Gå til innhold

Hvis du måtte velge mellom å stemme Norgesdemokratene eller Rødt hva ville du valgt?

Sommer2464

Anbefalte innlegg

Selv ville jeg stemt Norgesdemokratene jeg er mye mer enig med dem enn partiet Rødt som egentlig er et kommunistparti. Norgesdemokratene vil kunne redde landet, mens Rødt ville skapt svenske og franske tilstander.

Endret av Sommer2464
  • Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rødt.

Men det er bare fordi alle skrullingene som har sett ''lyset'' vi andre sauer ikke har, har alle Norgesdemokratene som en sticker på profilen sin.

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt selvsagt!

Norgesdemokratene er høyreekstreme, jeg vil ikke ha tyske tilstander anno 1939.

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt,

Fordi de er et sosialdemokratisk parti, og ikke kommunister. De ønsker en bedre fordeling av godene i verden, både nasjonalt og globalt, og det betyr ikke å hente en hel masse mennesker det er vanskelig å integrere hit. 

• Liker 17
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ng.

Hvis Rødt får mye innflytelse i politikken kommer landet til å kollapse.

Endret av Mayer
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayer skrev (2 minutter siden):

Ng.

Hvis Rødt får mye innflytelse i politikken kommer landet til å kollapse.

Landet kollapser vel uansett 😅 Tenker vi ser en ny verdensorden om 15-20 år, dominert av Kina.

Sånn sett er det kanskje greit å stemme Rødt, gjøre seg selv mer kommunist-vennlig ❤️

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om valget stod bare mellom disse to partiene ville jeg helt klart valgt Norgesdemokratene. Jeg er ikke lojal mot noe parti, men stemmer på de vi trenger mest i dag. Rød politikk har vi allerede alt for mye av. Så vi trenger mer blåfarge.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (20 minutter siden):

Rødt,

Fordi de er et sosialdemokratisk parti, og ikke kommunister. De ønsker en bedre fordeling av godene i verden, både nasjonalt og globalt, og det betyr ikke å hente en hel masse mennesker det er vanskelig å integrere hit. 

De sier nå selv at de ikke er sosialdemokrater men sosialister.

I programmet sier de at de ønsker å få vekk privat eiendomsrett og at bedrifter skal styres av arbeiderne og ikke de tidligere eierne.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuntzilla skrev (3 timer siden):

Rødt selvsagt!

Norgesdemokratene er høyreekstreme, jeg vil ikke ha tyske tilstander anno 1939.

De er ikke høyreekstreme, og sammenligningen med nazismen var svært drøy. De er nasjonalkonservative som vil redde landet.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (15 timer siden):

Selv ville jeg stemt Norgesdemokratene jeg er mye mer enig med dem enn partiet Rødt som egentlig er et kommunistparti. Norgesdemokratene vil kunne redde landet, mens Rødt vil skapt svenske og franske tilstander.

Begge partiene har facistiske idemodeller, så ingen av de vil skape svenske eller franske tilstander; de vil skape noe mye,mye verre.

Men i valget ville jeg valgt Rødt, ikke på grunn av noe annet enn at de utgangspunktet er en koalisjon som ville gå i splittelse og være handlingslammet idet de fikk for mange velgere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norgesdemokratene har jeg ingen kunnskap om. 

Rødt liker jeg godt.

Så hvis jeg skulle stemt i dag:Rødt!

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AllahBallah skrev (8 minutter siden):

Landet kollapser vel uansett 😅 Tenker vi ser en ny verdensorden om 15-20 år, dominert av Kina.

Sånn sett er det kanskje greit å stemme Rødt, gjøre seg selv mer kommunist-vennlig ❤️

Kan hende. Tror Europa blir Eurabia etter hvert.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (16 minutter siden):

De er ikke høyreekstreme, og sammenligningen med nazismen var svært drøy. De er nasjonalkonservative som vil redde landet.

Nazi ideologien VAR nasjonalkonservativ. Stort sett alle overgrepene var fundert på ideen om «å redde landet».

• Liker 9
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illuminatum skrev (28 minutter siden):

De sier nå selv at de ikke er sosialdemokrater men sosialister.

I programmet sier de at de ønsker å få vekk privat eiendomsrett og at bedrifter skal styres av arbeiderne og ikke de tidligere eierne.

De ønsker at alle som ønsker skal eie egen bolig, drive egen butikk eller virksomhet, det de er i mot er at noen skal tjene seg rike på fellesskapets ressurser, som feks oppdrettslaks i fjordene, oljen, vannkraften etc..

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Apis skrev (2 minutter siden):

De ønsker at alle som ønsker skal eie egen bolig, drive egen butikk eller virksomhet, det de er i mot er at noen skal tjene seg rike på fellesskapets ressurser, som feks oppdrettslaks i fjordene, oljen, vannkraften etc..

Les prinsipprogrammet til Rødt

"Bare ved at arbeiderklassen overtar styringa, avskaffer kapitalismen og demokratiserer økonomien, vil det kunne skapes en verden med likeverd og frihet innenfor naturens tålegrenser og et verdenssamfunn som ikke preges av krig og konflikt"

"For at vi skal komme dit, må de store linjene i produksjonen styres av planer som har et langsiktig perspektiv. I et sosialistisk samfunn er privat eie av de viktigste produksjonsmidlene avskaffa"

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (1 time siden):

Nazi ideologien VAR nasjonalkonservativ. Stort sett alle overgrepene var fundert på ideen om «å redde landet».

Det som gjør dette helt annerledes er at dagens nasjonalkonservative vil redde landene sine fra islamisering og hodeløs masseinnvandring mens nasjonalsosialistene ville ifølge dem selv redde Tyskland fra jødisk kommunisme. Dagens nasjonalkonservative tar fullstendig avstand fra nazismen, og veldig mange likestiller islam med nazismen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (1 minutt siden):

Det som gjør dette helt annerledes er at dagens nasjonalkonservative vil redde landene sine fra islamisering og hodeløs masseinnvandring mens nasjonalsosialistene ville ifølge dem selv redde Tyskland fra jødisk kommunisme. Dagens nasjonalkonservative tar fullstendig avstand fra nazismen, og veldig mange likestiller islam med nazismen.

Høres ut som det samme for meg, da.

Den gang var det jødene, nå er det muslimene.

• Liker 14
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...