Gå til innhold

Ventelisteplass Lillestrøm vgs, er det håp om å komme inn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg spør for niesen min som har fått beskjed om at hun står på ventelisteplass på Lillestrøm vgs. Mine barn er yngre så vi er ikke der ennå og jeg aner derfor ingenting om opptak på vgs og om det faktisk er mulighet for å komme inn når man er på venteliste. Noen som har barn eller kjenner barn som har kommet inn på Lillestrøm vgs fra venteliste? Hvilket nr på ventelisten hadde de som kom inn? Kjenner jeg krysser fingrene så veldig for henne samtidig som jeg ikke aner om det faktisk er håp eller ikke. ♥️

Anonymkode: 91878...f37

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hei,

Jeg spør for niesen min som har fått beskjed om at hun står på ventelisteplass på Lillestrøm vgs. Mine barn er yngre så vi er ikke der ennå og jeg aner derfor ingenting om opptak på vgs og om det faktisk er mulighet for å komme inn når man er på venteliste. Noen som har barn eller kjenner barn som har kommet inn på Lillestrøm vgs fra venteliste? Hvilket nr på ventelisten hadde de som kom inn? Kjenner jeg krysser fingrene så veldig for henne samtidig som jeg ikke aner om det faktisk er håp eller ikke. ♥️

Hvilken plass har niesen din da? 

Anonymkode: 9c366...4b1

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange som kommer inn fra ventelistene, men det kommer an på hvilken linje og hvilken plass hun står på. Jo færre plasser det er, jo mindre sjanse er det for å komme inn fra ventelistene. Men når det er sagt, etter 1.september, kan skolene velge å ta inn utenom ventelister. Så det er håp en stund enda. 

Anonymkode: ba9da...2f2

Skrevet

Hvilken plass står hun på, og hvilken linje har hun søkt på?  14 plass på musikk, dans og drama fx, liten sjanse. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker ikke helt hvilken plass hun står på, tror det var 9 eller 10? Det er vanlig studiespesialisering. Takk for svar dere som har svart. :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg husker ikke helt hvilken plass hun står på, tror det var 9 eller 10? Det er vanlig studiespesialisering. Takk for svar dere som har svart. :) 

Da kan det fort hende hun får plass.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det bør fremdeles være mulig. 

Om ikke annet får hun ringe skolen etter skolestart og si hun er interessert og kan bytte på kort varsel. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det bør fremdeles være mulig. 

Om ikke annet får hun ringe skolen etter skolestart og si hun er interessert og kan bytte på kort varsel. 

Det gjør man vel først etter andreopptaket.

AnonymBruker
Skrevet

Lillestrøm er som regel et førstevalg. Så ikke sats på det.

Anonymkode: 80f97...b58

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det gjør man vel først etter andreopptaket.

Kun etter 3. inntak. Mange faller av ventelistene da og skolene kan ta inn hvem de ønsker etter 1.september. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...