Gå til innhold

Må jeg ha tatt teorien før jeg kan starte på trafikkskole?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tatt trafikalt grunnkurs og øvd litt hjemme, har teori test om to uker. Kan jeg bestille time hos skole denne uka? Vil ta en time for å se hvordan det føles og få satt i gang. Men burde jeg ta teorien først?

Anonymkode: 99b5c...58e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du trenger ikke ta teorien først. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Neida. Men hvis du tar teorien så husk at denne er guldig i 3 år (sånn i tilfelle du plutselig ikke får fullført kjøreopplæring på den tiden av en eller annen grunn) 

Anonymkode: f895c...537

AnonymBruker
Skrevet

Trinn 1: Trafikalt grunnkurs eller over 25 år - for da kan du øvelseskjøre uten trafikalt grunnkurs for du er fritatt deler av opplæringen. Du må da ta mørkekjøringskurs og førstehjelp.

Trinn 2: Elementær kunnskap om å kunne kjøre bilen: start, stopp, svinging, kryss, etc. Du får instruksjoner fra kjørelærer

Trinn 3: Nå kan du kjøre tilnærmet selvstendig og ta egne valg med god kvalitet. Nå kan du rette blikket mot veien og fokusere på trafikken / skiltene for du klarer å mestre bilen.

På slutten av Trinn 3 skal kunnskapen være nærme det å kunne gå opp til oppkjøringen og dermed anbefales det å ta teoriprøven på dette stadiet og før trinn 4.

Trinn 4 er avsluttende opplæring, og inkluderer obligatoriske sikkerhetskurs på vei

Etter dette er du klar til oppkjøring! Lykke til.

Anonymkode: 822fe...710

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok teorien først, men slapp trafikalt grunnkurs med unntak av førstehjelp og mørkekjøring pga alder.

Det var egentlig litt tilfeldig at jeg tok teorien først, det er jo litt ventetid så bestilte lang tid i forveien, og da jeg skulle melde meg opp til første kjøretime var det litt ventetid der óg pga ferieavvikling. Så da havna teorien på uka før første kjøretime.

For min del synes jeg det var fint å ha teorien unnagjort, men det er opp til hver enkelt - du blir stilt en god del kontrollspørsmål på første kjørerur med lærer for å kartlegge hva du kan, så da var det egentlig fint å kunne svare riktig på alt, synes jeg da. 

Anonymkode: e4801...954

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge teorien er tatt før oppkjøringen holder det.

Anonymkode: 2ac26...42d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...