Gå til innhold

Mannen har plutselig forandret seg.. til det verret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan også være en psykisk diagnose (eks. p.forstyrrelse) som han har klart å holde i sjakk frem til nå, men at det har kokt over...

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Evt alkoholiker, siden han ble normal etter å ha drukket vin med venner. Abstinenser kan gi irrasjonell atferd. 

Anonymkode: b1969...3b6

Dette var min første tanke også, som jeg skrev tidligere i tråden. Det er jo ganske påfallende at han ble helt normal etter å ha drukket vin. Er spent på oppfølgingen fra TS her (om det kommer noen da).

Anonymkode: 0b6a1...a65

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayer skrev (6 timer siden):

Tror du, er ikke dette usannsynlig mtp. alder? De er nok bare i førtiårene.  Veldig få får demens før 65, men det hender jo i enkelte tilfeller.

Ikke om det er vaskulær betinget 

Anonymkode: eacde...7e6

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som legemat. Så raskt og radikalt kan være noe alvorlig. 
 

Ville krevd at han gikk til lege og sjekket hjernen.

Anonymkode: ec79d...eab

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 

Jeg har faktisk ikke kontaktet han etterpå. Det har gått 3 dager. Men han har heller ikke kontaktet meg.. jeg har vært nødt til å fordøye alt, for jeg er skikkelig overasket over hele oppførselen, og er så usikker på hvordan jeg skal ta det opp hvis han fortsatt er i slikt humør. Jeg har snakket med mine barn, og de har også en oppfatning av at han har forandret seg. De skjermes selvfølgelig, og skal ikke ha kontakt med han. Hans barn er hos sine respektive mødre for øyeblikket så de er også skjermet noen uker. 

Men har snakket med hans søsken, så jeg vet at han er hjemme. Mtp. om det skulle være noe psykisk akutt, så er de innom og holder et et øye med han. 

Ts

Anonymkode: f42a2...008

  • Liker 1
  • Hjerte 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts her. 

Jeg har faktisk ikke kontaktet han etterpå. Det har gått 3 dager. Men han har heller ikke kontaktet meg.. jeg har vært nødt til å fordøye alt, for jeg er skikkelig overasket over hele oppførselen, og er så usikker på hvordan jeg skal ta det opp hvis han fortsatt er i slikt humør. Jeg har snakket med mine barn, og de har også en oppfatning av at han har forandret seg. De skjermes selvfølgelig, og skal ikke ha kontakt med han. Hans barn er hos sine respektive mødre for øyeblikket så de er også skjermet noen uker. 

Men har snakket med hans søsken, så jeg vet at han er hjemme. Mtp. om det skulle være noe psykisk akutt, så er de innom og holder et et øye med han. 

Ts

Anonymkode: f42a2...008

Det trenger ikke være psykisk. Det kan være svulst, så jeg håper noen sjekker ja. 

Anonymkode: 4590b...75d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stor pike skrev (På 9.7.2024 den 15.28):

Herregud! For en type! Å nekte et barn pålegg til frokost er jo helt på trynet. Forhold med en sånn fyr, ville jeg sterkt vurdert. 

Herregud , hva med å fakrisk først sjekke hos lege … 

Anonymkode: 073be...7be

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (På 9.7.2024 den 20.24):

Evnt viser han sine true colours. Han er ferdig med å imponere / lovebombe. Kom deg vekk fra han. Ta en pause . Skjerm barna dine . Gå i terapi sammen 

Eller st han faktisk er blitt syk

Anonymkode: 073be...7be

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo også være så "enkelt" at noe hendte like før ferien, som fikk ham av helt ute av balanse. F.eks noe på jobb, eller på mer personlig plan, som vennskap. Jeg ble dumpa av ei venninne for noen år siden, og det knakk meg ganske greit. Tok meg tid å klare å snakke om det, jeg var nedbrutt lenge. Ingen reagerer helt likt på ulike omstendigheter. Det trenger ikke være sykdom eller at han har mistet interessen. Det kan være noe som har hendt ham, som han ikke klarer å snakke om. Det rettferdiggjør selvsagt ingenting. 

Anonymkode: 31576...f4b

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det kan jo også være så "enkelt" at noe hendte like før ferien, som fikk ham av helt ute av balanse. F.eks noe på jobb, eller på mer personlig plan, som vennskap. Jeg ble dumpa av ei venninne for noen år siden, og det knakk meg ganske greit. Tok meg tid å klare å snakke om det, jeg var nedbrutt lenge. Ingen reagerer helt likt på ulike omstendigheter. Det trenger ikke være sykdom eller at han har mistet interessen. Det kan være noe som har hendt ham, som han ikke klarer å snakke om. Det rettferdiggjør selvsagt ingenting. 

Anonymkode: 31576...f4b

Ja det kan jo være noe så enkelt. Men man er ansvarlig for egne handlinger, og det rettferdiggjør ikke måten han har vært på både med meg og barna. 

Ts

Anonymkode: f42a2...008

  • Liker 10
  • Hjerte 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det trenger ikke være psykisk. Det kan være svulst, så jeg håper noen sjekker ja. 

Anonymkode: 4590b...75d

Ja, jeg ser til at noen sjekker innom nå disse dagene, og tar turen bort til han når det har gått noen dager. jeg skal jo selvfølgelig ikke ghoste en jeg har vært sammen med i 3 år, så jeg skal ta samtalen med han. Men et par dager fra eller til tenker jeg kanskje er greit, slik at han får slappet av etter ferien og temperaturen forhåpentligvis roer seg litt. Da håper jeg at jeg kan få noe mer ut av samtalen, enten at han forklarer hva som skjer med han, at han eventuelt aksepterer en tur til legen, eller at det blir brudd hvis selvinnsikt ikke er tilstede. 

Ts

Anonymkode: f42a2...008

  • Liker 3
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gjerne et dumt forslag, men hadde du kunnet snakket med eksen hans om dette? Kan han ha vært sånn før? Eller er hun troendes til å bruke det mot han i barnefordelingssak?

Anonymkode: c65d7...7a0

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier han selv til at han har forandret seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 22.24):

Ja, jeg ser til at noen sjekker innom nå disse dagene, og tar turen bort til han når det har gått noen dager. jeg skal jo selvfølgelig ikke ghoste en jeg har vært sammen med i 3 år, så jeg skal ta samtalen med han. Men et par dager fra eller til tenker jeg kanskje er greit, slik at han får slappet av etter ferien og temperaturen forhåpentligvis roer seg litt. Da håper jeg at jeg kan få noe mer ut av samtalen, enten at han forklarer hva som skjer med han, at han eventuelt aksepterer en tur til legen, eller at det blir brudd hvis selvinnsikt ikke er tilstede. 

Ts

Anonymkode: f42a2...008

Du kan si, hei. Jeg ha merket at du har vært irritabel og ikke helt deg selv i det siste. Jeg synes det er veldig vanskelig og jeg savner den rolige balanserte mannen du var før. Jeg synes du har endret oppførsel. Er det noe vanskelig som har skjedd i forkant av ferien? Du har trukket deg vekk fra meg og jeg er nyskjerrig på om du ønsker å få tilbake den god kontakten vi hadde før, eller om du vil at vi skal ha det sånn som vi har det nå, hvor vi er sinte og irriterte mot hverandre og barna. 

Endret av lillevill
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det være noe så stort som psykopat, alzheimer, tidlig demens, borderline, andre sykdommer? Kan det være at han er et sted i livet der han takler veldig lite stress?

Anonymkode: a1e5a...0da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke snakke på flere dager er jo et stort rødt flagg. Og han har heller ikke tatt kontakt. Trolig er han ferdig med forholdet og dette er hans måte å slå opp på eller det er noe alvorlig akutt som har skjedd, men det er mer usannsynlig iom at det nå har gått mange dager

Anonymkode: 4ee63...568

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du snakket med ham TS?

Anonymkode: db58e...f70

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som tenker at dette er en genuint slem mann som driver med psykisk vold/ omsorgssvikt mot barn? Og ikke noe sånn hjernesvulst? Kan hende han tester deg for å se om du «tåler» eller bøyer deg for slik oppførsel? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.7.2024 den 22.25):

Sikkert bipolar

Anonymkode: 59e75...0fe

Det er ikke helg slik bipolar fungerer… 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du snakket med ham TS?

Anonymkode: db58e...f70

Nei, jeg har vært på telttur med barna mine denne helgen og vi hadde en skikkelig kosetur sammen vi tre, med sene kvelder rundt bålet. Så jeg ønsket ikke å ødelegge kvalitetstiden sammen med dem med å sitte i telefonen. Jeg får skaffe barnevakt en kveld denne uken og dra bort til han. 

Men han har heller ikke gitt lyd i fra seg da. Så det er jo et dårlig tegn i seg selv. 

Ts

 

Anonymkode: f42a2...008

  • Liker 3
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...