AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #1 Skrevet 8. juli 2024 Hva gjør man i tilfeller hvor ene parten nekter den andre samvær med barnet når samværet er avtalt (faste dager, helger og avtalt ferier)? Og den ene parten ikke svarer på meldinger, telefoner og "stikker av" på egen ferie med barnet (ikke utlandet). Dette er ikke meg, men en venninne. Kjenner barnefar også, er han som blir nektet samvær uten grunn. Jeg orker ikke blande meg mye, men syns synd på han. Ingen grunn for at han ikke skal få være med barnet. De har 40/60. Og sommerferie blir avklart i god tid. Dette er altså gjort bevist av henne, ingen misforståelser. Anonymkode: 2c071...38b
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #2 Skrevet 8. juli 2024 Finner seg en god advokat? Melder barnet og moren savnet til politiet, om det overhodet ikke er mulig å oppnå kontakt? Anonymkode: d382d...bfb 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #3 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Finner seg en god advokat? Melder barnet og moren savnet til politiet, om det overhodet ikke er mulig å oppnå kontakt? Anonymkode: d382d...bfb Dette. Ikke ring 112, men forsøk å ring mor, send melding. Deretter ring politiet lokalt og si at barnet ditt skulle til deg i dag/i går og at den andre forelderen ikke svarer telefon og ikke er hjemme og du er redd - hva skal jeg gjøre? Om ikke annet vil mor få telefon fra politiet og få seg en støkk og det blir neppe sak om det ikke anmeldes - men det blir logget. Så neste gang det skjer blir tonen en annen. Anonymkode: 7a9b2...38d 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #4 Skrevet 8. juli 2024 Advokat. Mekling og evt ta saken for retten. Som regler ordner det seg båt brevene dra advokat begynner å komme. Hun holder på sånn fordi hun tror hun kan, uten konsekvenser. Anonymkode: 23887...168 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #5 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva gjør man i tilfeller hvor ene parten nekter den andre samvær med barnet når samværet er avtalt (faste dager, helger og avtalt ferier)? Og den ene parten ikke svarer på meldinger, telefoner og "stikker av" på egen ferie med barnet (ikke utlandet). Dette er ikke meg, men en venninne. Kjenner barnefar også, er han som blir nektet samvær uten grunn. Jeg orker ikke blande meg mye, men syns synd på han. Ingen grunn for at han ikke skal få være med barnet. De har 40/60. Og sommerferie blir avklart i god tid. Dette er altså gjort bevist av henne, ingen misforståelser. Anonymkode: 2c071...38b Lite han kan gjøre annet enn å skaffe seg en advokat, få en meklingsattest og være forberedt på at dette kan ende i en rettsak. Anonymkode: fcbfe...a22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå