AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #1 Skrevet 8. juli 2024 Litt info først. Vi har vært sammen i 13 år, har to barn på 4 år og 6 mnd. Vi har hus, biler og fast jobb. Jeg har den siste tiden følt at han ikke setter pris på meg. Jeg gjør ofte «det lille ekstra» som å gjøre det litt ekstra koselig på kvelden når ungene har lagt seg. Eller overrasker med yndlingsmiddagen. Jeg kjøper me yndligssjokoladen noen ganger og stikker innom jobben hans med noe godt til jobb eller med energidrikke. Om jeg er på shopping, kjøper jeg alltid noe med til han som jeg vet han trenger/ ønsker seg. Han gjør aldri noe slikt. Er ikke sånn at jeg vil han skal kjøpe ting til meg hele tiden, men savner at han engasjerer seg i forholdet. I en travel hverdag med jobb og barn er det viktig å føle seg verdsatt, og jeg verdt 0. Har prøvd å snakke med han om dette, men det når ikke inn. Han blir alltid sur og klager på at han er sliten, blakk eller noe annet. Er jeg liksom for kravstor her? Syns ikke det er noe koselig å sitte i hver sin ende av sofaen mens han stirrer på telefonen sin….. Anonymkode: b0196...b0e
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #2 Skrevet 8. juli 2024 Tenker stikkordet her er 6 mnd baby. Snart skal vel du tilbake i jobb og han i pappaperm, hadde heller hatt fokus på det... Anonymkode: 96a16...c7e
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #3 Skrevet 8. juli 2024 Jeg synes det høres ut som du gjør litt mye for at mannen skal ha det bra, og lite for deg selv. «Koselig på kvelden» håper jeg du gjør for deg selv også. Å lage favorittmiddag eller kjøpe med sjokolade er ikke så stor innsats, gitt at du ikke går i spesialbutikk eller middagen tar timesvis. Og at du stikker innom på jobb ville jeg følt som mas. Jeg synes ikke egentlig du er så kravstor, men du forventer mye takknemlighet for ting han ikke har bedt om. Hva med at du begynner å gjøre mer for deg selv? Trene eller gå på kafe isteden for å besøke han på jobb? Se en serie du har lyst til isteden for å vente på at han legger vekk telefonen? Anonymkode: 64b23...e6c 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #4 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg kjøper me yndligssjokoladen noen ganger og stikker innom jobben hans med noe godt til jobb eller med energidrikke. Om jeg er på shopping, kjøper jeg alltid noe med til han som jeg vet han trenger/ ønsker seg. Anonymkode: b0196...b0e Voksne folk ordner med snacks og drikke på jobben selv. Voksne folk kan shoppe det de trenger selv. Slutt å oppfør deg som mora. Anonymkode: 4c6d3...3d7 5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #5 Skrevet 8. juli 2024 Kanskje det han vil ha, er å sove godt ei natt? Og kanskje du ønsker det selv også? Anonymkode: 96a16...c7e
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #6 Skrevet 8. juli 2024 Jeg er ikkje INNE på jobben hans. Jeg stopper å gir han. Han blir meget fornøyd. Han sover i egen seng så han får sove godt hver natt. Jeg leverer og henter i bhg. Jeg kjøper ikke ALT til han. Jeg kjøper små opperksomheter i ny og ne, for å overraske og glede. Jeg er i persmisjon nå så er alene hele formiddagen med klistremerkebaby, så hadde vært fint med voksentid sammen på kvelden, ikke med tlf… Men ser jo nå på kommentarene at jeg er for kravstor. Får gå ned på hans nivå da å ikke gjøre en dritt. Takk for innspill. Anonymkode: b0196...b0e 1
Kenelz Skrevet 8. juli 2024 #7 Skrevet 8. juli 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er ikkje INNE på jobben hans. Jeg stopper å gir han. Han blir meget fornøyd. Han sover i egen seng så han får sove godt hver natt. Jeg leverer og henter i bhg. Jeg kjøper ikke ALT til han. Jeg kjøper små opperksomheter i ny og ne, for å overraske og glede. Jeg er i persmisjon nå så er alene hele formiddagen med klistremerkebaby, så hadde vært fint med voksentid sammen på kvelden, ikke med tlf… Men ser jo nå på kommentarene at jeg er for kravstor. Får gå ned på hans nivå da å ikke gjøre en dritt. Takk for innspill. Anonymkode: b0196...b0e Du trenger ikke å forsvare deg. Jeg og de som er oppgående forstår situasjonen din. Hørte et ordtak at menn (og kvinner) skal fortsatt date selv etter ekteskap. Det vil si at man skal ikke stoppe med å forføre og forelske seg. Her synes jeg at du blir tatt for gitt! Han må få det inn med teskje og skjønne at man må fortsatt ha energi og lommerusk igjen for å kunne ha et godt forhold. 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #8 Skrevet 8. juli 2024 Du løper etter ham, han trekker seg unna og trenger ikke å gjøre en innsats. Hold igjen litt på oppmerksomheten. Anonymkode: 0bb35...b88 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #9 Skrevet 8. juli 2024 Kenelz skrev (13 minutter siden): Du trenger ikke å forsvare deg. Jeg og de som er oppgående forstår situasjonen din. Hørte et ordtak at menn (og kvinner) skal fortsatt date selv etter ekteskap. Det vil si at man skal ikke stoppe med å forføre og forelske seg. Her synes jeg at du blir tatt for gitt! Han må få det inn med teskje og skjønne at man må fortsatt ha energi og lommerusk igjen for å kunne ha et godt forhold. Takk for at du forstår ❤️ Jeg har prøvd å sakt til han at jeg savner «oss». Hinter om hva jeg ønsker meg.. til jul fikk jeg ei ansiktsmaske og en cider. Føler ikke han prøver en gang Anonymkode: b0196...b0e 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #10 Skrevet 8. juli 2024 Jeg tror ikke han tar deg for gitt med vilje, men jeg tror ikke han forstår hvor mye du gir. Han setter sikkert pris på det, men ser ikke at han burde gjort noe tilbake. Min mann var helt lik; han tankte at jeg handlet ting til han fordi jeg synes det var koselig og det er jo sant, men han liker ikke å shoppe eller planlegge, så da gjorde ikke han det. Vi måtte snakke lenge om forventninger og det lille ekstra, hva det faktisk er. Han ble overrasket over hvor mye tid og krefter jeg brukte på å tenke på ham og familien og hadde aldri tenkt på at jeg ville sette pris på det samme. I begynnelsen føltes det litt påtatt (jeg hadde brukt som eksempel at han kunne tappe i et badekar til meg så jeg kunne slappe av etter legging av barna, men det føltes mer som en bestilling en en kjærlig gest da jeg plutselig badet annenhver kveld.) Etterhvert har vi funnet en fin balanse der vi tenker at iløpet av et år så skal den ene ha gjort litt flere ting for den andre enn partneren og det er blitt en veldig fin måte å uttrykke at vi setter pris på den andre på. Anonymkode: eb3bd...aad 1
Kenelz Skrevet 8. juli 2024 #11 Skrevet 8. juli 2024 48 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for at du forstår ❤️ Jeg har prøvd å sakt til han at jeg savner «oss». Hinter om hva jeg ønsker meg.. til jul fikk jeg ei ansiktsmaske og en cider. Føler ikke han prøver en gang Anonymkode: b0196...b0e ?? Han prøver ikke litt en gang. Hva faen?
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #12 Skrevet 8. juli 2024 Når sluttet han å kjøpe små oppmerksomheter til deg? Når sluttet han lage yndlingsmiddagen din? Endret han oppførsel og sluttet gi deg oppmerksomhet idet siste barnet kom? Anonymkode: e0c42...96c
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #13 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er ikkje INNE på jobben hans. Jeg stopper å gir han. Han blir meget fornøyd. Han sover i egen seng så han får sove godt hver natt. Jeg leverer og henter i bhg. Jeg kjøper ikke ALT til han. Jeg kjøper små opperksomheter i ny og ne, for å overraske og glede. Jeg er i persmisjon nå så er alene hele formiddagen med klistremerkebaby, så hadde vært fint med voksentid sammen på kvelden, ikke med tlf… Men ser jo nå på kommentarene at jeg er for kravstor. Får gå ned på hans nivå da å ikke gjøre en dritt. Takk for innspill. Anonymkode: b0196...b0e Syns ikke du er for kravstor. Du høres ensom ut og det forstår jeg ut fra det du skriver. Syns de tingene du gjør, viser engasjement og at du bryr deg, og det skal ikke undervurderes. Når man da ikke blir satt pris på selv, er det ikke rart det føles feil. Har ikke løsningen, er litt der selv. Gjør alltid det lille ekstra og har begynt å innse at jeg gjør det litt i håp om at han skal følge etter. Har jo selvsagt også tatt det opp. Men noen vil bare leve side om side og ha det ‘greit’ sammen uten å jobbe for forholdet. Ang telefon har jeg gitt opp det også, hver gang vi har en samtale sitter han og stirrer på den. Vurderer seriøst å avslutte forholdet, vi har også barn så da må jeg legge i litt ekstra innsats, men skulle gjerne slippet å være ‘motoren’ hele tiden. Drittlei egentlig. Du har min fulle sympati og jeg har full forståelse for at dette ikke er gøy for deg. Anonymkode: c74f1...c59
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #14 Skrevet 8. juli 2024 Kenelz skrev (1 time siden): ?? Han prøver ikke litt en gang. Hva faen? Nada nix Anonymkode: b0196...b0e
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #15 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Når sluttet han å kjøpe små oppmerksomheter til deg? Når sluttet han lage yndlingsmiddagen din? Endret han oppførsel og sluttet gi deg oppmerksomhet idet siste barnet kom? Anonymkode: e0c42...96c Det har bare sakte men sikkert dabbet av. Etter første så tok det seg litt opp, men det var nok pga at jeg holdt på å stryke med. Men så har det bare gått ned etter det. Anonymkode: b0196...b0e
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #16 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Syns ikke du er for kravstor. Du høres ensom ut og det forstår jeg ut fra det du skriver. Syns de tingene du gjør, viser engasjement og at du bryr deg, og det skal ikke undervurderes. Når man da ikke blir satt pris på selv, er det ikke rart det føles feil. Har ikke løsningen, er litt der selv. Gjør alltid det lille ekstra og har begynt å innse at jeg gjør det litt i håp om at han skal følge etter. Har jo selvsagt også tatt det opp. Men noen vil bare leve side om side og ha det ‘greit’ sammen uten å jobbe for forholdet. Ang telefon har jeg gitt opp det også, hver gang vi har en samtale sitter han og stirrer på den. Vurderer seriøst å avslutte forholdet, vi har også barn så da må jeg legge i litt ekstra innsats, men skulle gjerne slippet å være ‘motoren’ hele tiden. Drittlei egentlig. Du har min fulle sympati og jeg har full forståelse for at dette ikke er gøy for deg. Anonymkode: c74f1...c59 Takk for at du forstår, og gjør vodt å høre at du her det slik du å. Idag har jeg bare vært lei meg. Gråte mye og syntes synd i meg selg rett og slett. Har ignorert han og kun svart kort. Handlet ikke inn middag. Laget kun noe til 4åringen. Han smurte seg noen brødskiver og virket fornøyd med det. La seg på sofaen og sov litt. Virker ikkensom at han merker at jeg er ekstra nedfor en gang. Har lyst å si noe, men vet ikke helt hvor jeg skal starte, siden han ikke en gang ser at det er noe galt….. Anonymkode: b0196...b0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå