Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etterspurte bedre betingelser på huslånet mitt og fikk dette til svar: "Øvrig lån har nom rente 5,95%. Det er gode rentebetingelser i dagens marked."

Stemmer det? Jeg har ikke tillitt til banken min lengre og ønsker egentlig innfri hele lånet bare for å bli ferdig med dem.. som alenemor har jeg de siste 10 årene søkt om å flytte lånet til andre banker uten hell. Jeg har ikke betalingsanmerkninger, ikke annet lån, og har sikker økonomi.

Anonymkode: ae377...028

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Etterspurte bedre betingelser på huslånet mitt og fikk dette til svar: "Øvrig lån har nom rente 5,95%. Det er gode rentebetingelser i dagens marked."

Stemmer det? Jeg har ikke tillitt til banken min lengre og ønsker egentlig innfri hele lånet bare for å bli ferdig med dem.. som alenemor har jeg de siste 10 årene søkt om å flytte lånet til andre banker uten hell. Jeg har ikke betalingsanmerkninger, ikke annet lån, og har sikker økonomi.

Hvilken bank er dette? 
Har du medlemskap som gir deg fordeler på lån/banktjenester?

Har du prøvd Bulder bank? 

Anonymkode: 5a698...1b6

AnonymBruker
Skrevet

Tror det stemmer, vi har 6,25%

Anonymkode: a3c93...625

AnonymBruker
Skrevet

Vi har 4,99

Anonymkode: 3e4c9...0b0

AnonymBruker
Skrevet

5.7 her

Anonymkode: e9627...9f5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvilken bank er dette? 
Har du medlemskap som gir deg fordeler på lån/banktjenester?

Har du prøvd Bulder bank? 

Anonymkode: 5a698...1b6

Har ingen medlemskap eller fordeler. Har forsikringene i annen bank da de hadde gode betingelser og er lokal bank (men de ville ikke gi meg lån dem heller. De har spurt meg haugevis med ganger om jeg vil flytte lånet, jeg sier ja og så stopper det opp og de i banken blir flau).

Har kikket på bulder bank, usikker på om jeg har søkt, men kan prøve igjen og se.

Skrevet

Sjekk Sbanken sitt fastrentetilbud, 3 års binding på 4.69% effektiv (4.59% nominell). Det er 1.36% lavere enn du har nå. 

AnonymBruker
Skrevet

Bulder bank: 

"Vi kan ikke tilby deg lån akkurat nå

I følge våre beregninger blir det vanskelig å betjene et lån av denne størrelsen med den oppgitte inntekten og kostnadene vi fant i søknaden."

Jeg har ingen billån, ingen kredittgjeld, ingen betalingsanmerkninger, fast inntekt, ikke andre gjeld eller verdier enn huset som er 2 100 000 bilen er fra 2011 og er kanskje verd 40-50 000? Inntekt ble beregnet til å være over 500 000. 

Får nei hver gang.. søkte om 100 000 liksom!! 

Tror jeg har forsøkt sbanken før, samt KLP og alle lokalbankene.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er verdien på huset? Du sier ingen kredittgjeld, du har altså ikke kredittkort? Og ikke studiegjeld?

Verdien på bilen er ikke interessant, den trekker ned betjeningsevne uansett.

Jeg har 5,85 i effektiv rente i nordea

Anonymkode: e4784...a54

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ingen medlemskap eller fordeler. Har forsikringene i annen bank da de hadde gode betingelser og er lokal bank (men de ville ikke gi meg lån dem heller. De har spurt meg haugevis med ganger om jeg vil flytte lånet, jeg sier ja og så stopper det opp og de i banken blir flau).

Har kikket på bulder bank, usikker på om jeg har søkt, men kan prøve igjen og se.

Skjønner ikke helt…? Banken spør om du vil flytte lånet til dem? Haugevis av ganger? Og når du aksepterer så får du ikke lån der likevel? En slik bank ville ikke jeg flyttet til.

En rente på 5,95 % er ikke så verst.

Anonymkode: 51e43...5e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tror det stemmer, vi har 6,25%

Anonymkode: a3c93...625

Det er utro dårlig i dagens marked, vi gir stort sett ned mot 5,44% og i dag måtte jeg prismatche en rente på 5,28% fra en annen bank. Så lenge du er innenfor normale kriterier burde du virkelig be om en rentesamtale.

TS; det virker ikke som om du er i en veldig sterk forhandlingsposisjon mtp at du ikke får lån i andre banker. Det er derfor mulig at banken din vurderer at det er riktig rente fordi du ikke møter kriteriene for lånet per dags dato. Men nei, det er ikke en god rente i dagens marked.

Hilsen bankansatt

Anonymkode: 71768...af8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.7.2024 den 21.01):

Det er utro dårlig i dagens marked, vi gir stort sett ned mot 5,44% og i dag måtte jeg prismatche en rente på 5,28% fra en annen bank. Så lenge du er innenfor normale kriterier burde du virkelig be om en rentesamtale.

TS; det virker ikke som om du er i en veldig sterk forhandlingsposisjon mtp at du ikke får lån i andre banker. Det er derfor mulig at banken din vurderer at det er riktig rente fordi du ikke møter kriteriene for lånet per dags dato. Men nei, det er ikke en god rente i dagens marked.

Hilsen bankansatt

Er 5,44 god rente? Det er den renta jeg har, og skulle egentlig sett at den var lavere. 

Anonymkode: ad758...067

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er 5,44 god rente? Det er den renta jeg har, og skulle egentlig sett at den var lavere. 

Anonymkode: ad758...067

Nesten jævli med mine 1.7% i Husbanken.

Anonymkode: e9627...9f5

AnonymBruker
Skrevet

Har 6.4 nominell i Nordea. Dette er rammelån så derfor litt dyrere. Fleksibilitet koster

Anonymkode: 8f6f2...699

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har 6.4 nominell i Nordea. Dette er rammelån så derfor litt dyrere. Fleksibilitet koster

Anonymkode: 8f6f2...699

Nei det koster virkelig ikke så mye, du må be om en rentesamtale asap 🙈 Du får rente på rammelån til 0,7-1% lavere avhengig av totalengasjement så lenge du ikke har fucket opp betalinger ect.

• Liker 3
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har 5.57 effektiv i Bulder, og belåningsgrad på under 50%. Får ikke lavere der jeg da. 

Anonymkode: 64ab4...762

Skrevet

Man får vel 4,69 i Sbanken med 3 år fastrente

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke god rente! Vi har nylig fått 5.45 i Danske Bank. 

Anonymkode: 4e8b3...28c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har 5,62% effektiv og er ikke særlig fornøyd med det.

Anonymkode: 0b523...c5f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.7.2024 den 15.27):

Vi har 4,99

Anonymkode: 3e4c9...0b0

Hvor er dette?

Anonymkode: 31794...673

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...