Gjest Gjest_elisabeth_* Skrevet 15. februar 2006 #1 Skrevet 15. februar 2006 Hei hei Ja,jeg lurer altså på når HCG produksjonen starter...når egget festes i livmoren eller når egget blir befruktet? Hvis den starter når befruktningen skjer kan men vel påvise en graviditet før første dag med uteblitt mens? uff! er så spent på om det har klaffet denne gangen Har tester liggende, men ingen vits å teste hvis en graviditet uansett ikke kan påvises. Venter mens først om 6 dager.... Elisabeth
prinsessa Skrevet 15. februar 2006 #2 Skrevet 15. februar 2006 Jeg er ikke sikker på akkurat når, men det jeg vet er at mennesker er forskjellig og de produserer ikke like mye og ikke like tidlig. Kjenner meg godt igjen når det gjelder å være spent, men det beste er nok å vente til samme dagen man skal ha mens. Lykke til da
Seterjenta Skrevet 15. februar 2006 #3 Skrevet 15. februar 2006 Jeg mener kroppen produserer det hormonet når den begynner å lage morkaka. Det skjer vel ikke før egget er festet
Gjest Gjest_Elisabeth_* Skrevet 15. februar 2006 #4 Skrevet 15. februar 2006 Tusen takk for svar Jeg får nok bare smøre meg med tålmodighet,ville uansett hatt problemer med å stole på resultatet hvis jeg testet for tidlig. Det blir noen lange dager nå.... Elisabeth
Seterjenta Skrevet 15. februar 2006 #5 Skrevet 15. februar 2006 (endret) Fant en tekst hvor det står litt: www.barnimagen.no Gå på Uke til uke, og uke 4. Endret 15. februar 2006 av Seterjenta
Snuppelure Skrevet 15. februar 2006 #6 Skrevet 15. februar 2006 Hcg produseres fra ganske så tidlig. Et befruktet egg fester seg ca 6-8 dager etter eggløsning. Når egget fester seg er hcg nivået på ca 10, så dobles det hver tredje dag fremover. Normale teser du får kjøpt på apoteket slår ut først når nivået er steget til over 50. Men det finnes mer ømfintlige tester også. Så er det bare å telle dager ;-) 6 dager før IKM er nok litt tidlig,
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2006 #7 Skrevet 16. februar 2006 Mange av testene på apoteker (deriblant den vanlige Clearblue) tester på 25. CB digital tester på 50.
Chiquita Skrevet 16. februar 2006 #8 Skrevet 16. februar 2006 Når egget fester seg er hcg nivået på ca 10, ← Umulig. Før egget er festet kan ikke kroppen vite at den skal produsere hcg, og du kan da ikke ha en hcg på 10 allerede da. Man kan ha opp til 5 - alt over 5 betyr graviditet ved måling av en blodprøve (og det samme gjelder da ved urinprøve, selv om testene ikke er like sensitive) Les om analyse og verdier her
Snuppelure Skrevet 16. februar 2006 #9 Skrevet 16. februar 2006 Når egget fester seg er hcg nivået på ca 10 ← Umulig. Før egget er festet kan ikke kroppen vite at den skal produsere hcg, og du kan da ikke ha en hcg på 10 allerede da. ← Da beklager jeg virkelig misforståelsen, og retter til den dagen egget fester vil hcg nivået være ca 10, og presisere at det ikke er i sekundet egget fester seg, men svært kort tid sener. Jeg bøyer meg i grusen og beklager så instendig den fatale formuleringsfeilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå