Gå til innhold

Hvem lyver .... kamera eller speil...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når jeg ser meg selv i speilet, ser jeg en helt annen person enn på selfi bilder. I speilet ser jeg fin ut. På kamera ser jeg ut som en eldre, voksen dame.

Hvem lyver?

Hilsen dame 37

Anonymkode: 91d09...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva med speilet med veldig sterkt lys? 

Anonymkode: 74f85...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva med speilet med veldig sterkt lys? 

Anonymkode: 74f85...d91

Hva med det?

Anonymkode: 91d09...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Speilet lyver. Man ser seg selv fra samme vinkel hver dag.

Anonymkode: 0f35c...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg ser stygg ut på bilder og får ofte høre det. I speilet ser jeg bedre ut. Noen av oss er bare ikke fotogene. 

Anonymkode: 6e099...f30

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fantastisk problemstilling. Blir det litt som at kamera legger på deg 2 kg, mens speilet er slankende? Jeg velger å tro at speilet har rett og at du er nydelig🤩 (Og at jeg er så slank som jeg ser ut som i speilet.) Hilsen K46. 

Anonymkode: b5c7d...ab8

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ser stygg ut på bilder og får ofte høre det. I speilet ser jeg bedre ut. Noen av oss er bare ikke fotogene. 

Hæ, får du ofte høre det? Folk altså. Du er sikkert kjempefin🤩

Anonymkode: b5c7d...ab8

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har også dette problemet. Ser bra ut i speil, forferdelig ut på bilder. Folk påstår jeg er pen, når jeg ser bilder av meg selv skjønner jeg ikke hva de tenker er pent 😕

Anonymkode: 095d1...de1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

styggere på bilder her også. Tror det er en kombinasjon av ulike ting:

- I speilet har man alltid blikkontakt med seg selv (jeg er kronisk dårlig på å få blikkontakt med kamera)

- Foran speil retter jeg opp «feil» automatisk, som lut holdning, haka ned, osv. 

- Speilet er speilvendt, og siden et foto ikke er det er det automatisk litt rart og uvant å se seg selv, siden vi ser oss oftere i speil enn på bilder.

Anonymkode: d47d2...c01

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har også dette problemet. Ser bra ut i speil, forferdelig ut på bilder. Folk påstår jeg er pen, når jeg ser bilder av meg selv skjønner jeg ikke hva de tenker er pent 😕

Anonymkode: 095d1...de1

Samme her. I hverdagen føler jeg meg kjempefin, men nå i ferietid når det blir tatt mange bilder føler jeg meg horribel 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kamera, er det mobilen? Den har vidvinkel som forvrenger sirkelformer i hjørnene til å bli ovale  og blir ofte brukt såpass nært at  perspektivet blir stygt. Lyset betyr også mye.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men altså.... speilet er jo speilvendt.... så man er vant til å se seg selv i speilvendt utgave.... 🙄🙄

Se på deg selv i speil i speil så blir det korrekt. Bilde tatt med kamera er også riktig vendt. Dette skjønte jeg da jeg var tenåring på 90-tallet...... vi tok masse "selfies" i fotoboks. 

Anonymkode: f0956...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men altså.... speilet er jo speilvendt.... så man er vant til å se seg selv i speilvendt utgave.... 🙄🙄

Se på deg selv i speil i speil så blir det korrekt. Bilde tatt med kamera er også riktig vendt. Dette skjønte jeg da jeg var tenåring på 90-tallet...... vi tok masse "selfies" i fotoboks. 

Anonymkode: f0956...234

Jeg trodde dette var allmennkunnskap 🤔

Anonymkode: 13879...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Lærer mann seg å posere ordentlig vil man se bedre ut på bilder. Kroppen må plasseres riktig for at mann ser flatterende ut i et fryst still bilde.

Lys er også viktig når det kommer til bilder, vinkel bilde blir tatt fra og masse annet. Mange er jo dårlige til å ta bilder.

Anonymkode: a9101...911

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ekstremt lite fotogen, noe også venner påpeker. Så for min del ser jeg bedre ut i speilet. 

Anonymkode: 6fed7...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Dette klarer jeg ikke å tro på men igjen noen folk er bare frekke og mindre intelligente.

Anonymkode: 94334...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...