Fountaine Skrevet 8. juli 2024 #1 Del Skrevet 8. juli 2024 Rekordlave fødselstall truer vestlig sivilisasjon mener forsker Han skylder på kvinners manglende evne til å velge partnere. Norge har rekordlav fruktbarhet på 1,4 barn per kvinne. https://www.vg.no/nyheter/i/o36p0a/velger-heller-selvutslettelse-enn-aa-begrense-kvinners-datingmakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 8. juli 2024 #2 Del Skrevet 8. juli 2024 Det er allerede minst én tråd om dette. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huldra-78 Skrevet 8. juli 2024 #3 Del Skrevet 8. juli 2024 Mmmwhatever skrev (2 minutter siden): Det er allerede minst én tråd om dette. Jeg tror den forrige ble stengt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quilliam Skrevet 8. juli 2024 #4 Del Skrevet 8. juli 2024 Hva med å gjøre det enklere for norske menn å gifte seg med kvinner fra for eksempel Filippinene og få de til Norge for å lage barn? Jeg vet norsk/asiatiske par ikke er poppis på KG, men vær ærlig, er 45 år gamle barnløse kvinner og kattene deres fremtiden til Norge? 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
XaoS Skrevet 8. juli 2024 #5 Del Skrevet 8. juli 2024 Quilliam skrev (2 timer siden): Hva med å gjøre det enklere for norske menn å gifte seg med kvinner fra for eksempel Filippinene og få de til Norge for å lage barn? Jeg vet norsk/asiatiske par ikke er poppis på KG, men vær ærlig, er 45 år gamle barnløse kvinner og kattene deres fremtiden til Norge? Det må de gjerne. Men da må de også fraskrive seg retten til å prate negativt om innvandring. 5 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fountaine Skrevet 8. juli 2024 Forfatter #6 Del Skrevet 8. juli 2024 Mmmwhatever skrev (2 timer siden): Det er allerede minst én tråd om dette. Den ble utrolig nok stengt siden den lå i feil forum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quilliam Skrevet 8. juli 2024 #7 Del Skrevet 8. juli 2024 XaoS skrev (1 time siden): Det må de gjerne. Men da må de også fraskrive seg retten til å prate negativt om innvandring. Hvorfor det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HelgeK Skrevet 9. juli 2024 #8 Del Skrevet 9. juli 2024 Uten innvandring går det slik i løpet av 200 år. Det trengs mye innvandring for å holde befolkningen på dagens nivå... 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Equinox Skrevet 9. juli 2024 #9 Del Skrevet 9. juli 2024 XaoS skrev (På 8.7.2024 den 23.54): Det må de gjerne. Men da må de også fraskrive seg retten til å prate negativt om innvandring. Ja for alle vet at det er asiatiske kvinner som er problemet man sikter til når man er negativ til innvandring. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Solsikke Skrevet 10. juli 2024 #10 Del Skrevet 10. juli 2024 XaoS skrev (På 8.7.2024 den 23.54): Det må de gjerne. Men da må de også fraskrive seg retten til å prate negativt om innvandring. Hvorfor det? Er thaidamer overrepresentert i diverse negative statestikker? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 10. juli 2024 #11 Del Skrevet 10. juli 2024 Fru Solsikke skrev (11 minutter siden): Hvorfor det? Er thaidamer overrepresentert i diverse negative statestikker? Forøvrig, så kommer de få thai og fillipiner menn som befinner seg i Norge også bra ut på statistikker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 10. juli 2024 #12 Del Skrevet 10. juli 2024 On 7/8/2024 at 11:54 PM, XaoS said: Det må de gjerne. Men da må de også fraskrive seg retten til å prate negativt om innvandring. Det er innvandring og det er innvandring... jeg tror de fleste mennesker er kun negative til en viss innvandring... 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 10. juli 2024 #13 Del Skrevet 10. juli 2024 HelgeK skrev (På 9.7.2024 den 17.38): Uten innvandring går det slik i løpet av 200 år. Det trengs mye innvandring for å holde befolkningen på dagens nivå... Hva er problemet med en befolkning på under en million? Hadde blitt et lettere boligmarked, iallefall! 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HelgeK Skrevet 10. juli 2024 #14 Del Skrevet 10. juli 2024 43 minutter siden, DelvisPresley said: Hva er problemet med en befolkning på under en million? Hadde blitt et lettere boligmarked, iallefall! Problemet er at befolkningen synker for raskt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermann Skrevet 10. juli 2024 #15 Del Skrevet 10. juli 2024 Innvandringen fører også til at fødselsraten går ned. Innvandringen gjør det vanskeligere å finne bolig, noe som forsinker det å få barn og antall barn de kan få pga plass. Det skaper konkurranse om studieplasser, arbeid og andre begrensede ressurser. Noe som reduserer fruktbarheten videre. Den skaper også uro og usikkerhet, som også potensielt reduserer den. Så innvandring er som å pisse i buksa for å holde seg varm. Problemet som må løses er heller å gjøre det mulig at kvinnene jobber deltid og at de kan bo andre steder enn byene. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 10. juli 2024 #16 Del Skrevet 10. juli 2024 Jeg har valgt meg en partner, det gjorde jeg da jeg var 21, men han ilikhet med meg selv ønsket og ønsker ikke barn så han tok et aktivt valg med å sterilisere seg før jeg møter han: kudos til han🫶🙌 Befolkningsveksten øker og øker både i Norge og i verden generelt og det er på ingen måte noe krise med for få mennesker verken i Norge eller verden. Vi kan ikke bare øke og øke befolkningsveksten på jordkloden uten at det til slutt bryter fullstendig sammen. Befolkningen har vokst kraftig de siste hundre årene. 15. november 2022 passerte verden 8 milliarder innbyggere. FN forventer at verdens befolkning når en topp på rundt 10,4 milliarder kvinner, menn og barn i 2080, og forblir på dette nivået helt frem til 2100. https://fn.no/tema/baerekraftig-utvikling-fattigdom-og-befolkning/befolkning Det er skremmende mange mennesker for jorden. Også skal vi blåse i dette og bare bry oss bare om verdens navle: Norge. Ok... Norge har de siste tiårene hatt høy fruktbarhet sammenlignet med andre europeiske land. Nå er fruktbarheten i Norge på lik linje med de fleste andre vesteuropeiske land. Så vi skiller oss på ingen måte ut og ned i noen krise sammenlignet med andre naboland med lik likestilling og velferd. "Den viktigste årsaken til at de norske fødselstallene synker er ikke at antallet barnløse øker, men at færre av parene som får to barn velger å få et tredje. ..... Selv om det store flertallet av både våre mannlige og våre kvinnelige respondenter ønsker seg barn, er det mye mindre vanlig for menn å ønske seg flere enn to barn. 34 prosent av kvinnene ønsker seg tre barn – nesten like mange som dem som ønsker seg to barn (41 prosent). Blant mennene er det kun 25 prosent som ønsker seg tre barn, og 47 prosent synes to barn er nok. .... Alt i alt byr dermed tallene fra undersøkelsen vår på et lite paradoks for dem som ønsker å lage politikk som legger til rette for økte fødselstall: Tiltak som gir foreldre mer tid sammen med barna, kan gjøre at kvinner ønsker seg flere barn. Samtidig vil dette neppe styrke familienes inntekt, og dårligere økonomi kan gjøre at menn ønsker seg færre barn. Hvordan kan man angripe dette spørsmålet? Det at noen menn slik noen kvinner blir valgt bort er altså ikke hovedproblemet selv om noen menn (som gjør seg litt stakkarslig når de prøver å skubbe ansvar over på kvinner) over det langstrakte land hevder dette men at familien får færre barn. Det handler ofte mye om kvinner når fruktbarhet og barnetall diskuteres i offentligheten. Samtidig vet vi altså dette: Den viktigste årsaken til de synkende fødselstallene er at færre par velger å få et tredje barn. https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/Jo4RQP/naar-vi-snakker-om-foedselstall-maa-vi-lytte-til-menn-sara-cools-og-marte-stroem Folk ønsker seg rett og slett ikke flere barn https://www.forskning.no/barn-og-ungdom/hvorfor-far-vi-ikke-flere-enn-to-barn/1667784 "Av de grunnene vi la fram, var egne og partnerens ønsker den viktigste årsaken til at menn og kvinner ikke får flere barn, sier Sara Cools til forskning.no." Folk ønsker seg rett og slett ikke flere barn. Skal de tvinges? Meg selv: jeg ville ikke ha hatt barn om jeg så fikk aldri så mye klekkelig kompensasjon for det. Ikke mannen heller. Og vi er blitt flere frivillige barnløse, det er enklere å ikke få barn mot sin vilje i dag. Heldigvis. Av de som ble født i 1935 var det cirka 10 prosent kvinner som ikke fikk barn. Av de som ble født i 1974 og som nå er 50 år, er cirka 14 prosent barnløse. Men det deles ikke opp i barnfrie og barnløse men det er å anta i og med at hjelp for ufrivillig barnløshet er blitt betraktelig bedret siden 1935 at økningen i stor grad skylles at kvinner frivillig velger vekk barn. Jeg tror også at fortidens samfunn krevde mindre for å sette til livs en barneflokk på 5-6 stykker både av kvinner og menn. Men det har lite å gjøre med den selvfølgeligheten at kvinner velger hvem de får barn med, og at kvinner har forlengst funnet ut at det er bedre å være singel enn med dårlige menn. 10 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GP950mAh Skrevet 10. juli 2024 #17 Del Skrevet 10. juli 2024 DelvisPresley skrev (4 timer siden): Hva er problemet med en befolkning på under en million? Hadde blitt et lettere boligmarked, iallefall! Vi kan ikke opprettholde velferdsstaten med en så liten befolkning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 10. juli 2024 #18 Del Skrevet 10. juli 2024 GP950mAh skrev (2 minutter siden): Vi kan ikke opprettholde velferdsstaten med en så liten befolkning Det blir dumt for de som lever i 2220.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 10. juli 2024 #19 Del Skrevet 10. juli 2024 GP950mAh skrev (3 minutter siden): Vi kan ikke opprettholde velferdsstaten med en så liten befolkning Hvorfor det? Det går jo fint på Island. 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 10. juli 2024 #20 Del Skrevet 10. juli 2024 XaoS skrev (På 8.7.2024 den 23.54): Det må de gjerne. Men da må de også fraskrive seg retten til å prate negativt om innvandring. Det komiske er at det ofte er disse 60 år gamle menn med unge kjøpebruder som prater negativt om muslimer og annen innvandring. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå