Gå til innhold

Bøker til 8 åring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tips til 8 år gammel jente. Prøvd blant annet "Gutta i trehuset", "Musse og helium", "Kattekrigerne". Ingen faller i smak. Hva liker deres? 

Anonymkode: da48d...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Roald Dahl

Anonymkode: c19a9...503

Glemte skrive det. Har forsøkt både heksene og Mathilda. 

Harry Potter er også prøvd forresten. 

Er ingenting som fenger og hun vil ikke lese mer enn ett par dager.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi hadde stor suksess med Vilma serien her for noen år siden. «Heldigvis hadde jeg melka» var også en slager her. 

Anonymkode: ea546...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette var bøker vi leste for henne. Det er også en svensk forfatter som har laget en bokserie om to venninner. Men jeg klarer ikke huske hva den het. 

Anonymkode: ea546...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville forsøkt en annen tilnærming: ta utgangspunkt i interessene hennes og søk etter bøker om det aktuelle temaet. Hva liker hun å gjøre? Hva er hun opptatt av? Fotball, hest, natur og utforsking, mysterier og detektiver, hekser, skole, venner/vennskap? Eller se etter bøker som er filmatisert, slik at det å se filmen etterpå kan fungere som et draplaster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dyrehagedetektivene hvis hun liker dyr. 

Anonymkode: 3b097...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva slags fortellinger liker hun da? 
Kanskje mere realisme, feks Hedvig-serien av Frida Nilsson, eller Kjersti-serien av Helena Hedlund. Mine barn elsket disse, spesielt bøkene om Kjersti. Dagligdagse fortellinger om «vanlige» liv. 

Astrid Lindgren kan også slå an i den alderen - kanskje Bakkebygrenda eller Ronja Røverdatter (finnes også som tegneserie hvis hun liker det) 

Eller kanskje Rikka-bøkene. 
Evt Buffy By-serien, men kanskje hun er litt i yngste laget  

LasseMajas Detektivbyrå er også fine, det samme med Nelly Rapp monsteragent. Her finnes det flere filmer og serier også  

Anonymkode: 5562f...8ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva slags fortellinger liker hun da? 
Kanskje mere realisme, feks Hedvig-serien av Frida Nilsson, eller Kjersti-serien av Helena Hedlund. Mine barn elsket disse, spesielt bøkene om Kjersti. Dagligdagse fortellinger om «vanlige» liv. 

Astrid Lindgren kan også slå an i den alderen - kanskje Bakkebygrenda eller Ronja Røverdatter (finnes også som tegneserie hvis hun liker det) 

Eller kanskje Rikka-bøkene. 
Evt Buffy By-serien, men kanskje hun er litt i yngste laget  

LasseMajas Detektivbyrå er også fine, det samme med Nelly Rapp monsteragent. Her finnes det flere filmer og serier også  

Anonymkode: 5562f...8ef

Tusen takk! Mer realisme tror jeg kanskje kan virke. Ikke hørt om de bøkene. Supert tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøkene til Heidi Linde om Olivia. Handler om Olivia som bor annenhver uke hos moren og faren sin. Så langt er det kommet tre bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...