AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #1 Skrevet 8. juli 2024 Mitt første barn skal snart starte i barnehage. Jeg jobber turnus og har ofte fri i ukedager og formiddager osv. Har jeg lov å da gi barnet mitt «fri» fra barnehagen?😅 Jeg vil jo helst se henne og bruke så mye tid med henne som jeg kan, så om jeg ikke MÅ levere henne i barnehagen vil jeg ha henne hjemme. Er det som med skole at fravær er ved sykdom osv eller mer valgfritt? Beklager om dette er et dumt spm, jeg bare aner ikke Anonymkode: 6efb2...a6b 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #2 Skrevet 8. juli 2024 Selvfølgelig kan du det. Barnehagen er en tjeneste du betaler for. Det er ikke noe tvang eller plikt å ha barnet sitt i bhg😊 Anonymkode: d934b...bd2
Blåbærrips Skrevet 8. juli 2024 #3 Skrevet 8. juli 2024 Det er ikke som skole. Du kan gjøre som du vil. Ha ungen hjemme akkurat når det passer deg
Tiara07 Skrevet 8. juli 2024 #4 Skrevet 8. juli 2024 Barnehage er opprinnelig en plass foreldre kan plassere barna når man jobber fordi man ikke kan passe dem selv, så dette bestemmer du selv! 1
Anononyma Skrevet 8. juli 2024 #5 Skrevet 8. juli 2024 Du kan, men! Husk at barn både har godt av og er glad i rutiner. I tillegg vil et barn som ofte er borte kunne falle litt på siden av gruppen. Jeg ville kanskje vurdert å levere til vanlig tid på morgenen uansett og heller gi kort dag, men det vurderer du jo bare fortløpende 7
Hensatt Skrevet 8. juli 2024 #6 Skrevet 8. juli 2024 Det er valgfritt, men de ønsker beskjed på forhånd når barnet tar fri. I de fleste barnehager i dag er det gjort med et tastetrykk i en app. 5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #7 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mitt første barn skal snart starte i barnehage. Jeg jobber turnus og har ofte fri i ukedager og formiddager osv. Har jeg lov å da gi barnet mitt «fri» fra barnehagen?😅 Jeg vil jo helst se henne og bruke så mye tid med henne som jeg kan, så om jeg ikke MÅ levere henne i barnehagen vil jeg ha henne hjemme. Er det som med skole at fravær er ved sykdom osv eller mer valgfritt? Beklager om dette er et dumt spm, jeg bare aner ikke Anonymkode: 6efb2...a6b Du velger selv hvor mye du velger å sende barnet i bhg Det er ikke som med skolen nei. Det er det som for mange blir stor overgang når de kommer i skolen - da kan de ikke bare ta en fri dag her og der Du kan levere sent, hente tidlig, ta fridager når du vil etc. Men kan være greit å informere bhg om slikt selvsagt så de vet om barnet kommer eller ikke. Men løsninger for slikt varierer fra bhg til bhg så sjekk med din bhg. Anonymkode: c4f1e...881
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #8 Skrevet 8. juli 2024 Så lenge du gir beskjed til barnehagen så de ikke forventer at hun dukker opp. Jeg jobbet selv turnus de årene min var i bhg og jeg leverte alltid sent, hentet ofte tidlig og hadde en del dager helt fri. Eneste gangene jeg leverte tidlig var tur dagene siden de da skulle forlate bhg til en spesifikk tid. Anonymkode: a406d...486 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #9 Skrevet 8. juli 2024 I utgangspunktet så er det du som bestemmer men det kommer an på barnehagen. Her er de nazi på at barnet skal møte opp hvis hen ikke har feber eller diare. Argumentet deres er at barna faller utenfor ved fravær. Anonymkode: 36373...9da
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #10 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I utgangspunktet så er det du som bestemmer men det kommer an på barnehagen. Her er de nazi på at barnet skal møte opp hvis hen ikke har feber eller diare. Argumentet deres er at barna faller utenfor ved fravær. Anonymkode: 36373...9da De har faktisk ingenting de kan si, de kan selvfølgelig rådføre hvis de ser at barnet faller utenfor eller har vanskeligheter med å tilpasse seg. Men de kan ikke kreve at dere skal ha barnet i barnehagen hver dag. Det er også derfor man kan søke redusert plass. Noen har 100%, noen har 80% og noen har bare 60%… Anonymkode: ab14b...5e8 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #11 Skrevet 8. juli 2024 Anononyma skrev (9 minutter siden): Du kan, men! Husk at barn både har godt av og er glad i rutiner. I tillegg vil et barn som ofte er borte kunne falle litt på siden av gruppen. Jeg ville kanskje vurdert å levere til vanlig tid på morgenen uansett og heller gi kort dag, men det vurderer du jo bare fortløpende På så små barn trumfer heller fridager enn «holde på rutiner» ass. Tipper ts har en 1 åring? Barna leker ikke mye sammen i starten og det er dermed ingen «gruppe» å falle ut av. Det er også de ansatte sin jobb å sørge for at alle er like involvert i det som skjer i bhg, uansett hvor mye de er der. Forøvrig enig i at korte dager er lurt, spesielt på så små. ta barnet fri med god samvittighet ts! Anonymkode: 9f385...853 4 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #12 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): I utgangspunktet så er det du som bestemmer men det kommer an på barnehagen. Her er de nazi på at barnet skal møte opp hvis hen ikke har feber eller diare. Argumentet deres er at barna faller utenfor ved fravær. Anonymkode: 36373...9da Hadde jeg aldri godtatt Anonymkode: fadb2...05c 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #13 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De har faktisk ingenting de kan si, de kan selvfølgelig rådføre hvis de ser at barnet faller utenfor eller har vanskeligheter med å tilpasse seg. Men de kan ikke kreve at dere skal ha barnet i barnehagen hver dag. Det er også derfor man kan søke redusert plass. Noen har 100%, noen har 80% og noen har bare 60%… Anonymkode: ab14b...5e8 Kun 100% plass her dessverre. Anonymkode: 36373...9da
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #14 Skrevet 8. juli 2024 Anononyma skrev (13 minutter siden): Du kan, men! Husk at barn både har godt av og er glad i rutiner. I tillegg vil et barn som ofte er borte kunne falle litt på siden av gruppen. Jeg ville kanskje vurdert å levere til vanlig tid på morgenen uansett og heller gi kort dag, men det vurderer du jo bare fortløpende Altså en 1 åring faller ikke ut av gruppen Anonymkode: fadb2...05c 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #15 Skrevet 8. juli 2024 Meg over: Henter så snart kjernetiden er slutt. Anonymkode: 36373...9da
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #16 Skrevet 8. juli 2024 Selvsagt kan du ta fri som du vil, hilsen ansatt i bhg. Anonymkode: fadb2...05c 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #17 Skrevet 8. juli 2024 Vi hadde en periode hvor vi tok fridager fra barnehagen for å være hjemme alle sammen, men merket at det var bedre for barnet å være i barnehagen hver dag (mandag-fredag) og heller være der bare noen timer de dagene. Dere bestemmer hvor mye barnet skal være der, men de fleste barnehager ønsker at barna er levert til kjernetiden starter (oftest fra rundt 9-9.30). Og hvis de skal på turer eller noe spesielt at de er levert før det da 😊 Anonymkode: ab14b...5e8 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #18 Skrevet 8. juli 2024 Ja det gjør jeg ofte med mine 😊 Anonymkode: 2acf6...7a0
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #19 Skrevet 8. juli 2024 Jeg var heldig og var student da sønnen var i bhg. Jeg lot hans behov bestemme, og litt mine. Barn liker likesinnede og de trenger det. Så når han trengte stimuli så leverte jeg han 09.30 og hentet 13.30, som bhg ønsket. Når jeg trengte barnepass for å kunne studere så brukte jeg plassen fullt ut. Etter min erfaring er det aldri et problem at barnet ikke kommer, så lenge du sier ifra. De har ansatte som ønsker fri de også. Anonymkode: f2787...f44
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #20 Skrevet 8. juli 2024 Det bestemmer du helt selv. Jeg har hatt mye fri med mine og det har fungert helt greit. Det har vært veldig fint å ha noen hverdager med dem til å gjøre noe helt annet. Anonymkode: c7462...d3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå