AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #1 Skrevet 9. juli 2024 Er det noe man kan gjøre selv, utenom å hvile og holde seg varm og hydrert? Er på min 3.dag og jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg! Anonymkode: f084b...ced
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #2 Skrevet 9. juli 2024 Du vet ikke hvor du skal gjøre av deg pga en forkjølelse? Jeg liker å drikke fersk ingefær te, også tar jeg ekstra med d vitamin og b kompleks hvis jeg har noe som sitter godt i. Anonymkode: 676e2...a59
Summeer Skrevet 9. juli 2024 #3 Skrevet 9. juli 2024 Sov mye, få i deg masse væske. Jeg pleier å veksle mellom å drikke te/varm solbærsaft og spise saftis. Alltid når noen i familien er tufs/hangler så lager jeg asiatisk ørret (hoisin, honning og ingefær glaze) med mangosalat til som inneholder chili, rå paprika, koriander og rødløk. Om ikke annet så smaker maten noe/godt og det er lettere å få i seg noe som smaker noe som helst. og det er en boozt for kroppen med vitaminer og næringsstoffer så kroppen får hjelp til å komme igang igjen.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #4 Skrevet 9. juli 2024 Kjenner meg igjen i frustrasjonen og har skrevet slike tråder flere ganger selv! Etter hva jeg selv erfarer er det svært lite som hjelper utover å ta det med ro, sove mest mulig, stresse minst mulig og å holde seg hydrert som du sier. Når jeg har blitt desperat nok har jeg kjøpt Sambucol på apoteket. Tror forskningen er rimelig tynn, men mulig det var noe forskning som sier at det kan ha litt effekt. Verdt forsøket så lenge man vet at det ikke er en mirakelkur og kanskje også ikke fungerer. Om du har lave vitamin nivåer kan kanskje tilskudd hjelpe, særlig vitamin D og kanskje også C, dog usikker hvor mye det hjelper når man først har blitt syk. God bedring! Anonymkode: 2a4dc...9e1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #5 Skrevet 9. juli 2024 Ikke spis is eller noe veldig kaldt (selv om noe sier de blir bedre av det) Drikk noe varm drikke (te, kakao...) Ellers for meg har å yoga hjulpet. Yoga har øvelser som kan hjelpe forebygge blant annet forkjølelse og gjøre fortere frisk Finnes videoer om det på youtube: Anonymkode: d0d5d...c05
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #6 Skrevet 9. juli 2024 Nesehorn for å få ut snørret i bihulene så det ikke blir bihulebetennelse etterpå Anonymkode: b0019...95c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå