AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #1 Skrevet 9. juli 2024 Er det normalt? Han ble sint og kjeftet på meg fordi jeg sier mm og mhm når jeg lytter til det han sier. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Ikke lage noe lyd når han snakker? Endre mm til ja? Han ble også sint en uke siden fordi jeg ikke ville følge nok med i hans favorittfilm. Var ikke så interessert. Er det normalt å bli sint for sånt? Anonymkode: 7e92d...158 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #2 Skrevet 9. juli 2024 Jeg blir irritert på folk som sier mm mye mens jeg prater. Og spesielt de som kommer med "mm" før jeg har kommet til poenget. Og nei jeg prater ikke mye. Men sånn her: Person: Hva skal du i helgen? Meg: Vet ikke helt, (Person sier mm) hvis det (Person sier mm) ikke regner så blir det vel (Person sier mm) hvertfall å holde på ute litt (Person sier mm) 😫😫 Anonymkode: cabd0...680 6 7
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #3 Skrevet 9. juli 2024 Du skal ikke si mm eller ja mens andre snakker, nei. Anonymkode: 064da...e3b 5
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #4 Skrevet 9. juli 2024 Det kan faktisk være skikkelig irriterende. Jeg har en kollega som gjør det hele tiden og hun gjør det litt lavmælt så det innimellom høres ut som hun stønner. Jeg synes det er så irritirende og vanskelig å få fokusert på hva man skal si pga denne mmm’ingen. Anonymkode: d45ce...577 10 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #5 Skrevet 9. juli 2024 Kan skjønne han ble irritert om du ikke fulgte med når dere så film, attpåtil favorittfilmen hans. Syns egentlig det er ganske respektløst om dere har avtalt å se film sammen. ang mm kommer det vel an på hvor mye det sies? Er veldig vanlig å si når noen snakker, men overdrevent kan nok også oppleves ganske irriterende. Anonymkode: 69459...b2f 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #6 Skrevet 9. juli 2024 Ikke innafor å klikke/kjefte. Om det er noe som irriterer han, så kan han ta det opp på en voksen måte. Å bli sint/kjefte, fordi du ikke følger med på en film er heller ikke greit. Hvorfor er han så sint? Anonymkode: fee21...322 14 4
Pippi Lotta Skrevet 9. juli 2024 #7 Skrevet 9. juli 2024 Han bør selfølgelig ikke "klikk" men snake på en skikelig måte, men folk som hummmmm er noe av det mest iriterende jeg vet!!! Sykt plagsomt selv om jeg vet dere ikke gjør det for å være sleme... Så jeg har hat veldig lyst til å be noen slike holde kjeft opp i gjenom ja. Synes også det er irriterende om man har avtalt å se noe sammen med en, og så gider personen ikke se på. Da hadde det vært kjekkere å se allene liksom. Kan det være noe underliggende dere sliter med? Kanskje dere bør bli bedre på kommunikasjon eller noe? Om han går rundt og er irritert på deg, så blir det kansje vanskelig for han å håntere situasjoner hvor du er irriterende. For alle er jo irriterende av og til, men dere må finne en måte å snake om det på. 8 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #8 Skrevet 9. juli 2024 Jrg syns det er enda mer irriterende med folk som sier ‘skjønner’ etter hver setning som sies enten det passer eller ei. Eller ‘ikke sant’ for liksom vise forståelse for hva som blir sagt. Vet ikke om det er motekommentsr eller østlandsk dialekt, men det sies mye rundt forbi for tiden😖 Anonymkode: d96aa...915 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #9 Skrevet 9. juli 2024 Vel. Jeg kommer alltid til å si mm når jeg lytter. Syns å lytte over lange tider uten å lytte aktivt med medfølgende lyder er bare rart. Når det gjelder filmen var dette hans idé å se på. Jeg dyns dessverre filmen var kjedelig. Å klikke og kjefte på sånt er i min verden ganske barnslig. Anonymkode: 7e92d...158 11 1 1
Pippi Lotta Skrevet 9. juli 2024 #10 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel. Jeg kommer alltid til å si mm når jeg lytter. Syns å lytte over lange tider uten å lytte aktivt med medfølgende lyder er bare rart. Når det gjelder filmen var dette hans idé å se på. Jeg dyns dessverre filmen var kjedelig. Å klikke og kjefte på sånt er i min verden ganske barnslig. Anonymkode: 7e92d...158 Han bør ikke klikk og kjefte på deg, men du bør jo ikke irriterende han med vilje heller. Så når du vet det er plagsomt at du lager lyder, synes jeg du burde prøve og la være. Om det er en (u)vane du har, kan du jo være ærlig på det. Si du forstår det er plagsomt, men at du gjør det uten å tenke over det. Så lover du og prøve å være stile, og be han si i fra på en høfelig måte om du begynner igjend. Om han vet du ikke tar det personlig når han ber deg være stille, så venter han kansje ikke til han er rasende med å be deg ti stile neste gang. 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #11 Skrevet 9. juli 2024 Poenget med å lytte er å lytte, ikke å avbryte. Anonymkode: 9fa8a...20c
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #12 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Er det normalt? Han ble sint og kjeftet på meg fordi jeg sier mm og mhm når jeg lytter til det han sier. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Ikke lage noe lyd når han snakker? Endre mm til ja? Han ble også sint en uke siden fordi jeg ikke ville følge nok med i hans favorittfilm. Var ikke så interessert. Er det normalt å bli sint for sånt? Anonymkode: 7e92d...158 Du får han ut av grooven hans når du sier mmhm sikkert. 😅 litt teit, ja, men jeg har litt samme problem selv. Jeg prøver å holde en rød tråd. 🥵 Anonymkode: 5c68b...1f5 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #13 Skrevet 9. juli 2024 Jeg lager også anerkjennende lyder. Men savner at andre er like aktive til meg. Men når du vet han ikke liker det, kan du jo prøve å ikke lage dem? Når det kommer til filmen, det må han bare tåle. Anonymkode: 7f927...141 1 1
Kaisada Skrevet 9. juli 2024 #14 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det normalt? Han ble sint og kjeftet på meg fordi jeg sier mm og mhm når jeg lytter til det han sier. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Ikke lage noe lyd når han snakker? Endre mm til ja? Han ble også sint en uke siden fordi jeg ikke ville følge nok med i hans favorittfilm. Var ikke så interessert. Er det normalt å bli sint for sånt? Anonymkode: 7e92d...158 hvis du er sammen med en på 13, ja da kan det være normalt. 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #15 Skrevet 9. juli 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg lager også anerkjennende lyder. Men savner at andre er like aktive til meg. Men når du vet han ikke liker det, kan du jo prøve å ikke lage dem? Når det kommer til filmen, det må han bare tåle. Anonymkode: 7f927...141 Forsåvidt enig. Men syns det er ikke at jeg skal gå og være redd for å irritere han med noe så uskyldig som mmm. For å være ærlig tenker jeg at om han ikke liker meg og vil endre meg og skremme meg til lydighet, sånn at jeg må gå på glasskår.. jeg vet ikke kanskje best med skilsmisse. Anonymkode: 7e92d...158 2 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #16 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Er det normalt? Han ble sint og kjeftet på meg fordi jeg sier mm og mhm når jeg lytter til det han sier. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Ikke lage noe lyd når han snakker? Endre mm til ja? Han ble også sint en uke siden fordi jeg ikke ville følge nok med i hans favorittfilm. Var ikke så interessert. Er det normalt å bli sint for sånt? Anonymkode: 7e92d...158 han burde vel kanskje vært litt flinkere til å verbalisere det. Men kan være at han ikke skjønner det. Hvis jeg viser noen en favorittfilm så vil jeg det skal gjøre inntrykk. Og hvis personen ikke liker filmen, om så bare vise interesse fordi da viser du at du bryr deg om hva som betyr noe for han. Tips: legg fra deg mobil i et annet rom. Forestill deg at du skal gjøre noe veldig kjedelig. Trene, fjelltur, rydde, osv. brette opp armene litt. Men han kan ikke forvente det hvis han har mange favorittfilmer. Et par, i høyden, får være nok. 🫠 Anonymkode: 5c68b...1f5 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #17 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Vel. Jeg kommer alltid til å si mm når jeg lytter. Syns å lytte over lange tider uten å lytte aktivt med medfølgende lyder er bare rart. Når det gjelder filmen var dette hans idé å se på. Jeg dyns dessverre filmen var kjedelig. Å klikke og kjefte på sånt er i min verden ganske barnslig. Anonymkode: 7e92d...158 Dette er jo bare bullshit. Å nekte å endre på en uvane fordi "det er bare sånn jeg er" er så umodent og lite hyggelig. Må da gå an å ta en annen tilnærming. Anonymkode: b5e55...eba 8 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #18 Skrevet 9. juli 2024 Just now, AnonymBruker said: Dette er jo bare bullshit. Å nekte å endre på en uvane fordi "det er bare sånn jeg er" er så umodent og lite hyggelig. Må da gå an å ta en annen tilnærming. Anonymkode: b5e55...eba Det er ikke en uvane. Jeg syns det er umodent og uhyggelig av han å bli aggressiv over noe som er naturlig for meg. Han må godta meg som jeg er. Akkurat som han krever at jeg godtar han som han er. Anonymkode: 7e92d...158 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #19 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke en uvane. Jeg syns det er umodent og uhyggelig av han å bli aggressiv over noe som er naturlig for meg. Han må godta meg som jeg er. Akkurat som han krever at jeg godtar han som han er. Anonymkode: 7e92d...158 Men da kan dere kompromisse. Ene samtalen er full av mmmmmmmm andre samtalen er ikke full av mmmmm. Anonymkode: 5c68b...1f5 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #20 Skrevet 9. juli 2024 Antar dette ikke er en ny vane, eller ny mann, i og med at du viser til mannen din? Ikke et godt tegn, dessverre. Det å begynne å irritere seg over den andres vaner, og til og med vise en overdreven reaksjon for småting, tyder på at følelsene ikke lenger er slik de skal være. Det er ofte starten på at man er ferdig med hele forholdet. Anonymkode: 17956...b8a 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå