Gå til innhold

Er Viking sine sko virkelig så fantastiske?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Vi har kjøpt litt forskjellig, oftest på tilbud. Noen fra Stormberg, fra Sportsoutlet, noen har vi funnet på Obs (Northpeak? vintersko). De har kosta 200-600 kr. Har best erfaring fra Sportsoutlet. Har tidligere prøvd Viking og Ecco, samt Friends og noen andre egne varemerker fra Eurosko eller lignende, uten videre god erfaring til iblant dyr penge.

Vi har hatt mange Grafitti overgangssko/tursko, samt Move Mountains og Treksta, og vi prøvde Endurance til eldste (11) i våres, og de har fungert ypperlig til turer i skog og mark. I hverdagen er hun mer kresen og gikk for standard Adidas hverdagssko (som sjokkerende nok holder tett i regnvær, enda det ikke er en egenskap). Vet ikke hvordan Endurance er på mindre føtter, og jeg vet ikke alder på ditt/dine barn. Disse er kjøpt fra Sportsoutlet, vet ikke hvor de ellers selges.
Jeg klarer kjipt nok ikke å finne igjen merker på vinterskoene, men de aller fleste skoa er fra Sportsoutlet av sånne typiske sko som skal være holdbare i vær og vind. Det er godt mulig vinterskoa også er i samme merker som nevnt over. Det første vi ser etter når vi kjøper sko, er egenskaper, og så det viktigste: passform.

Anonymkode: 61aa7...aa6

Ha prøvd noen fra Sport Outlet det er de verste jeg har funnet, stein harde eller tunge!!

Anonymkode: ad051...866

• Liker 1

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ha prøvd noen fra Sport Outlet det er de verste jeg har funnet, stein harde eller tunge!!

Enig i dette, vanlige joggesko er greit å kjøpe fra Sport Outlet, men sko med Goretex styrer jeg langt unna.

Er veldig fornøyd med Viking og har brukt dette til alle 3 barna. Har prøvd andre merker innimellom og kommer alltid tilbake til Viking. Eneste bomkjøp var en vintersko som var veldig smal i foten og knapt ble brukt. 

Passer på kjøpe på tilbud hos OBS eller Barnas dager hos Skoringen. 

Anonymkode: 09fa4...899

• Nyttig 1

Datteren min brukte kun Viking-sko i mange, mange år omtrent, rett og slett fordi de var riktige for hennes føtter. Før hun var stor nok til å ha noen formening om merker osv selv også, lot vi henne prøve andre selvfølgelig, som hun likte bedre av utseende. Hver gang sa hun "nei" til andre og "ja" når hun fikk på seg Viking-skoene. Da var det liksom ikke mer å lure på.

Var alltid fornøyd, både med joggesko og vintersko.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ser et par overgangssko og vintersko koster 1.200 pr par, sandaler, cherrox og gummistøvler 700 kroner pr par.

Er de virkelig verdt prisen, det er snakk om barnesko. 

Det er salg i blant, så det var bra salg på eurosko nå. 

Anonymkode: 5d9aa...303

AnonymBruker

Her har det ikke vært vits i å kjøpe dyre sko ennå, en størrelse varer en sesong eller mindre slik de vokser. Så jeg kjøper ut fra pris, heller gode merker på salg enn brukt. 

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ser et par overgangssko og vintersko koster 1.200 pr par, sandaler, cherrox og gummistøvler 700 kroner pr par.

Er de virkelig verdt prisen, det er snakk om barnesko. 

Kvaliteten virker bra. Men synes endel av de er vanskelig å få av/på for barna på egenhånd, så vi har heller kjøpt Ecco og Skechers. Det er forøvrig tilbud på både Viking og andre merker innimellom, jeg kjøper aldri sko til full pris. 

AnonymBruker

Nei, de ødelegger små barneføtter. Alt for stiv såle, alt for tjukk såle, oppbygget hæl (hvis sålen i hælen er 3 cm tykk for et barn på 90 cm tilsvarer det at en vokse  mann på 180 skulle gått med 6 cm hæler), skoene er ikke for et som en sunn og normal fot men har ofte for smal tåboks.

Overprisede og helseskadelige.

Anonymkode: 71f68...13c

AnonymBruker
Ulrikke skrev (1 time siden):

Datteren min brukte kun Viking-sko i mange, mange år omtrent, rett og slett fordi de var riktige for hennes føtter. Før hun var stor nok til å ha noen formening om merker osv selv også, lot vi henne prøve andre selvfølgelig, som hun likte bedre av utseende. Hver gang sa hun "nei" til andre og "ja" når hun fikk på seg Viking-skoene. Da var det liksom ikke mer å lure på.

Var alltid fornøyd, både med joggesko og vintersko.

Hva var det som var riktig med Viking i forhold til hennes fot?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nei, de ødelegger små barneføtter. Alt for stiv såle, alt for tjukk såle, oppbygget hæl (hvis sålen i hælen er 3 cm tykk for et barn på 90 cm tilsvarer det at en vokse  mann på 180 skulle gått med 6 cm hæler), skoene er ikke for et som en sunn og normal fot men har ofte for smal tåboks.

Overprisede og helseskadelige.

Har du andre overgangssko og vinterstøvler å anbefale?

AnonymBruker
Anjatapinjata skrev (58 minutter siden):

De passer ikke foten til barnet mitt. Jeg har kjøpt nordbjørn vintersko i alle år, koster rundt 400kr og har vært veldig fornøyd med det😊

Men de har veldig stiv såle, det er heller ikke så bra.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her har det ikke vært vits i å kjøpe dyre sko ennå, en størrelse varer en sesong eller mindre slik de vokser. Så jeg kjøper ut fra pris, heller gode merker på salg enn brukt. 

Hvilken billige sko er bra for små barneføtter?

De trenger gode sko selv om de "bare brukes en sesong".

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du andre overgangssko og vinterstøvler å anbefale?

Angulus Tex eller bisgaard har kjempegode vintersko. De er dyre, men jeg har pleid å kjøpe på tilbud.

Her er masse sko som er gode for føtter i vekst: https://barfotsko.no

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hva var det som var riktig med Viking i forhold til hennes fot?

Hun har litt brede føtter, og hun følte tydeligvis selv at de satt godt på foten hennes. Min erfaring er at Viking er bredere enn feks Ecco. Det var fra hun var stor nok til å si hva som kjentes bra, men ikke stor nok til å bry seg om hvilke merker skoene var, liksom.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Angulus Tex eller bisgaard har kjempegode vintersko. De er dyre, men jeg har pleid å kjøpe på tilbud.

Men de har jo kjempe stiv såle. 

Annonse
AnonymBruker
Ulrikke skrev (31 minutter siden):

Hun har litt brede føtter, og hun følte tydeligvis selv at de satt godt på foten hennes. Min erfaring er at Viking er bredere enn feks Ecco. Det var fra hun var stor nok til å si hva som kjentes bra, men ikke stor nok til å bry seg om hvilke merker skoene var, liksom.

Det stemmer det at Ecco er smale og superfint er super smale😅lurer på om de egentlig er laget for menneskeføtter😅😅

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Problemet med barfot vintersko er at de oftest er i skinn og det gjør foten til barnet kjempe klamt og fuktig. Vest det sies at skinn puster, men nei, har prøvd det selv også. 

AnonymBruker

Ponny og Okaki er kjempegode sko. Sønnen min på 8 år har en fot som ikke passer til Viking sine sko. Prøvde flere ganger og flere forskjellige størrelser, men han syntes de var vonde på. Jeg måtte bare finne noen andre, så da ble det Ponny, og Okaki når han ble større. Fikk beskjed av Fysioterapeut at han hadde veldig gode sko. 

Anonymkode: 51fe6...59a

• Nyttig 1
AnonymBruker

De er alt for smale i tåboksen, selv de som et merket normal/bred. Prøv å ta ut sålen å få barnet til å stå på den så ser man hvor smale de er til barn med normal/bred fot. Jeg er kjempe obs på å kjøpe brede nok sko til barna da jeg selv sliter med plager (Mortons nevrom i begge føtter) som kommer av langtidsbruk av smale (vanlige) sko. 

Anonymkode: 527f5...3b8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...