Gå til innhold

Influensere som bryter reglene, hvor mange bryr seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser mange influensere bryter regler støtt og stadig. Da ved umerket reklame, alkohol i reklame o.l. Og når de til og med innrømmer at de bryter lover og regler, men driter i det?! 

Jeg synes det er en uting at noen gjør seg rike ved å bryte regler og lover. Hva hvis en vanlig arbeidstaker eller bedriftseier gjorde det i et skikkelig yrke? Det hadde jo ikke gått.

Det er jo tydelig at mange ikke "bryr seg", men er det fordi de faktisk ikke bryr seg, eller skjønner de det ikke? 

Ta f.eks Sara Emilie Tandberg. Der er der stadig umerket reklame, og senest i går alkohol i reklamen. Hun bryr seg ikke. Å det er jo tydelig at mange allikevel følger henne, og kjøper Careless produkter. Å nå skal hun bygge hus til mange millioner, ved hjelp av å ikke følge lover og regler, og også med løgner, villedende reklame.

Veldig nysgjerrig på om folk tenker jaja, eller forstår de ikke hva de er med å støtter?

Anonymkode: 15ff8...050

• Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ser mange influensere bryter regler støtt og stadig. Da ved umerket reklame, alkohol i reklame o.l. Og når de til og med innrømmer at de bryter lover og regler, men driter i det?! 

Jeg synes det er en uting at noen gjør seg rike ved å bryte regler og lover. Hva hvis en vanlig arbeidstaker eller bedriftseier gjorde det i et skikkelig yrke? Det hadde jo ikke gått.

Det er jo tydelig at mange ikke "bryr seg", men er det fordi de faktisk ikke bryr seg, eller skjønner de det ikke? 

Ta f.eks Sara Emilie Tandberg. Der er der stadig umerket reklame, og senest i går alkohol i reklamen. Hun bryr seg ikke. Å det er jo tydelig at mange allikevel følger henne, og kjøper Careless produkter. Å nå skal hun bygge hus til mange millioner, ved hjelp av å ikke følge lover og regler, og også med løgner, villedende reklame.

Veldig nysgjerrig på om folk tenker jaja, eller forstår de ikke hva de er med å støtter?

Det som virkelig er en uting, er alle naive tullinger som foteforfølger influensaer, gir dem klikk og økonomi til å drive den fjollete businessen sin. 
Klart de tjener gode penger på å bryte loven, og betale eventuelle smågebyrer for å bryte loven, nerdete gir dem popularitet 

Tenk om alle kunne styrt langt unna alle influensere og latt dem leve og tjene pengene sine som folk flest, om de hadde vært i stand til å ha en normal inntektsbringende jobb da?  Det neste du gjør er jo å fjolle rundt og ta selfies. 

Anonymkode: 4c706...f44

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Av prinsipp følger jeg ingen influensere.

Men jeg syns de burde fått en kraftigere "smekk på lanken" når de bryter reglene enn de tydeligvis får i dag.

Anonymkode: 845c1...4ad

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg følger ingen influensere, men er innom noen få via instanavigation innimellom.

Det er helt umulig å forstå at influenserbransjen i realiteten fra myndighetenes side er gjort til en fredet bransje, hvor lovbrudd overses fra myndighetenes side.

Selv kongefamiliens medlemmer (Märtha Louise, Durek Verrett, Leah Behn er alle ille, Maud Angelica i mindre grad) bryter jevnlig og ofte markedsføringsloven, og i det siste har vi sett hvor grove brudd på alkoholloven som også gjøres.

Influenserbransjen er en blitt en milliardindustri - som får operere helt som de vil, uten at myndighetene bryr seg. Om en syk person gjør en utilsiktet feil i Nav-systemet så får det store følger. Om influensere håver inn millioner på lovbrudd, så leer ikke politikere eller myndigheter på et øye en gang.

Selv grotesk mye barneeksponering som ikke bare ikke respekterer barns rettigheter, men også kan sette disse barna i fare både helsemessig og på annen måte tas tak i av politikerne vår.

Anonymkode: 4c37e...1ce

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

De kam gjøre som de vil uten at det får noen konsekvenser. De har umerket reklame for både det ene og det andre og ingen bryr seg. De viser frem og nærmest prostituerer barna som sirkusdyr for å tjene penger, og ingen bryr seg. Så snart det er penger involvert så er alle instanser villig til å snu ryggen til.

Anonymkode: be4ab...1e7

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Sitat

Influensere som bryter reglene, hvor mange bryr seg?

Dette viser bare at såkalte "influencere" er på samme nivå som folk som bruker elsparkesykkel; lover og regler er et fremmedord for svært mange, og man lever etter prinsippet "dum, dummere, dummest".

be9fd716-549a-4493-a7bf-68303d055925?fit

Endret av - Brian
  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
- Brian skrev (8 minutter siden):

Dette viser bare at såkalte "influencere" er på samme nivå som folk som bruker elsparkesykkel; lover og regler er et fremmedord for svært mange, og man lever etter prinsippet "dum, dummere, dummest".

be9fd716-549a-4493-a7bf-68303d055925?fit

Poenget er kanskje at vi får de politikerne vi selv velger frem.

Når folket ikke velger bedre, så ser vi følgene av det nå.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk skjønner ikke, bryr seg ikke… underholdning for massene osv.

Folk er idioter! 

Anonymkode: 47d96...e05

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig, så nei! Jeg bryr meg ikke så veldig. Du som da bryr deg veldig om dette og særlig SaraE: hun går i disse kjolene sine heeele tiden. At hun ikke kan holde et glass vin på et bilde uten at man hyler «ALKOHOL OG REKLAME» syns jeg blir å lage storm i et vannglass.. 

Anonymkode: bb0a4...26b

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg følger ingen influensere, men er innom noen få via instanavigation innimellom.

Det er helt umulig å forstå at influenserbransjen i realiteten fra myndighetenes side er gjort til en fredet bransje, hvor lovbrudd overses fra myndighetenes side.

Selv kongefamiliens medlemmer (Märtha Louise, Durek Verrett, Leah Behn er alle ille, Maud Angelica i mindre grad) bryter jevnlig og ofte markedsføringsloven, og i det siste har vi sett hvor grove brudd på alkoholloven som også gjøres.

Influenserbransjen er en blitt en milliardindustri - som får operere helt som de vil, uten at myndighetene bryr seg. Om en syk person gjør en utilsiktet feil i Nav-systemet så får det store følger. Om influensere håver inn millioner på lovbrudd, så leer ikke politikere eller myndigheter på et øye en gang.

Selv grotesk mye barneeksponering som ikke bare ikke respekterer barns rettigheter, men også kan sette disse barna i fare både helsemessig og på annen måte tas tak i av politikerne vår.

Signerer denne. Influensere som Isabel Raad og Sophie Elise tjener 4 ganger så mye som Norges statsminister på å trykke silikontitsa inn i kameraet og å vifte med hvite pulverposer. Det er det glade vanvidd. Det hadde tatt ca 10 minutter for en Forbrukertilsyn-ansatt å finne et dusin med lovbrudd på markedsføringsloven. Og tradisjonelle medier er ivrige, logrende mikrofonstativ for influensernes løgner og ikke-saker. 

Anonymkode: 99d00...2b8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Helt ærlig, så nei! Jeg bryr meg ikke så veldig. Du som da bryr deg veldig om dette og særlig SaraE: hun går i disse kjolene sine heeele tiden. At hun ikke kan holde et glass vin på et bilde uten at man hyler «ALKOHOL OG REKLAME» syns jeg blir å lage storm i et vannglass.. 

Anonymkode: bb0a4...26b

Vil det si at du ikke bryr deg om lover og regler generelt? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan ikke de hete det de egentlig er: glorifiserte selgere. De bryr seg ikke så lenge de tjener pengene sine. Norsk lov er sannelig ikke vanskelig å forstå.

De lever etter regelen om at det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse.

Anonymkode: e4e32...4c5

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...