Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har forlatt et voldig forhold, hva betyr det at politiet har opprettet sak selv mot eks samboer 

Jeg skulle anmelde selv men de sa det ikke var nødvendig, de hadde alt opprettet sak .

Er det bra eller dårlig?

Anonymkode: 95d01...98b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Interessant. Jeg visste ikke at de gjorde det. Jeg trodde at de spurte "ønsker du å anmelde...?", og så opprettet en sak hvis du sa ja 

Anonymkode: 50c2d...918

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig at politiet anmelder volden selv om voldsofferet ikke gjør det. 

De har såpass mye bevis at de tror at anmeldelsen vil gå til tiltale og domsfelling. 

hvorfor ønsker du ikke å anmelde selv også? 

Anonymkode: 210e0...38e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er helt vanlig at politiet anmelder volden selv om voldsofferet ikke gjør det. 

De har såpass mye bevis at de tror at anmeldelsen vil gå til tiltale og domsfelling. 

hvorfor ønsker du ikke å anmelde selv også? 

Anonymkode: 210e0...38e

Jeg ønsket å anmelde idag men da var politiet som hadde anmeldt ham 

Anonymkode: 95d01...98b

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de anmelder selv så er det fordi de mener at forbrytelsen er alvorlig og at de mener å ha bevis for at det har skjedd. Stemmer det hos deg ts? 

Anonymkode: 0339b...7a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Interessant. Jeg visste ikke at de gjorde det. Jeg trodde at de spurte "ønsker du å anmelde...?", og så opprettet en sak hvis du sa ja 

Anonymkode: 50c2d...918

Politiet anmelder rutinemessig familievold. Det er en del av strategien mot vold i nære relasjoner. Den eller de øvrige voksne ønsker eller evner ofte ikke anmelde. For å få bukt med problemet har politiet fått beskjed om å selv anmelde. Det hele er flere år gamle nyheter.

Anonymkode: 1d55e...89d

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kalles offentlig påtale når politiet selv anmelder. Før var et vanlig at voldsofferet trakk anmeldelsen (eller rett og slett ikke ønsket/turte) anmelde selv. Det kan man ikke nå lenger.

Anonymkode: 09186...f07

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Politiet anmelder rutinemessig familievold. Det er en del av strategien mot vold i nære relasjoner. Den eller de øvrige voksne ønsker eller evner ofte ikke anmelde. For å få bukt med problemet har politiet fått beskjed om å selv anmelde. Det hele er flere år gamle nyheter.

Anonymkode: 1d55e...89d

Tviler. Her gjør ikke politet det i alle fall. 

Anonymkode: 95ec2...e0c

AnonymBruker
Skrevet

I mitt tilfelle er dette det slemmeste norsk rettsvesen har gjort mot meg.

Det løste ikke en dritt. Alt ble bare 100 ganger verre.

Anonymkode: 51a05...47c

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...