AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #1 Skrevet 9. juli 2024 Har et barn på 8 som alltid har blitt lett bilsyk. Skal på første flytur snart, bør vi forvente kvalme og oppkast da også? Vi har gitt postafen flere ganger i bil (noen ganger effekt, andre ikke). Tips/råd? Anonymkode: 24673...52e
7v8 Skrevet 9. juli 2024 #2 Skrevet 9. juli 2024 Min nå 10-åring blir dårlig både i bil, fly, båt, buss, tog etc. Så vi bruker postafen hver gang vi skal ut å fly. Godt for barnet å slippe å bli kvalm/kaste opp, og godt for oss voksne å slippe og sitte og vente på at noe skal skje. Armbånd etc funker ikke, så postafen er redningen vår😊
NinaLisa Skrevet 9. juli 2024 #3 Skrevet 9. juli 2024 Voksen dame her. Blir lett bilsyk å generelt uvel ute på reise. Tar poststafen før flyreiser.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #4 Skrevet 9. juli 2024 Vår eldste ble ofte bilsyk, og alltid flysyk. Kjære meg, så syk han ble på fly. Så jeg ville absolutt helgardert meg med bilsyketabletter og armbånd. Ha med skift og tyggegummi. Anonymkode: ff1a4...2b5
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #5 Skrevet 9. juli 2024 Min ene sønn ble alltid "bilsyk" når vi flydde da de var små. Spesielt under landing, og flyet svingte mye. Anonymkode: fa426...08c
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #6 Skrevet 9. juli 2024 Isj, trodde ikke folk ble så lett flysyke jeg, er jo liksom ganske rolig (med mindre det er turbulens) i ett fly. Heldigvis aldri opplevd noen flysyke, må jo være tidenes mareritt både å være syk selv, ha syke barn og ikke minst havne ved siden av noen som sitter å kaster opp hele turen😩 Anonymkode: 2014d...d9c
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #7 Skrevet 9. juli 2024 Jeg har alltid vært veldig bilsyk og kan og bli kvalm på fly. Men har aldri spydd på fly selv om jeg spydde hver eneste biltur som barn. Anonymkode: b9b5c...2b7
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #8 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har et barn på 8 som alltid har blitt lett bilsyk. Skal på første flytur snart, bør vi forvente kvalme og oppkast da også? Vi har gitt postafen flere ganger i bil (noen ganger effekt, andre ikke). Tips/råd? Anonymkode: 24673...52e Gutten min blir 8 til høsten, han blir veldig fort bilsyk, så han får alltid Postafen når vi skal ut å kjøre, selv om de ikke er langt. Nå er han høy nok til å sitte på pute fremme, så det hjelper veldig. Liker egentlig ikke å gi Postafen, siden han blir veldig trøtt av de, og det gjør han urolig og hyper. Første gang vi reiste med fly gikk det veldig fint uten Postafen, han ble ikke dårlig. Nå skal vi snart ut å fly igjen, kommer til å gi, siden det er et stykke med buss etter flyturen. Fly er gutten min sin favoritt, siden han husker selv at han ikke ble dårlig. Anonymkode: fe9f9...fca
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #9 Skrevet 9. juli 2024 Jeg blir lett bilsyk og har kun vært kvalm på fly en gang. Har vært heldig og opplevd lite turbulens. Spiser aldri tung mat (middag) før reise. Har noen tørre kjeks eller lignende. Viktig å drikke nok vann. Anonymkode: 4e4d5...9b4 1
Hulderen Skrevet 10. juli 2024 #10 Skrevet 10. juli 2024 Min erfaring er at det går bra hvis jeg ikke leser eller ser på skjerm når flyet takser, letter og lander. I flyvning oppe i marsjhøyde går det bra. Bortsett fra ved turbulens, naturligvis. Det samme gjelder min lille nevø.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå