Gå til innhold

Rynker i ansikt etter vekttap

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har gått ned ca 20 kg, nærmer meg 40. BMI 26, så er ikke tynn. Er generelt mer fornøyd med utseendet nå enn før, med unntak av at jeg har fått skikkelig synlige rynker i kinnene. Ser det veldig godt på bilder, det er nesten så jeg ikke vil smile hvis jeg blir tatt bilde av. Jeg kommer ikke til å ta fillers eller noe sånt, men er det noen som vet om noe produkt som faktisk kan gjøre huden litt strammere uten injeksjoner? Synes foundation gjør alt av rynker mer synlig.

Anonymkode: ad00b...a84

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1781839-rynker-i-ansikt-etter-vekttap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen triks, dessverre, men forstår godt hva du mener!

Dette er faktisk grunnen til at jeg gruer meg litt til å gå ned i vekt nå. Jeg synes alle som går ned blir eldre i ansiktet. Blir mer markert og dratt i ansiktet. Er vel oss over en viss alder det synes best på. Jeg er 43 og har ikke spesielt stram hud i ansiktet i utgangspunktet heller.

Nå høres det mer ut som smilerynker hos deg da - jeg er mer bekymret for de rynkene som alltid er der… 

AnonymBruker

Rosehip oil, castor oil, hyaluronic acid og niacinamide, frankincense oil. Jeg er 52, har gått ned noen kg og skjønner hva du mener. Jeg bruker disse produktene, og har fått strammere hud. Ellers er det oppstrammende behandlinger, ikke filler, å få i skjønnhetssalonger.

Bruker tape i ansiktet noen netter i uken, 3M tape. Taper pannen,kråketær, kinnene og under haken.

Anonymkode: 87438...eb4

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bruker tape i ansiktet noen netter i uken, 3M tape. Taper pannen,kråketær, kinnene og under haken.

Men i alle dager, dette er jo bare humbug og tull. Man lever kun en gang og du ligger med masse plaster i trynet. Er det virkelig vits?  Får du noen mannfolk når du ligger slik til i senga?

Anonymkode: b3766...3e3

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har gått ned ca 20 kg, nærmer meg 40. BMI 26, så er ikke tynn. Er generelt mer fornøyd med utseendet nå enn før, med unntak av at jeg har fått skikkelig synlige rynker i kinnene. Ser det veldig godt på bilder, det er nesten så jeg ikke vil smile hvis jeg blir tatt bilde av. Jeg kommer ikke til å ta fillers eller noe sånt, men er det noen som vet om noe produkt som faktisk kan gjøre huden litt strammere uten injeksjoner? Synes foundation gjør alt av rynker mer synlig.

Anonymkode: ad00b...a84

Har bmi 19. Ikke fått mer rynker av litt vektap. Før bmi 23-24. Dessverre lite å gjøre utenom botox. Vedr sminke bruk for all del ikke tørre produkter,kun kremete/flytende! Er selv 40.

Anonymkode: dc1db...ace

AnonymBruker

Du kan bruke så mye kremer du bare vil og kaste bort flere tusener. 

Det eneste som vil hjelpe er mini-facelift, propholio og fillers. 

Har selv gått ned 30 kg, er 52 år og har en BMI på 24. Jeg valgte en kombo med propholio og bittelitt fillers. Og nei, jeg har ikke fått pillowface, men et ansikt som er fastere og mer lik det jeg hadde før vektnedgang. Og vektnedgang har også gitt meg mer kinnben og markert kjevelinje.

Anonymkode: b1871...489

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.7.2024 den 16.23):

Du kan bruke så mye kremer du bare vil og kaste bort flere tusener. 

Det eneste som vil hjelpe er mini-facelift, propholio og fillers. 

Har selv gått ned 30 kg, er 52 år og har en BMI på 24. Jeg valgte en kombo med propholio og bittelitt fillers. Og nei, jeg har ikke fått pillowface, men et ansikt som er fastere og mer lik det jeg hadde før vektnedgang. Og vektnedgang har også gitt meg mer kinnben og markert kjevelinje.

Anonymkode: b1871...489

Altså, mener du profhilo...?

Anonymkode: 9ace7...c95

AnonymBruker

Jeg er 41 år og har gått ned 30 kg på 8 måneder. Har nå en BMI på 19. Kroppen har aldri sett bedre ut, men ansiktet mitt er 10 år eldre. De store faste puppene mine har også blitt til flagrende løslommer…. Man får ikke i pose og sekk med andre ord.

Anonymkode: ef55f...fc7

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker

Når ekstra fett strekker ut huden så vil dessverre konsekvensene bli slappere hud og flere rynker når man har passert alderen hvor huden er elastisk. Ja, jeg skulle ønske at jeg gikk ned i vekt da jeg var 29 i stedet for 39, men sånn ble det. Kroppen og helsen min har det 100 ganger bedre etter vektnedgangen likevel.

Når det er sagt så syns jeg faktisk at de overvektige jeg kjenner som er i 40 og 50 årene ser eldre ut enn de som er slanke i samme alder. Selv om de slanke kanskje har flere rynker så vil fettet alltid sige når man er overvektig #tyngdekraft. Pluss en slankere kropp er ungdommelig. 

Anonymkode: d0c8f...cd5

• Liker 5
  • Nyttig 1

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.7.2024 den 8.51):

Pass på at du spiser mat rik på kollagen. 

Anonymkode: 00340...018

☝️ Dette er ca det eneste nyttige svaret du har fått. Drikk beinkraft, spis kjøtt med hud på (ribbe med svor, kylling med skinn, baconsvor (faktisk baconsvor, ikke "snacks med baconsmak").

Anonymkode: 6f377...8de

• Liker 2
On 7/11/2024 at 6:29 AM, AnonymBruker said:

☝️ Dette er ca det eneste nyttige svaret du har fått. Drikk beinkraft, spis kjøtt med hud på (ribbe med svor, kylling med skinn, baconsvor (faktisk baconsvor, ikke "snacks med baconsmak").

Anonymkode: 6f377...8de

Alternativt kan ein spise balansert kosthald med nok protein og spare seg litt tid og innsats versus å bælge kollagen.

Endret av aazy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...