatt kontakt med noen for å følge opp de andre barna feks, eller snakket med barna selv om de er gamle nok til det. Fikk så vondt av dem (og dere) av å lese HI.

Beklager om jeg formulerte meg så jeg virket veldig kritisk, det var ikke intensjonen.

Anonymkode: 5136a...242

❤️ 

Ts

Anonymkode: f42a2...008

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsto jeg det rett at du og barna dine dro hjem fra den felles ferien før det var planlagt? Og hvis det var sånn, hvordan reagerte han på det?

Anonymkode: 293ef...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Humle Brumle skrev (14 timer siden):

Er det bare jeg som tenker at dette er en genuint slem mann som driver med psykisk vold/ omsorgssvikt mot barn? Og ikke noe sånn hjernesvulst? Kan hende han tester deg for å se om du «tåler» eller bøyer deg for slik oppførsel? 

Det er hvertfall typisk å oppføre seg fint når andre er tilstede (sånn som når de reiste bort på middag). 
 

Jeg hadde vært mest bekymret for barna oppi det hele, tror jeg ville tatt en prat med barnas mor og forhørt meg om dette er noe hun kjenner igjen, og uttrykt bekymring. 

Anonymkode: 34cc0...163

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en god mor ts og en like god omsorgsperson for hans barn. Du reagerer på dum oppførsel og har prøvd å håndtere situasjonen etter beste evne. Du virker også å bry deg godt om kjæresten din. Du har ikke gjort noen feil som jeg kan se, så steng ute de som kritiserer deg her inne. 

Du får ta ting som de kommer nå, du er oppegående og fornuftig og alt alle har rådet her ligger vel og ulmer i bakhodet ditt når du skal avgårde og snakke med ham. Håper du finner ut av ting ❤️

Anonymkode: 38143...6e6

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har de gått, TS? Må innrømme at jeg har funder mye på denne problemstillingen- en så radikal endring.

Tenkte f.eks på om han kunne være under ett enormt press, f.eks store skjulte spilleproblemer og nå fått begjæring om tvangssalg. Eller annet lignende press, hvor noe har vært skjult, men nå har blitt så alvorlig/avslørende at han vet "alle får vite" og dermed bærer på tyngende skam? 
 

Eller alkohol/rusproblemer, som ble ekstremt vanskelig for han med andre tett på over tid?

 

Håper dere har fått snakket godt sammen❤️

 

Anonymkode: 13557...f3b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor pike skrev (På 9.7.2024 den 15.28):

Herregud! For en type! Å nekte et barn pålegg til frokost er jo helt på trynet. Forhold med en sånn fyr, ville jeg sterkt vurdert. 

Les at dette er uvanlig oppførsel av mannen. Er snakk om total transformering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er veldig mye fantasi i tråden, om alt fra fysiske til psykiske diagnoser, men jeg tror det kan være noe så enkelt som at han er ferdig med forholdet, og derfor har vært utålmodig og vanskelig. Vi har alle perioder som er dårlige av forskjellige årsaker, og da oppfører vi oss ikke alltid like bra. Det unnskylder ikke oppførselen, men en trenger ikke å gå helt i krisemodus heller. 

Anonymkode: d5fbf...97b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eksmann ble lik. Dette skjedde etter 20 år sammen. Han fikk en alvorlig depresjon som ble utløst av en ekstremt stressende situasjon på jobb. Det ble endring raskt, som å slå på en bryter. Han ble ikke lei eller trist, men sur og sint på alt og alle rundt seg. Og mente oppriktig at alt var alle andre sin feil og kjeftet i vei. Han skjønte ikke alvoret før vi ble separert. Skylte alt på depresjonen, og at alle måtte jo forstå hvorfor han var sint. Tok ingen ansvar for egne følelser, hans sinne var alle andre sin feil. 

 

Uansett, håper du og barna har det bra! 

Anonymkode: 39ca8...bef

  • Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: 

Jeg har ikke fått tak i han.

Fikk barnevakt i går, og stakk innom, men da var han ikke hjemme, på telefon svarer han ikke. Ringte søsken, og de sier han har vært hjemme disse dagene. 

Ts

Anonymkode: f42a2...008

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 9.7.2024 den 15.22):

Vi har to barn hver, og har bodd i hvert vår hus, men har vært sammen i 3 år. Jeg har mine barn 90 % og han har sine 40 og 30 %. Vi er sammen mye på ettermiddager alle helger og ferier, både når vi begge har barna og når vi er bare oss to. 

Denne ferien skulle vi ha to uker sammen med barna. De andre feriene har fungert kjempebra.

Slik han alltid har vært før er: genuint interessert i å være med barna, lære de nye ting som knyte tauverk, lage mat (middager, kaker og følge oppskrifter), spise sammen alle og se film og kose oss, dra ut på teltturer og i hengekøyer, sove ute, være sammen, forklare om planter/dyr/steiner og forteller om alt med stor iver. 

Denne turen har han forandret seg helt. Han har vært spydig, kjefter på barna hele tiden, og kommanderer dem til å gjøre ulike ting (ikke smule, ikke søle, sitte helt rett i stolen, ikke lage lyd, ikke synge, spise opp maten selv når han har tatt på alt for mye til dem osv). Alt skal ha konsekvenser (ikke få is/dessert/lørdagsgodt/være med på tur/inn på rommet osv). 

Og hvis de ikke overholder "reglene" hans så skriker han til dem. For eksempel så sølte ene barnet et glass vann, da skrek han til barnet. Spiser de knekkebrød, uansett hvor mye de bøyer seg over bordet, så er det skriking at de søler i sofaen. Barna endte med å ikke tørre å hjelpe til med noe, i frykt for å få represalier, selv om de gjør sitt beste. 

Til meg er han blitt manipulerende/gaslighter. Han kunne plutselig si at han ikke har sagt ting, som han helt klart og tydelig hadde sagt bare minutter før. Alt jeg gjør er feil. Støvsuger feil, tar oppvasken feil, ikke streng nok med barna. Eksempelvis skulle jeg ha et tauverk over en påle som jeg ikke klarte å se, fordi jeg har dårlig syn. Jeg ba han forklare meg hvor pålen var, slik at jeg kan gå i den retningen til jeg er nært nok til å se den. Da ble det kjeft for at jeg ikke gjør noe med synet mitt (jeg bruker progressive briller, men det er 

Det er hundre eksempler til. 

På kveldstid prøver jeg å ta dette opp med han. At jeg synes han har vært alt for streng denne turen, og at oppdragelsen har blitt fryktbasert, mens den tidligere har vært mestringsbasert. Og hvordan vi kan jobbe for å skape god stemning og mestring hos barna og oss. Da går han til verbalt motangrep mot meg. At jeg, som er så jævlig smart, burde ikke synke så lavt som dette. Resten av turen snakket han nesten ikke til meg. Bare korte enstavelsesord. Han fortsatte å være like kommanderende og konsekvensbevist mot barna. 

Siste som skjedde den turen, var at han og mitt barn var uenige om hvilke pålegg barnet skulle ha på skiven. Barnet ønsket salami, og han ville at bar et skulle ha ost, noe barnet ikke liker. Det endte med at barnet ble sint og sa at h*n ikke liker ost, og da sendte han barnet på rommet, uten mat. Jeg tok med barnet for å hente bilen på andre siden av byen. Og da slenger han etter meg at jeg ikke får gi barnet mat, som en konsekvens av at barnet valgte å ikke spise frokost. 

Altså! Hva skjer. Jeg prøver å kommunisere, men han har helt låst seg. Så kadikal endring? Andre som opplever slikt og at det kan være en grunn jeg ikke forstår, kanskje fysisk/psykisk? 

Anonymkode: f42a2...008

Kan det hende han er utro? Menn og kvinner er utro har kortere lunte enn ellers og adferden forandres. 

Anonymkode: a9292...19d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Oppdatering: 

Jeg har ikke fått tak i han.

Fikk barnevakt i går, og stakk innom, men da var han ikke hjemme, på telefon svarer han ikke. Ringte søsken, og de sier han har vært hjemme disse dagene. 

Ts

Anonymkode: f42a2...008

Ikke fått tak i han ? Hva kan ha skjedd? Er han en type som kan være utro? 

Anonymkode: a9292...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker av erfaring. Min eks mann ble sur for ingenting, til og med dattera mi la merke til å irritabel han var. Han var blitt forelsket i ei annen ei. Han tok lange turer og var borte i timesvis. 

K35

Anonymkode: a9292...19d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du skriver mye om Durek Verret? Siden det står " verret" i overskrifta. 

Anonymkode: 5a9d0...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.7.2024 den 10.48):

Oppdatering: 

Jeg har ikke fått tak i han.

Fikk barnevakt i går, og stakk innom, men da var han ikke hjemme, på telefon svarer han ikke. Ringte søsken, og de sier han har vært hjemme disse dagene. 

Ts

Anonymkode: f42a2...008

Har du fremdeles ikke fått tak i ham?

Anonymkode: 0b6a1...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det ts? 

 

Anonymkode: 83f62...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.7.2024 den 10.54):

Kan det hende han er utro? Menn og kvinner er utro har kortere lunte enn ellers og adferden forandres. 

Anonymkode: a9292...19d

Det er den magefølesen jeg også får . At han nesten ubevisst lager en konflikt , for å kunne «flykte « . Men uansett årsak , jeg ville vertfall holdt barna mine langt unna folk med adferdsproblemer . 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...