Gå til innhold

Svetter man lettere når man kommer i overgangsalderen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Svetter man lettere når man kommer i overgangsalderen? Da mener jeg på dagen. 

Anonymkode: 5c417...366

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel vanlig at kroppens termometer fusker litt i overgangsalderen og om man opplever kroppen som varm så produserer den svette for å avkjøle seg

Anonymkode: d7f62...df1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nesten sluttet å svette, merkelig nok. Har hatt perioder med hetetokter, men har det ikke for tiden. Blir svett kun ved trening eller hardt arbeid. 

k47

Anonymkode: 36b4a...476

Skrevet

Jeg har i alle år vært en frossenpinn. Fryser lett og er alltid kald på beina. Nå er jeg 53 år og tenker at jeg har begynt på overgangsalderen. Eneste symptomet så langt er svetting. Men jøye meg, jeg får hetetokter der jeg er våt på panna og ryggen. De dukker opp når som helst. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, så sinnsykt!

Anonymkode: 7d5f5...949

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var mest bare generelt varm, men når jeg fikk hetetokter ble jeg svett i panna. Ellers ikke noe ekstra svette.

Anonymkode: f94f7...129

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Mye og hele dagen. Er hemmende. Pluss hjertet hopper ut av takt rett før hetetokter kommer. Blir sprø.

Anonymkode: 91b88...bae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har undret seg hvorfor hetetokter kommer i overgangsalder på om det kan ha noe betydning på ens livsstil?

Anonymkode: 064ed...9b0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ingen som har undret seg hvorfor hetetokter kommer i overgangsalder på om det kan ha noe betydning på ens livsstil?

Har ingenting med livstil at man svetter i overgangsalderen. Det er pga hormonforandringene blant annet. Noen svetter mer enn andre, som regel roer det seg etter en stund men ikke for alle. 

Anonymkode: 71280...308

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Du får fortelle oss da hva det er med livsstilen som gir hetetokter da. Sikkert noen leger og forskere som er spent på å høre dine teorier.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Overgangsalderen er "puberteten i revers", og det er ikke stort en får gjort med det. Masse hormoner i ulage, så en kan få både illeluktende og mye svette, kviser og alt annet "gøy" som en hadde da en var i puberteten. 🥳

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du får fortelle oss da hva det er med livsstilen som gir hetetokter da. Sikkert noen leger og forskere som er spent på å høre dine teorier.

Faktisk sier jo forskere at livsstil påvirker veldig hvor plaget man blir. Om det kan hindre heterokter aner jeg ikke, men jeg merker at det påvirker meg til å være nøyere på spesielt stress. For sikkerhets skyld😁

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Overgangsalderen er "puberteten i revers", og det er ikke stort en får gjort med det. Masse hormoner i ulage, så en kan få både illeluktende og mye svette, kviser og alt annet "gøy" som en hadde da en var i puberteten. 🥳

Hetetokter forsvinner « over natta « med hormontilskudd . Bare nevner det☺️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har nesten sluttet å svette, merkelig nok. Har hatt perioder med hetetokter, men har det ikke for tiden. Blir svett kun ved trening eller hardt arbeid. 

k47

Jeg var i noe som lignet på overgangsalderen i 20årene, og da svettet jeg ikke. Uansett hva jeg gjorde så svettet jeg ikke og det var svært ubehagelig. 

Anonymkode: f52a7...f75

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg vet trening, styrketrening, isbading, sunt kosthold og lite sukker kan hjelpe. Men hetetokter kan komme for det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg vet trening, styrketrening, isbading, sunt kosthold og lite sukker kan hjelpe. Men hetetokter kan komme for det.

Trening kan også gjøre det verre, jeg gav opp trening for jeg svettet så mye at jeg ikke klarte å se en meter foran meg.

Anonymkode: 6fed5...268

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...