Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 
Går midt gjennom et samlivsbrudd med min eks samboer. 
VI har hatt endel konflikter og til slutt sist uke så måtte jeg bare be henne flytte ut av leiligheten da hun var usikker på om hun ville være med meg eller ikke. Hun var innom i helgen for å hente noen av de siste tingene og hun var da ganske furten for at jeg hadde bedt henne flytte ut. Men poenget her var jo at hun har gått i en mnd og vært usikker på om hun ville være sammen med meg og det taklet jeg ikke lenger.  Hun tok imidlertidig ikke med seg alle tingene som hun skulle hente da hun var innom.

Jeg har så sykt lyst at vi skal få dette til å fungere. Det som jeg trodde jeg klarte å avslutte, ble plutselig til at jeg føler hun går rundt å har med litt på "lunk". Vi har begge feil vi må jobbe med og jeg står her nå og vet ikke hva jeg hverken skal si eller gjør. Vi ble enige om å vertfall ha noen uker der vi ikke snakket sammen, men det er så utrolig vanskelig. 

Har veldig lyst å sende henne en melding, men prøver å la være. Tips?

Anonymkode: 27db3...454

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må spørre deg selv: savner jeg HENNE eller savner jeg bare noen å være med? 

Vi tror ofte at vi savner eksen, men i virkeligheten savner vi bare å ha noen å snakke med, gjøre ting med osv. 

Anonymkode: 95619...e74

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis ingenting har endret seg vil resultatet bli det samme igjen og igjen. 

Du må tåle å stå i det, få ut alle tingene hennes slik at hun ikke har x antall unnskyldninger for å treffe deg og holde deg sånn passe på gress.

Du ligger an til å bli hekta, og dit vil du ikke - bli som en logrende hund som hopper og lystrer ved det minste vink fra henne. 

Anonymkode: 65d11...fb8

• Liker 1
Skrevet

Siden det var ditt initiativ, lar du henne være i fred. Det er hèlt normalt at den første tiden er kaos, glimtvis av anger og sorg.

Ikke påfør noen av dere emosjonelle blåmerker, unødig.

La henne få ha sin prosess, og du tar vare på din. 

At man føler ubehag når alt står på hodet er ikke gyldig grunn til å plutselig snu. Dèt gjør vondt verre og tar lengre tid å bearbeide. 

Hold ut, det blir bedre :klem: 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Du må spørre deg selv: savner jeg HENNE eller savner jeg bare noen å være med? 

Vi tror ofte at vi savner eksen, men i virkeligheten savner vi bare å ha noen å snakke med, gjøre ting med osv. 

Det har jeg også prøvd, men det er jo henne jeg virkelig vil ha. Men jeg skjønner det du skriver. 

AnonymBruker
Skrevet
Tradegy skrev (34 minutter siden):

Siden det var ditt initiativ, lar du henne være i fred. Det er hèlt normalt at den første tiden er kaos, glimtvis av anger og sorg.

Ikke påfør noen av dere emosjonelle blåmerker, unødig.

La henne få ha sin prosess, og du tar vare på din. 

At man føler ubehag når alt står på hodet er ikke gyldig grunn til å plutselig snu. Dèt gjør vondt verre og tar lengre tid å bearbeide. 

Hold ut, det blir bedre :klem: 

Mitt iniativ, men det var hun som har vært usikker på hva hun ville. Derfor syns jeg også det blir teit at hun syns det var dumt at jeg ba henne flytte ut. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det har jeg også prøvd, men det er jo henne jeg virkelig vil ha. Men jeg skjønner det du skriver. 

Ja, men se her...Dere kranglet mye og du ba henne flytte ut. Nå savner du henne. Og hvorfor? Fordi du tenker på de gode tingene og stundene, samtidig som du bagatelliserer kranglene dere har hatt. Ikke sant? Det er helt vanlig, men helt feil. Man må huske hvorfor det ble slutt. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, men se her...Dere kranglet mye og du ba henne flytte ut. Nå savner du henne. Og hvorfor? Fordi du tenker på de gode tingene og stundene, samtidig som du bagatelliserer kranglene dere har hatt. Ikke sant? Det er helt vanlig, men helt feil. Man må huske hvorfor det ble slutt. 

Dette. Det er helt vanlig, det som du føler TS, men du må minne deg på hvorfor det ble slutt. For min del så gikk det over etter halvannet år, men det var noe skikkelig dritt. 

Anonymkode: 2d3a9...e9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...