Gjest angelique Skrevet 13. november 2002 #1 Skrevet 13. november 2002 Hei. Jeg og min kommende mann er uenig i bruk av diadem (tiara). Jeg synes de er kjempefine, og kunne tenkt meg å bruke det som eneste smykke, evt istedenfor hårpynt. Men kjæresten min tror diadem er litt belastet av janteloven, og at folk kan tro at brudeparet tror de befinner seg i samme ligaen som kongen og dronningen, osv Man skal selvfølgelig ikke bry seg om hva andre tror osv, men jeg skjønner hans uro også. Er diadem vanlig å bruke nå til dags? Hva er deres oppfatning av diadem?
Montezuma Skrevet 13. november 2002 #2 Skrevet 13. november 2002 Unnskyld meg, men er han på jordet eller?????? *himler voldsomt med øya* bruk tiara hvis du vil det!!!!!!!
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 13. november 2002 #3 Skrevet 13. november 2002 Din kommende ektemann har en instilling han skulle hatt en ørefik for. Ett lite smakfullt diadem med oppsatt hår og slør er nydelig. Er han imot frisør, negler og sminke også. For en type!!! Milla
Augustbrud02 Skrevet 13. november 2002 #4 Skrevet 13. november 2002 Diadem er faktisk noe som de aller fleste som gifter seg velger å bruke i dag, så du kan bruke det med god samvittighet. De aller fleste velger en litt enkel og diskret variant, og jeg synes det er utrolig flott jeg. Jeg hadde selv tiara/diadem i vårt bryllup (hadde laget den selv), og jeg fikk masse skryt for det. I mine øyne var dette min eneste anledning til å bruke noe sånt, og jeg var sjelden i tvil om det i det hele tatt.
Gjest Anonymous Skrevet 13. november 2002 #5 Skrevet 13. november 2002 Jeg syns det kan være fint med tiara/diadem, og hadde kjøpt en som jeg hadde tenkt å ha på meg. Men - Fant ut at det ble alt for mye med en tiara oppå det håret som var satt opp i en stor topp og med slør. Syns ofte det faktisk kan bli litt små-harry med en tiara som oftest består av juggel-diamanter og perler - den bør jo også matche evnt. andre smykker du skal ha på deg, noe som ikke alltid er så lett. Så du kan jo prøve med slør og tenke ut hvordan du vil ha håret før du går til anskaffelse av en tiara. En annen ting som kan være kjempefint er å pynte håret med blomster - kanskje noe av det samme som er i brudebuketten. Slikt pleier frisører å være flinke til, så det går jo an å spørre. Syns ikke det er så rart at han du skal gifte deg med sier sånt - gutter er ofte så konservative og har rare ideer om saker og ting
viwi Skrevet 13. november 2002 #6 Skrevet 13. november 2002 Åneida- mange bruker diadem idag. Bare se alle brudebildene i avisene, tror jammen over halvparten har diadem jeg!! Selv hadde jeg ikke det- ikke pga jantelov for den gir jeg blanke i, men det var ikke meg. Så bruk diadem om du vil og overrask mannen din. Han vil nok synes at du er eventyrlig vakker den dagen dere gifter dere- selv MED diadem :D
Gjest angelique Skrevet 13. november 2002 #7 Skrevet 13. november 2002 Tuuusen takk for mange og engasjerte svar. Jeg tror nok etter å ha lest innleggene deres at jeg går for å overraske med diadem. HURRA jeg gleder meg noe sinnsykt!! :D PS: enig med gjest. Tror ikke det hjelper med ørefik. Noen gutter er litt konservative og rare, og skjønner seg ikke helt på alle jente-detaljene
VesleBråka Skrevet 13. november 2002 #8 Skrevet 13. november 2002 Jeg har vurdert diadem, og må innrømme at jeg tenker litt i samme bane som mannen din.. Ikke noe med janteloven, men jeg føler meg ikke særlig "royal" og vil da føle meg litt dum hvis jeg skal fise rundt med fake tiara. Det er ikke helt meg. Jeg tror jeg skal se om ikke blomsterdama kan lage et slags hårbånd/diadem av bittesmå hvite blomster. Eller frisøren kan putte dem inn. Hadde tenkt blomsten brudeslør helt til idag, da jeg snakket med blomsterdama og hun fortalte meg at jeg burde skygge unna brudeslør for det var SÅ kjedelig og oppbrukt..
Gjest luri Skrevet 13. november 2002 #9 Skrevet 13. november 2002 min kjære mann kjøpte ett nydelig diadem til meg i fra sverige.det var i sølv med nydelige perler på. dette ble kjempe fint i håret,men jeg hadde kun ett enkelt smykke i halsen og ikke noe mere pynt. jeg synes dette er fint og det har da ikke noe med kongelig og gjøre. lykke til.
Susan Skrevet 14. november 2002 #10 Skrevet 14. november 2002 Hallo. Jeg skal ha tiara med matchende smykker til. Har alltid ønsket å bruke tiara. Stå på det du ønsker å gjøre selv. Mannen din skal ikke vite hva du har på deg, før du kommer i kirka. Lykke til :D
monja Skrevet 15. november 2002 #11 Skrevet 15. november 2002 Jeg skal ha tiara som eneste smykke. Siden jeg ikke liker perler skal jeg ha krystaller (som glitrer voldsomt) og det gleder jeg meg veldig til. Det er min kjære som ønsker det, og jeg er helt enig jeg :D Hvorfor skal ikke vi "vanlig dødelige" få føle oss litt "royale" èn eneste dag i livet?
Tussilago Skrevet 16. november 2002 #12 Skrevet 16. november 2002 Jeg brukte det da vi giftet oss og følte meg veldig fin med det :D Har du lyst til det så gjør det, det er for sent å angre seg i ettertid, du får bare denne sjansen til å bruke det. Synes det er kjempefint. Lykke til med valget du tar.
Gjest Diva Skrevet 18. november 2002 #13 Skrevet 18. november 2002 Hei! Her var det en liten pus som så en interessant tråd ! Først vil jeg si at tiara / diadem ikke lenger er forbeholdt (og forbundet) med kongelige. Tenk også at mange som ikke er kongelige også har råd til tiaraer med perler og diamanter osv..... Dessuten finnes det flust av diademer som er "fake" også som er veldig flotte og ikke alfor dyre. For det andre er det veldig vanlig og "stuerent" med tiara / diadem i bryllup og nå aller sist i fest-sammenheng (mener her gallaselskaper og mer pyntede sammenhenger). Jeg synes det er viktig å legge mer vekt på hva man SELV vil ha på seg i sitt eget bryllup, ikke hva andre folk tenker og tror. Hadde man skulle bøyd seg for andres meninger hele tida, hadde det jo blitt at ting skjedde på DERES premisser og ikke DINE. Har du lyst til å bære tiara eller diadem OG / ELLER slør,- GO FOR IT!!!!! Det er kjempeflott og setter prikken over i`en ved et flott brudeantrekk :-) Lykke til ! Klem, fra tiara-frelst pus :D
Gjest Anonymous Skrevet 18. november 2002 #14 Skrevet 18. november 2002 Synes Tiara setter en liten spiss på sakene jeg. Hadde selv kort hår i bryllupet og ingen tiara,men hadde jeg hadd lengde på håret så hadde jeg jammen hatt det selv :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå