Gå til innhold

Hvem lyver .... kamera eller speil...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Se på andre i speilet, så ser du hvor annerledes de fremstår. Man er ikke vant til å se seg selv uten å speilvendes. 

Anonymkode: f717c...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Samme her. Føler alltid jeg blir stygg på bilder, men i mange speil synes jeg at jeg er pen. Selv får jeg ofte høre at jeg er så pen og søt. 

Anonymkode: e4804...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Samme her. Føler alltid jeg blir stygg på bilder, men i mange speil synes jeg at jeg er pen. Selv får jeg ofte høre at jeg er så pen og søt. 

Anonymkode: e4804...427

ntåååå☺️☺️

Anonymkode: 94334...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg om dette bare dreier seg om hud etc. Men mye dreier seg om kroppsholdning og ansiktsmimikk. I speilet er man vant med å se seg selv,og tar man selfies,så har man stålkontroll over hvordan ressultatet blir. Dersom andre tar bildene har man gjerne en slappere kroppsholdning. Man strammer ikke til noe som man gjerne gjør på selfies. Man smiler ikke,og man opplever seg selv rundere ikantene en man er vandt. Som en høy person,som omgir meg veldig ofte med folk under 170cm,gjerne ned til 150cm. Så kan de ta absolutt helt horrible bilder av meg,da de naturig vil ta bilder nedenfra og opp. 

Rett i ryggen,og ha et blidt ansikt med åpne øyne er ofte en slags hack til helt ålreite bilder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Men altså.... speilet er jo speilvendt.... så man er vant til å se seg selv i speilvendt utgave.... 🙄🙄

Se på deg selv i speil i speil så blir det korrekt. Bilde tatt med kamera er også riktig vendt. Dette skjønte jeg da jeg var tenåring på 90-tallet...... vi tok masse "selfies" i fotoboks. 

Anonymkode: f0956...234

Jeg er på mitt aller peneste når jeg tar bilde av meg selv i speilet. Er det dette som er mest riktig? Ikke rart jeg får så mye oppmerksomhet hele tiden da, i så fall.😅 Jeg trodde det egentlig var personligheten som gjorde utslaget. Jeg er som regel veldig stygg på bilder, selv om det finnes ordentlig fine bilder av meg også, men da er det som regel mye jobb bak å finne riktig positur. I speilet ser jeg ganske bra ut, men ikke så bra som selfie i speilet. 

Anonymkode: 463df...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har to venninner som jeg syns er nydelige men som kanskje ikke er så konvensjonelt pene når du ser de, men på bilder skjer det noe magisk. De er så utrolig fotogene, bildene deres blir alltid så fine! 

Jeg derimot er mindre fin på bilder og enkelte ganger kjenner jeg ikke meg selv på bilder i det hele tatt. Jeg kan se på bildet og vite at det er meg men det resonnerer ikke med meg. Jeg kjenner ingen relasjon til dama på bildet. Blitt mobbet mye for at jeg er så stygg i barndommen og jeg ser jo at jeg ikke er så veldig pen. Men, men. Noen må være hun stygge venninna også😆

Anonymkode: dc79a...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.7.2024 den 22.34):

Men altså.... speilet er jo speilvendt.... så man er vant til å se seg selv i speilvendt utgave.... 🙄🙄

Se på deg selv i speil i speil så blir det korrekt. Bilde tatt med kamera er også riktig vendt. Dette skjønte jeg da jeg var tenåring på 90-tallet...... vi tok masse "selfies" i fotoboks. 

Anonymkode: f0956...234

Hvordan ser man seg selv i speil i speil?

Anonymkode: 05105...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare å se på personer som tar for mange selfier. De mangler mimmikk, har blåst opp øyne og lepper for å kompansere vidvinkelen og ser derfor helt merkelige ut når det er andre som tar bildene, på TV eller live. 

Anonymkode: 8fa6b...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Se på dem dere kjenner i speilet. Ser de anderledes ut? 

Når du ser deg på kamera er det linsen. Men også at du blir oppmerksom på detaljer du ikke er vant til å se i den vinkelen..å  siden det er deg er du ekstra kritisk. 

Anonymkode: 5df4c...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Speil er hvordan du ser deg, mens kamera er hvordan andre ser deg. Easy as.

Anonymkode: e8671...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...