AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #1 Skrevet 9. juli 2024 Ser et par overgangssko og vintersko koster 1.200 pr par, sandaler, cherrox og gummistøvler 700 kroner pr par. Er de virkelig verdt prisen, det er snakk om barnesko. Anonymkode: ad051...866
luxifine Skrevet 9. juli 2024 #3 Skrevet 9. juli 2024 Kommer ann på barnets føtter. De er lange og smale i fasongen, helt ubrukelig for min datter. Men de er gode, varme og slitesterke. Kjøp på tilbud så er ikke prisen "så ille" 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #4 Skrevet 9. juli 2024 Har så og si kun brukt viking til barna her til alt annet enn sandaler og joggesko. Verdt hver krone syns jeg - men fullt mulig å kjøpe pent brukte sko. Men viktig og sjekke at skoene har rett passform til ditt barns føtter - ikke bare merket på skoene Anonymkode: c5fb4...39c 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #5 Skrevet 9. juli 2024 Hvis passformen er riktig for barna dine så er de verdt prisen. Sønnen min har alltid vært tørr og varm i vikingsko. Dattern min får de ikke på bena med mindre vi kjøper fire størrelser for stort😂 og det finnes heldigvis masse gode alternativer, men lite som er billigere. Barnesko er svindyrt uansett😕 Anonymkode: 32c8f...876 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #6 Skrevet 9. juli 2024 Viking har jo mange ulike modeller, i ulike prisklasser, og da kanskje ulik kvalitet. De har sko til smale, brede og normale føtter. Med lite demping, mye demping. Med Goretex, uten Goretex. De har rimelige støvler, med mindre oppbyggende såle og mindre spor/grep, de har dyrere støvler med tykkere såle med gode spor/grep, osv osv. Det kommer jo helt an på barnets føtter, og finne sko som passer ditt barn, og hvilken prisklasse du ønsker å kjøpe sko i. Viking har som sagt rimelige og dyrere sko, med ulike kvaliteter og bruksområde. Anonymkode: 8c59c...a73 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #7 Skrevet 9. juli 2024 Ja, har en datter med autisme som sleper og sliter veldig på sko(ligger på huske og slepet skoene i asfalten). Sketchers var helt ferdige etter en uke. Viking er de eneste som virkelig tåler dette. Skjønner at ikke alle opplever et så stort behov, men det gir en pekepinn. Anonymkode: 9d5d3...dd5 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #8 Skrevet 9. juli 2024 luxifine skrev (8 minutter siden): Kommer ann på barnets føtter. De er lange og smale i fasongen, helt ubrukelig for min datter. Men de er gode, varme og slitesterke. Kjøp på tilbud så er ikke prisen "så ille" Viking har sko som er smale, står under egenskaper. Kjøpte joggesko til barnet, var alt for smal. Gikk da inn på hjemmesiden, og så at disse hadde passform «smal». Dette får man jo ikke opplyst i butikk, så nå sjekker jeg alltid skoen opp mot hjemmesiden og passform. Så finner viking sko både til barnet som trenger smal passform, og til barnet som må ha normal-bred passform. Anonymkode: 8c59c...a73 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #9 Skrevet 9. juli 2024 Nei, så fantastiske er de faktisk ikke. Vi har ikke erfaring med at vinterskoene er lange og smale, unntatt ett par i str 35 (slutta å kjøpe etter den str), og de holder føttene varme og tørre - frem til de plutselig ikke holder tett lenger, på tross av impregnering. Tuppen holder ikke lenger enn på andre sko heller, så har du et barn som fremdeles leker litt på knærne eller som aker mye og av den grunn er mye på knærne/med tuppen i bakken, så er løpet kjørt på kort tid uansett. Dette gjelder også overgangssko/tursko. Vi har slapsete vintre. Støvlene har vi gode erfaringer med, de har hatt god og solid hæl, de har holdt pottetett og har hatt god passform. Det gjelder både de forede støvlene (men de har ikke klart å holde varmen på de kaldeste dagene på sørlandet) og ordinære gummistøvler. Jeg har nå pleid å kjøpe rimeligere sko - det er billigere å kjøpe to par enn ett Vikingpar. Så lenge passformen er god og skoen er riktig ifht vær og vind, så har vi ofte ikke trengt å kjøpe mer enn ett par uansett, og har spart noen kroner. Unntaket er støvler, de rimelige og/eller uten tykk hæl går fort lekk. Anonymkode: 61aa7...aa6
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #11 Skrevet 9. juli 2024 luxifine skrev (41 minutter siden): Kommer ann på barnets føtter. De er lange og smale i fasongen, helt ubrukelig for min datter. Men de er gode, varme og slitesterke. Kjøp på tilbud så er ikke prisen "så ille" Hvilken har dere prøvd? Anonymkode: ad051...866
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #12 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Kjøp brukt! Anonymkode: 71ee4...c90 Nei Anonymkode: bb8c2...a66 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #13 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hvis passformen er riktig for barna dine så er de verdt prisen. Sønnen min har alltid vært tørr og varm i vikingsko. Dattern min får de ikke på bena med mindre vi kjøper fire størrelser for stort😂 og det finnes heldigvis masse gode alternativer, men lite som er billigere. Barnesko er svindyrt uansett😕 Anonymkode: 32c8f...876 Har du forslag til noen alternativer?😊 Anonymkode: ad051...866
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #14 Skrevet 9. juli 2024 Jeg syns de er oppskrytt. Helt ok sko, men ikke noe mer enn det. Anonymkode: 4fbfb...2ff
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #15 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Nei, så fantastiske er de faktisk ikke. Vi har ikke erfaring med at vinterskoene er lange og smale, unntatt ett par i str 35 (slutta å kjøpe etter den str), og de holder føttene varme og tørre - frem til de plutselig ikke holder tett lenger, på tross av impregnering. Tuppen holder ikke lenger enn på andre sko heller, så har du et barn som fremdeles leker litt på knærne eller som aker mye og av den grunn er mye på knærne/med tuppen i bakken, så er løpet kjørt på kort tid uansett. Dette gjelder også overgangssko/tursko. Vi har slapsete vintre. Støvlene har vi gode erfaringer med, de har hatt god og solid hæl, de har holdt pottetett og har hatt god passform. Det gjelder både de forede støvlene (men de har ikke klart å holde varmen på de kaldeste dagene på sørlandet) og ordinære gummistøvler. Jeg har nå pleid å kjøpe rimeligere sko - det er billigere å kjøpe to par enn ett Vikingpar. Så lenge passformen er god og skoen er riktig ifht vær og vind, så har vi ofte ikke trengt å kjøpe mer enn ett par uansett, og har spart noen kroner. Unntaket er støvler, de rimelige og/eller uten tykk hæl går fort lekk. Anonymkode: 61aa7...aa6 Hvilken merker kjøper dere da? Anonymkode: ad051...866
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #16 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvilken har dere prøvd? Anonymkode: ad051...866 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har du forslag til noen alternativer?😊 Anonymkode: ad051...866 Tenker på vintersko og overgangssko. Anonymkode: ad051...866
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #17 Skrevet 9. juli 2024 De har ofte billige Viking på Obs, av og til XXL. Timberland er også bra. Synes disse merkene er gode:) Anonymkode: 1c768...89b
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #18 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjøp brukt! Anonymkode: 71ee4...c90 Sko skal ikke arves eller kjøpes brukt! For å sikre naturlig utvikling av foten og sørge for at foten får vokse i eget tempo er det viktig å huske på som en hovedregel at barnesko ikke skal arves. Et par brukte barnesko er formet av det barnet som har brukt skoen. En vanlig slitasje er at yttersålen er slitt skjevt som en følge av hvordan barnets fot treffer underlaget. Det barnet som evt. arver en sko med slitt yttersåle, vil også arve sko som er tilpasset et annet barn sin gange. Det kan i verste fall bety belastningsskader i føtter, knær og hofter fordi den nye eieren av skoene går på en annen måte. Anonymkode: c4476...28e 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #19 Skrevet 9. juli 2024 Jeg ville ikke kjøpt brukte sko til barn. Det anbefales ikke. Eneste er pensko som knapt er brukt. Viking sko var den perfekte passformen for mitt barn og jeg har vært veldig fornøyd med kvaliteten. Vi har hatt mange par. Barn er dyrt. Og barn i barnehage trenger ordentlige sko og yttertøy. Anonymkode: 6dad0...fbc
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #20 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hvilken merker kjøper dere da? Anonymkode: ad051...866 Vi har kjøpt litt forskjellig, oftest på tilbud. Noen fra Stormberg, fra Sportsoutlet, noen har vi funnet på Obs (Northpeak? vintersko). De har kosta 200-600 kr. Har best erfaring fra Sportsoutlet. Har tidligere prøvd Viking og Ecco, samt Friends og noen andre egne varemerker fra Eurosko eller lignende, uten videre god erfaring til iblant dyr penge. Vi har hatt mange Grafitti overgangssko/tursko, samt Move Mountains og Treksta, og vi prøvde Endurance til eldste (11) i våres, og de har fungert ypperlig til turer i skog og mark. I hverdagen er hun mer kresen og gikk for standard Adidas hverdagssko (som sjokkerende nok holder tett i regnvær, enda det ikke er en egenskap). Vet ikke hvordan Endurance er på mindre føtter, og jeg vet ikke alder på ditt/dine barn. Disse er kjøpt fra Sportsoutlet, vet ikke hvor de ellers selges. Jeg klarer kjipt nok ikke å finne igjen merker på vinterskoene, men de aller fleste skoa er fra Sportsoutlet av sånne typiske sko som skal være holdbare i vær og vind. Det er godt mulig vinterskoa også er i samme merker som nevnt over. Det første vi ser etter når vi kjøper sko, er egenskaper, og så det viktigste: passform. Anonymkode: 61aa7...aa6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå