AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #1 Skrevet 9. juli 2024 Vi har et problem, gutten vår på snart 2 år spiser sand. Og da snakker vi ikke om å smake litt, men han tar store never med sand og tygger sanden. Det skjer på stranda, i sandkasser og alle steder det er sand eller smågrus. Han kaster seg over det som som et større barn som aldri har fått godteri før- kaster seg over godteskåla. Vi sier såklart nei og fjerner han fra situasjonen, men han gir seg ikke. På stranda i dag så kastet han seg ut av armene mine for å ta en ny neve og ta i munn når jeg tok han bort etter og ha tatt første munnfull. Og han er ekstremt rask på labben. Han tygger det så det knaser i tennene. Jeg åpner munnen han og får ut mye av det, men noe blir såklart liggende igjen. Han er såpass liten enda at det å snakke han til fornuft ikke går og han ler seg i hjel mens han gjør det med et litt blikk, når vi sier nei. Jeg vet sand i utgangspunktet ikke er farlig, men jeg er redd det skal ligge store steiner i mellom sanden eller andre gjenstander. Og ikke minst er jeg redd for tennene hans siden han tygger sanden. Har to andre barn og de holdt aldri på sånn. Hva gjør vi? 😱 Anonymkode: 45ff6...59f
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #2 Skrevet 9. juli 2024 Helt normalt at barn spiser sand, jord etc.. Dere må nok bare fortsette å fjerne han fra situasjonen. Lite annet å gjøre. Anonymkode: 6d9db...4ef
Kenelz Skrevet 9. juli 2024 #3 Skrevet 9. juli 2024 Forsette å si nei og bruk klorevotter eller unngå sand 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #4 Skrevet 9. juli 2024 Minsten her var likedan. Alltid grå rundt munnen da vi hentet i bhg. Nå er han 2,5 og har blitt mye bedre. Vi droppa å dra på lekeplasser med mye sand for å minimere sandinntaket. Bare hold ut det vil gå over Anonymkode: 9967b...5e6
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #5 Skrevet 9. juli 2024 Ville tatt noen blodprøver for å sjekke jernlager og diverse vitaminer i kroppen, noen ganger kan det være tegn på at kroppen trenger stoffene🫣 Anonymkode: cbc79...65c 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #6 Skrevet 9. juli 2024 18 minutter siden, AnonymBruker said: Ville tatt noen blodprøver for å sjekke jernlager og diverse vitaminer i kroppen, noen ganger kan det være tegn på at kroppen trenger stoffene🫣 Anonymkode: cbc79...65c Neppe...🙄 Anonymkode: 8de1a...c05
Phoenix Heart Skrevet 9. juli 2024 #7 Skrevet 9. juli 2024 Det styrker bare immunforsvaret. Ikke noe å bekymre seg over.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #8 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Neppe...🙄 Anonymkode: 8de1a...c05 ? Anonymkode: cbc79...65c
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #9 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Neppe...🙄 Anonymkode: 8de1a...c05 Les om Pica - det kan rett å slett skyldes vitamin og mineral mangler 🙄 Anonymkode: cbc79...65c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå