oslomaraton Skrevet 8. juli 2024 #1 Del Skrevet 8. juli 2024 Har kommet i overgangsalder, 51 år. Har plager med nattesvette, samt er mye trett, men sover godt om nettene. Har ikke opplevd vektøkning, men har fått mere fettansamling på lårene .Vurderer å snakke med lege om hormonbehandling, men er litt skeptisk i fht om man går opp ivekt av å få tilført hormoner. Noen som vil dele erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #2 Del Skrevet 8. juli 2024 Anbefaler deg å bruke søkefeltet og lese i en av de 40 andre trådene om dette. Anonymkode: fc476...015 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #3 Del Skrevet 8. juli 2024 Jeg hadde tatt livet mitt om jeg ikke fikk hormonplaster. Festet det på rumpa, nå i ferien for å ikke få sol på når jeg er i sola, og etter to døgn kjente jeg alle overgansplagene komme som ett prosjektil. Gikk over til magen, og humøret kom seg betraktilg. Anonymkode: f068c...5e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #4 Del Skrevet 8. juli 2024 Jeg har fått tilbake den jeg var tidligere med østrogen /testosteron behandling. Progesteron har jeg via hormonspiral. Anonymkode: f8c41...090 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslomaraton Skrevet 8. juli 2024 Forfatter #5 Del Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har fått tilbake den jeg var tidligere med østrogen /testosteron behandling. Progesteron har jeg via hormonspiral. Anonymkode: f8c41...090 Merket du noe vektøkning i forb med hormonbehandlingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #6 Del Skrevet 8. juli 2024 De hormonene du får tilført er jo hormoner du normalt har laget selv tidligere. Jeg har ikke merket vektøkning av dette. Evt en liten reduksjon Anonymkode: e8885...e0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #7 Del Skrevet 8. juli 2024 Kunstige hormoner er IKKE det samme som naturlige hormoner. søk opp naturlig hormonterapi så finner du mye bra! Anonymkode: 32b33...b28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #8 Del Skrevet 8. juli 2024 Jeg har ikke mistet menstruasjonen helt, men skal definitivt begynne med hormonbehandling når jeg gjør det. Hormoner er det eneste som beskytter mot osteoporose, og er ikke klar for å bli tørr nedentil (kjenner allerede at jeg er tørrere enn før) og nattesvette og annet «snask». Jeg trodde heller man la på seg uten hormonbehandling, men mulig jeg har misforstått. Hilsen K46 Anonymkode: 23666...440 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #9 Del Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kunstige hormoner er IKKE det samme som naturlige hormoner. søk opp naturlig hormonterapi så finner du mye bra! Anonymkode: 32b33...b28 Tror det heter bioidentiske hormoner. I Norge er visst det mest vanlig. Anonymkode: 23666...440 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #10 Del Skrevet 8. juli 2024 Jeg gikk ned i vekt da jeg fikk hormonplaster👍🏼 ble kvitt de kiloene som hadde sneket seg på😉 Anonymkode: fae2e...c6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #11 Del Skrevet 8. juli 2024 Vektøkning er ganske vanlig under oa selv for de son ikke bruker hormoner. Jeg gikk ned i vekt på hrt, ikke mye men før hrt gikk den vare opp. Anonymkode: 80b1a...6d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #12 Del Skrevet 8. juli 2024 Hvordan fungerer htr? Og hva er best av htr og naturlig hormoner? Anonymkode: 76c64...d64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #13 Del Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg har ikke mistet menstruasjonen helt, men skal definitivt begynne med hormonbehandling når jeg gjør det. Hormoner er det eneste som beskytter mot osteoporose, og er ikke klar for å bli tørr nedentil (kjenner allerede at jeg er tørrere enn før) og nattesvette og annet «snask». Jeg trodde heller man la på seg uten hormonbehandling, men mulig jeg har misforstått. Hilsen K46 Anonymkode: 23666...440 Hvis du har utfordringer så tar du kontakt med lege/ gynekolog nå. Du trenger ikke vente på at mensen skal bli uregelmessig/ borte. De fleste har alle symptomene mange år før mensen blir borte. Anonymkode: e8885...e0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå