AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #1 Del Skrevet 9. juli 2024 Tips til 8 år gammel jente. Prøvd blant annet "Gutta i trehuset", "Musse og helium", "Kattekrigerne". Ingen faller i smak. Hva liker deres? Anonymkode: da48d...beb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #2 Del Skrevet 9. juli 2024 Roald Dahl Anonymkode: c19a9...503 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #3 Del Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Roald Dahl Anonymkode: c19a9...503 Glemte skrive det. Har forsøkt både heksene og Mathilda. Harry Potter er også prøvd forresten. Er ingenting som fenger og hun vil ikke lese mer enn ett par dager.. Anonymkode: da48d...beb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #4 Del Skrevet 9. juli 2024 Vi hadde stor suksess med Vilma serien her for noen år siden. «Heldigvis hadde jeg melka» var også en slager her. Anonymkode: ea546...843 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #5 Del Skrevet 9. juli 2024 Dette var bøker vi leste for henne. Det er også en svensk forfatter som har laget en bokserie om to venninner. Men jeg klarer ikke huske hva den het. Anonymkode: ea546...843 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 9. juli 2024 #6 Del Skrevet 9. juli 2024 Jeg ville forsøkt en annen tilnærming: ta utgangspunkt i interessene hennes og søk etter bøker om det aktuelle temaet. Hva liker hun å gjøre? Hva er hun opptatt av? Fotball, hest, natur og utforsking, mysterier og detektiver, hekser, skole, venner/vennskap? Eller se etter bøker som er filmatisert, slik at det å se filmen etterpå kan fungere som et draplaster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #7 Del Skrevet 9. juli 2024 Dyrehagedetektivene hvis hun liker dyr. Anonymkode: 3b097...5fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #8 Del Skrevet 9. juli 2024 Nordlys-serien? Anonymkode: 7f395...cb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #9 Del Skrevet 9. juli 2024 Hva slags fortellinger liker hun da? Kanskje mere realisme, feks Hedvig-serien av Frida Nilsson, eller Kjersti-serien av Helena Hedlund. Mine barn elsket disse, spesielt bøkene om Kjersti. Dagligdagse fortellinger om «vanlige» liv. Astrid Lindgren kan også slå an i den alderen - kanskje Bakkebygrenda eller Ronja Røverdatter (finnes også som tegneserie hvis hun liker det) Eller kanskje Rikka-bøkene. Evt Buffy By-serien, men kanskje hun er litt i yngste laget LasseMajas Detektivbyrå er også fine, det samme med Nelly Rapp monsteragent. Her finnes det flere filmer og serier også Anonymkode: 5562f...8ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #10 Del Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva slags fortellinger liker hun da? Kanskje mere realisme, feks Hedvig-serien av Frida Nilsson, eller Kjersti-serien av Helena Hedlund. Mine barn elsket disse, spesielt bøkene om Kjersti. Dagligdagse fortellinger om «vanlige» liv. Astrid Lindgren kan også slå an i den alderen - kanskje Bakkebygrenda eller Ronja Røverdatter (finnes også som tegneserie hvis hun liker det) Eller kanskje Rikka-bøkene. Evt Buffy By-serien, men kanskje hun er litt i yngste laget LasseMajas Detektivbyrå er også fine, det samme med Nelly Rapp monsteragent. Her finnes det flere filmer og serier også Anonymkode: 5562f...8ef Tusen takk! Mer realisme tror jeg kanskje kan virke. Ikke hørt om de bøkene. Supert tips! Anonymkode: da48d...beb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-mamma Skrevet 9. juli 2024 #11 Del Skrevet 9. juli 2024 Bøkene til Heidi Linde om Olivia. Handler om Olivia som bor annenhver uke hos moren og faren sin. Så langt er det kommet tre bøker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå