AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #1 Skrevet 9. juli 2024 Svetter man lettere når man kommer i overgangsalderen? Da mener jeg på dagen. Anonymkode: 5c417...366
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #2 Skrevet 9. juli 2024 Det er vel vanlig at kroppens termometer fusker litt i overgangsalderen og om man opplever kroppen som varm så produserer den svette for å avkjøle seg Anonymkode: d7f62...df1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #3 Skrevet 9. juli 2024 Jeg har nesten sluttet å svette, merkelig nok. Har hatt perioder med hetetokter, men har det ikke for tiden. Blir svett kun ved trening eller hardt arbeid. k47 Anonymkode: 36b4a...476
Janina1 Skrevet 9. juli 2024 #4 Skrevet 9. juli 2024 Jeg har i alle år vært en frossenpinn. Fryser lett og er alltid kald på beina. Nå er jeg 53 år og tenker at jeg har begynt på overgangsalderen. Eneste symptomet så langt er svetting. Men jøye meg, jeg får hetetokter der jeg er våt på panna og ryggen. De dukker opp når som helst.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #6 Skrevet 9. juli 2024 Var mest bare generelt varm, men når jeg fikk hetetokter ble jeg svett i panna. Ellers ikke noe ekstra svette. Anonymkode: f94f7...129
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #7 Skrevet 9. juli 2024 Ja. Mye og hele dagen. Er hemmende. Pluss hjertet hopper ut av takt rett før hetetokter kommer. Blir sprø. Anonymkode: 91b88...bae 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #8 Skrevet 9. juli 2024 Ingen som har undret seg hvorfor hetetokter kommer i overgangsalder på om det kan ha noe betydning på ens livsstil? Anonymkode: 064ed...9b0 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #9 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Ingen som har undret seg hvorfor hetetokter kommer i overgangsalder på om det kan ha noe betydning på ens livsstil? Anonymkode: 064ed...9b0 Har ingenting med livstil at man svetter i overgangsalderen. Det er pga hormonforandringene blant annet. Noen svetter mer enn andre, som regel roer det seg etter en stund men ikke for alle. Anonymkode: 71280...308 4 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #10 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ingen som har undret seg hvorfor hetetokter kommer i overgangsalder på om det kan ha noe betydning på ens livsstil? Anonymkode: 064ed...9b0 Du får fortelle oss da hva det er med livsstilen som gir hetetokter da. Sikkert noen leger og forskere som er spent på å høre dine teorier. Anonymkode: f94f7...129 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #11 Skrevet 9. juli 2024 Overgangsalderen er "puberteten i revers", og det er ikke stort en får gjort med det. Masse hormoner i ulage, så en kan få både illeluktende og mye svette, kviser og alt annet "gøy" som en hadde da en var i puberteten. 🥳 Anonymkode: 36b4a...476 2
Ulla Ullsokk Skrevet 9. juli 2024 #12 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du får fortelle oss da hva det er med livsstilen som gir hetetokter da. Sikkert noen leger og forskere som er spent på å høre dine teorier. Anonymkode: f94f7...129 Faktisk sier jo forskere at livsstil påvirker veldig hvor plaget man blir. Om det kan hindre heterokter aner jeg ikke, men jeg merker at det påvirker meg til å være nøyere på spesielt stress. For sikkerhets skyld😁
NiceOrNothing Skrevet 9. juli 2024 #13 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Overgangsalderen er "puberteten i revers", og det er ikke stort en får gjort med det. Masse hormoner i ulage, så en kan få både illeluktende og mye svette, kviser og alt annet "gøy" som en hadde da en var i puberteten. 🥳 Anonymkode: 36b4a...476 Hetetokter forsvinner « over natta « med hormontilskudd . Bare nevner det☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #14 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har nesten sluttet å svette, merkelig nok. Har hatt perioder med hetetokter, men har det ikke for tiden. Blir svett kun ved trening eller hardt arbeid. k47 Anonymkode: 36b4a...476 Jeg var i noe som lignet på overgangsalderen i 20årene, og da svettet jeg ikke. Uansett hva jeg gjorde så svettet jeg ikke og det var svært ubehagelig. Anonymkode: f52a7...f75
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #15 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ingen som har undret seg hvorfor hetetokter kommer i overgangsalder på om det kan ha noe betydning på ens livsstil? Anonymkode: 064ed...9b0 Jeg vet trening, styrketrening, isbading, sunt kosthold og lite sukker kan hjelpe. Men hetetokter kan komme for det. Anonymkode: 91b88...bae
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #16 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg vet trening, styrketrening, isbading, sunt kosthold og lite sukker kan hjelpe. Men hetetokter kan komme for det. Anonymkode: 91b88...bae Trening kan også gjøre det verre, jeg gav opp trening for jeg svettet så mye at jeg ikke klarte å se en meter foran meg. Anonymkode: 6fed5...268
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå