AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #1 Del Skrevet 8. juli 2024 Jeg er fornøyd...spiste nettopp en god kyllingmiddag og er mett og god. Vurderte et øyeblikk å ta en melkesjokoladeis etterpå, men klarte å tenke at jeg da sikkert bare vil ha mer og mer søtt og usunt. Jeg tar en dag av gangen, og er stolt så langt. Har spist masse sjokolade og is og kake o.l. dette året...og potetgull. Jeg må finne andre måte å kose meg på. Anonymkode: e91d7...1c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #2 Del Skrevet 8. juli 2024 Flink! Jeg måtte ta dette valget for en del år siden da tannlegen min sa rett ut at jeg måtte velge mellom sukker og tenner. Jeg lo, men hun tullet ikke. Det var jævlig vanskelig først, men det gikk bra 🙂 Anonymkode: 96bd5...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #3 Del Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Flink! Jeg måtte ta dette valget for en del år siden da tannlegen min sa rett ut at jeg måtte velge mellom sukker og tenner. Jeg lo, men hun tullet ikke. Det var jævlig vanskelig først, men det gikk bra 🙂 Anonymkode: 96bd5...e50 Så bra holder du deg helt unna sukker? Det merkelige med meg er at jeg bare har hatt ett hull i tennene men må slutte med sukker pga helsa; overvekt og sliten, føler meg ikke vel når jeg stapper innpå. Håper jeg kan bli kvitt sukkersuget og slippe å tenke på mat hele tiden. ts Anonymkode: e91d7...1c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #4 Del Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så bra holder du deg helt unna sukker? Det merkelige med meg er at jeg bare har hatt ett hull i tennene men må slutte med sukker pga helsa; overvekt og sliten, føler meg ikke vel når jeg stapper innpå. Håper jeg kan bli kvitt sukkersuget og slippe å tenke på mat hele tiden. ts Anonymkode: e91d7...1c3 Helt unna, kan jeg si. Kan spise litt sjokolade innimellom, men aldri kake eller noe, og ikke rent sukker heller Anonymkode: 96bd5...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #5 Del Skrevet 23. juli 2024 Jeg er omtrent der. Har med vilje latt kosten skli ut i vår, pga mange og store stressmomenter i livet, så ble det et for vanskelig prosjekt å spise optimalt. Nå derimot, har det meste roet seg, og jeg må tilbake på sporet. Småspising på kvelden av hva enn som finnes i skapet har vært det verste problemet. Popcorn, is, chips, rester av ungene sitt smågodt osv. Nå er det gulrøtter eller ingenting etter middag, og det er litt tungt. Verst de første dagene, nå begynner det å hjelpe 🙂 Så må jeg kutte kalorier over hele linja, og dette er begynnelsen. Anonymkode: 18437...203 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #6 Del Skrevet 23. juli 2024 2,5 uker ut i detox fra sukker nå. Går egentlig helt fint. Problemet for min del er sosiale settinger, hvor det stadig blir satt frem kaker fulle av sukker. Jeg har ikke så innmari lyst på de kaiene, men det er en høflighets greie å spise kakene som verten har bakt. Så når jeg sier nei takk, føler jeg veldig på at jeg fornærmer verten. Må øve på å tåle det, tåle å si nei, sette min egen vekt foran andres følelser. Det andre problemet er samboer som sitter ved siden av hver kveld, og stapper og stapper i kjeften. Han dytter innpå det ene og det andre, føles som han driver på i timesvis. Så må øve på det også, ikke spise snop selv om sidemannen dytter innpå. Syns søtsuget sitter som regel i et par dager, og så gir det seg. Det er det sosiale rundt det som jeg strever mest med. Anonymkode: 95670...879 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jodi Skrevet 24. juli 2024 #7 Del Skrevet 24. juli 2024 Jeg hadde et halvt år uten godteri/kaker/kjeks/is etc. første halvår i år. Det gikk faktisk overraskende greit, akkurat som det var lettere når ingenting var lov. Jeg så frem til 1. juli, hvor jeg kunne spise litt igjen. Så tok det helt av. Har spist masse is og sjokolade i juli. Nå har jeg det helt jævli. Hodet blir fucka, jeg orker ikke trene, føler meg rett og slett helt jævli. Hadde tenkt til å begrense meg til en gang i uka, men klarer ikke. Så jeg vurderer sterkt å bare kutte alt igjen. Jeg hadde faktisk mye bedre livskvalitet før 1. juli! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå