Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en tre uker gammel baby som er helt fantastisk. Han var sterkt ønsket av oss begge. Sover godt, spiser godt og er generelt foreløpig en tilfreds baby. I natt skulle samboeren min ta babyen sånn at jeg skulle få sove en natt. Jeg var litt tvilende til det fordi jeg tidligere har sett at han har sovnet med babyen i utrygge sovestillinger. Når jeg tidligere har krevd han om å sikre bedre sovemiljøer mener han at jeg er hysterisk, men sa likevel han skulle gjøre det hvis det var så viktig for meg. Da jeg sjekker i løpet av natten så jeg at han hadde lyttet til det jeg sa og jeg klarte faktisk å sovne igjen. Jeg sa til han før jeg gikk opp igjen på soverommet at han måtte huske å lage ny flaske med morsmelkerstatning når babyen våkner neste gang (vi hr tidligere kranglet om at han han syns jeg overdriver med å vaske, sterilisere og bruke nye flasker per gang). 

Da de kom opp til meg 08.30 følte jeg meg så uthvilt og takknemlig for en natt med mange timer søvn. Men så avdekker jeg at han har brukt samme flaske med morsmelkerstatning som babyen ikke drakk opp tidligere på natten, som da har stått i romtemperatur i over fire timer. Han har i tillegg bare fylt på den samme flasken med ny mme til neste måltid. Jeg ringte til helsestasjonen som beroliget meg og sa jeg skulle se an om baby begynte å kaste opp og få diaré. Virket som samboer ble flau da jeg ringte til helsestasjonen. Men hvordan kan jeg få han til å følge råd og anbefalinger fra myndighetene? Det skaper mye konflikt mellom oss. Han sier jeg er hysterisk og micromanager, og jeg har prøvd å jobbe litt med det for jeg kan skjønne hva han mener i blant. Men jeg har også prøvd å forklare han at når han gjør sånne ting så gjør det at jeg ikke kan slappe av hvis han skal ta babyen.

Anonymkode: c2e87...86d

• Liker 10
  • Hjerte 22
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herregud!  Vis ham videoer av døde spedbarn og dra ham med på helsestasjonen umiddelbart for en realitetsorientering! Hvis noe av dette gjentar seg en eneste gang hadde jeg meldt ham til barnevernet og kastet ham ut!

Anonymkode: 946e7...fad

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri latt ham ta en eneste natt. Tok selv alle netter frem til barnet var 1,5 år.

Anonymkode: ffb9f...e3f

• Liker 7
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Man må jo tydeligvis bli micromanager når far ikke klarer noe så grunnleggende som å ikke gjøre babyen syk med gammel mme! Har han tungt for å ta ting ellers også? Fnyser av anbefalinger fra myndigheter ellers fordi han mener at de overdriver ting? 

Anonymkode: d9ea5...ec0

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvis denne analfabete mannen denne tråden så han får se hvor dum han er.  Burde vært innelåst på soverommet sitt for andres sikkerhet

Anonymkode: 41b77...37d

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva vi skal kalle det på norsk, men søk om «weaponized incompetence». Noen gjør seg dummere for å slippe ansvar. 

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hadde aldri latt ham ta en eneste natt. Tok selv alle netter frem til barnet var 1,5 år.

... Og samfunnet kritiserer kvinner fordi de ikke orker å få mer enn max ett barn, og fordi halvparten av kvinenne velger å avslutte ekteskapene sine før det har gått ti år 😳😳😳

Virker som om halvparten av kvinnene her inne har formert seg med hyperegoistiske mannebabyer. 

Anonymkode: 43347...1fe

• Liker 29
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Hadde notert ned konkrete eksempler (med tid og dag), og dratt fyren ned til helsestasjonen slik at de fikk forklare han hvorfor man følger de mest basic nasjonale råd. Han er jo helt blåst!

Mathygienen (sterilisering etc) kan man lempe på når ungen har en tarmflora og ett fungerende immunforsvar.

Er han villig til å risikere å drepe ungen i krybbedød (for det mener jeg han potensielt gjør og bør kunne straffes for om ungen dør på grunn av slurv og han å nekter å følge søvnrådene, call me crazy men det er jo selvforskyldt om det går galt!)

Og, Ville han selv drukket av den flasken??

Anonymkode: 1c6bd...502

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet ikke hva vi skal kalle det på norsk, men søk om «weaponized incompetence». Noen gjør seg dummere for å slippe ansvar. 

Signerer denne. Dette gjør han fordi han vil legge alt av ansvar og jobb over på deg. Han vet at du allerede sover dårlig om nettene fordi du er bekymret for babyen, så om han bare fortsetter med å være ansvarsløs så kommer søvnen din uansett til å være såpass ødelagt, at han kan få sove fulle netter mens du uansett er våken med babyen.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet

Hadde krevd at han ble med til helsestasjonen idag så bedt helsesykepleier forklare han NØYE hvorfor det gjøres slik.. 

• Liker 8
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Enig! Aldri om jeg hadde overlatt ansvaret på natt til en så inkompetent mann. 

Anonymkode: 78307...068

• Liker 2
Skrevet (endret)

Åå fyy, jeg hadde blitt så forbannet 😡 Det er ting man SKAL være hysterisk på. Oppkast og diaré kan være livstruende på så små babyer. Er en grunn til at man vaksinerer mot rotavirus f.eks.

Ville tatt en ordentlig prat med han om dette og tydeliggjort at noen ting kan man faktisk ikke slurve med. Og siden han «vet best» så får du ta han med til helsestasjonen så han kan stille spørsmålene sine der og få dem besvart av helsepersonell 

Han kan jo få lese på ammehjelpen også 🙄

Endret av sommerfugl154
  • Liker 12
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Skyter bare inn at sterelisering av flasker trenges bare 1 g pr dag, ellers er vask i såpevann nok i mellom måltider.. men støtter deg 100%,  han høres ut som en gigantisk baby selv, skikkelig irriterende at han ikke tar det på alvor. Forklar at babyen deres har ingen imunnforsvar ennå eller mulighet til å håndtere fremmede bakterier i kroppen og hver minste basilusk kan ende opp fryktelig syk..

Anonymkode: 7a58d...02b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var forberedt på å skrive et innlegg om at du må roe ned og la mannen prøve seg frem, men her er han rett og slett uansvarlig. Baby er bare tre uker gammel, og da kan man ikke lempe på noe som helst. Å bruke gamle flasker til en liten baby er farlig. Man kødder ikke med tarmfloraen til en nyfødt baby!!! 

Om dette er weaponized inkompetence er vanskelig å si, men hvis det ikke er det, da er mannen din rett og slett mindre begavet. 

Anonymkode: 03b27...a3e

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

... Og samfunnet kritiserer kvinner fordi de ikke orker å få mer enn max ett barn, og fordi halvparten av kvinenne velger å avslutte ekteskapene sine før det har gått ti år 😳😳😳

Virker som om halvparten av kvinnene her inne har formert seg med hyperegoistiske mannebabyer. 

Vi gjorde det sånn fordi det fungerte for oss. Jeg ammet på natt og samsov. Ikke fordi min mann er egoist, men fordi det var den beste løsningen for oss. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skyter bare inn at sterelisering av flasker trenges bare 1 g pr dag, ellers er vask i såpevann nok i mellom måltider.. men støtter deg 100%,  han høres ut som en gigantisk baby selv, skikkelig irriterende at han ikke tar det på alvor. Forklar at babyen deres har ingen imunnforsvar ennå eller mulighet til å håndtere fremmede bakterier i kroppen og hver minste basilusk kan ende opp fryktelig syk..

Anonymkode: 7a58d...02b

Hadde du selv drukket opp et melkeglass som hadde stått på benken i romtemperatur i 4 timer, for så å fylle på ny lunken melk og drikke det også? Dette handler jo rett og slett om grunnleggende hygiene. Han er jo ekkel.

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis virker det som det gikk fint denne gangen. Det mildeste problemet som kan oppstå er selvfølgelig lettere mageproblemer. Men uansett ikke noe man skal ta lett på bare fordi det gikk fint nå.

Foreslår at du tar han med på helsestasjonen neste gang. Så han er tilstede når det snakkes om viktigheten av hygiene. I tillegg kan dere snakke mer om trygt sovemiljø. 

Føler han seg usikker på hvordan han skal sterilisere flakser, klargjøre mme? Og så tar han stortcuts pga det? Ikke at det er god nok unnskyldning. Men kanskje vise han? (Du har sikkert gjort det). Kanskje dere kunne funnet annen løsning på nattestid som er lettere? Ha klar pulver i flaske for å helle vann på? Sparer kanskje 10 sekunder. Men om det er det som må til. Eller ha disse ferdige drikkeklare mme? 

Anonymkode: 2e6a6...867

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ha mange flasker så slipper dere å sterilisere hele tiden

Anonymkode: 41b77...37d

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...