AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #1 Skrevet 8. juli 2024 Har vært på en del dater siste årene, på en del av datene har jeg følt for ikke å ta det videre til 2. date. Da har jeg brukt å bare la det "dø ut" naturlig. Ikke har jeg fått noe melding å svare på, og ikke har jeg sendt. Mitt spørsmål er, har jeg da ghostet dama eller har hun ghostet meg? Eller har ingen ghostet? Dette kan være tilfelle både etter 3. og 4. date, der ingen av oss følger opp. Dersom jenta hadde sendt meg en melding hadde jeg selvfølgelig svart, så jeg vil ikke si at jeg "forsvinner".. I 99 % av tilfellene er det jeg, som mann, som må ta initiativ til 2. date om jeg vil det, eller eventuelt flere dater, og må være tydelig rundt det. Det virker som kvinner er mer redde for å ta dette initiativet, sannsynligvis påkjenningen mange føler på å bli avvist, kanskje? Å bli avvist er jo aldri gøy likevel, om det er vi menn som blir avvist eller om damer blir avvist. Hilsen Mann. Anonymkode: 83e86...fd0
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #2 Skrevet 8. juli 2024 Høres ut som gjensidig ghosting. Anonymkode: 92907...af4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #3 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har vært på en del dater siste årene, på en del av datene har jeg følt for ikke å ta det videre til 2. date. Da har jeg brukt å bare la det "dø ut" naturlig. Ikke har jeg fått noe melding å svare på, og ikke har jeg sendt. Mitt spørsmål er, har jeg da ghostet dama eller har hun ghostet meg? Eller har ingen ghostet? Dette kan være tilfelle både etter 3. og 4. date, der ingen av oss følger opp. Dersom jenta hadde sendt meg en melding hadde jeg selvfølgelig svart, så jeg vil ikke si at jeg "forsvinner".. I 99 % av tilfellene er det jeg, som mann, som må ta initiativ til 2. date om jeg vil det, eller eventuelt flere dater, og må være tydelig rundt det. Det virker som kvinner er mer redde for å ta dette initiativet, sannsynligvis påkjenningen mange føler på å bli avvist, kanskje? Å bli avvist er jo aldri gøy likevel, om det er vi menn som blir avvist eller om damer blir avvist. Hilsen Mann. Anonymkode: 83e86...fd0 Det kan være individuelt med både menn og kvinner som tar initiativet, men kanskje du har hatt de fleste erfaringene slik at du må ta det. Jeg er kvinne, måtte ta initiativ hvergang når jeg datet, har erfart at mange menn holder seg der og har det hyggelig også ghoster dem når det blir for seriøst. Men det er min erfaring. Ghosting vil jeg si er når dere har dratt på noen dates og har god tone, også plutselig forsvinner en av dere helt. Anonymkode: a8445...d66 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #4 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det kan være individuelt med både menn og kvinner som tar initiativet, men kanskje du har hatt de fleste erfaringene slik at du må ta det. Jeg er kvinne, måtte ta initiativ hvergang når jeg datet, har erfart at mange menn holder seg der og har det hyggelig også ghoster dem når det blir for seriøst. Men det er min erfaring. Ghosting vil jeg si er når dere har dratt på noen dates og har god tone, også plutselig forsvinner en av dere helt. Anonymkode: a8445...d66 Ja, har vært en del tilfeller der vi også har dratt på en del dates, god tone, og plutselig - for min del - er interessen vekk. Da har ikke jeg tatt noe mer insj til å treffes igjen, og ikke har jeg hørt noe fra henne heller. Tenker det da er gjensidig, og at et ikke er noe ghosting. Ghosting må jo være hvis man forsvinner helt, den ene prøver å ta kontakt ''på samme plattform man tidligere chattet'', og at man ikke får svar. Eller at den ene plutselig har slettet den andre. Det er hva jeg definerer ghosting som... -TS- Anonymkode: 83e86...fd0
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #5 Skrevet 8. juli 2024 Jeg anser det som ghosting dersom den ene ignorerer den andre, gjensidig utfasing mener jeg ikke faller under ghosting. Anonymkode: 8d502...6a4 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #6 Skrevet 8. juli 2024 Det er jo på en måte ghosting å ikke fortelle at en vil avslutte. Anonymkode: 0aec8...fb0 1
Yesgirl Skrevet 9. juli 2024 #7 Skrevet 9. juli 2024 Syns egentlig det er god folkeskikk å sende en melding, når man skjønner at dette ikke er det du er på leit etter. Første gangen eg gjorde det, sendte melding, syntes eg det va ubehagelig. Holdt tonen høflig, og ønsket personen lykke til videre. Men, de svarene eg mottok i ettertid, hva skal man si, var ikke "sjarmerende". 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #8 Skrevet 9. juli 2024 Hvorfor i all verden kan en ikke ha såpass med folkeskikk at en sender en høflig melding om at en desverre ikke helt fant tonen, men ønske lykke til videre ? Det er mange som ghoster , og beklageligvis tar med seg den uhøflige stilen i det virkelige livet også. Nå har jeg også opplevd å få noen sure og frekke svar tilbake , men det tar jeg bare til inntekt for at jeg tok den riktige avgjørelsen. Tenk at du skal steppe opp og gi en rettferdig tilbakemelding , og bli en gentleman Anonymkode: 6a785...69a 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #9 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor i all verden kan en ikke ha såpass med folkeskikk at en sender en høflig melding om at en desverre ikke helt fant tonen, men ønske lykke til videre ? Det er mange som ghoster , og beklageligvis tar med seg den uhøflige stilen i det virkelige livet også. Nå har jeg også opplevd å få noen sure og frekke svar tilbake , men det tar jeg bare til inntekt for at jeg tok den riktige avgjørelsen. Tenk at du skal steppe opp og gi en rettferdig tilbakemelding , og bli en gentleman Anonymkode: 6a785...69a Yesgirl skrev (8 timer siden): Syns egentlig det er god folkeskikk å sende en melding, når man skjønner at dette ikke er det du er på leit etter. Første gangen eg gjorde det, sendte melding, syntes eg det va ubehagelig. Holdt tonen høflig, og ønsket personen lykke til videre. Men, de svarene eg mottok i ettertid, hva skal man si, var ikke "sjarmerende". Ja, jeg kunne gjort det. Men jeg tenker det burde gå gjensidig? Hvorfor skal jeg mann måtte sende den meldingen? Jeg forstår «gentleman» greia osv…, men likevel. Når ingen tar noe mer kontakt så er jo en enighet likevel..? Burde vel ikke være nødvendig å kommunisere…? TS- Anonymkode: 83e86...fd0
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #10 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, jeg kunne gjort det. Men jeg tenker det burde gå gjensidig? Hvorfor skal jeg mann måtte sende den meldingen? Jeg forstår «gentleman» greia osv…, men likevel. Når ingen tar noe mer kontakt så er jo en enighet likevel..? Burde vel ikke være nødvendig å kommunisere…? TS- Anonymkode: 83e86...fd0 Eh.. det burde vel ikke være nødvendig å kommunisere ??? Vel, hva ønsker du deg av den datingen din? Er det bare tidsfordriv ? Det er vel ikke bare menn som kan greie å gi et avslag som du ser . Anonymkode: 6a785...69a
Gjest Mysticgirl Skrevet 9. juli 2024 #11 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 8.7.2024 den 16.14): Har vært på en del dater siste årene, på en del av datene har jeg følt for ikke å ta det videre til 2. date. Da har jeg brukt å bare la det "dø ut" naturlig. Ikke har jeg fått noe melding å svare på, og ikke har jeg sendt. Mitt spørsmål er, har jeg da ghostet dama eller har hun ghostet meg? Eller har ingen ghostet? Dette kan være tilfelle både etter 3. og 4. date, der ingen av oss følger opp. Dersom jenta hadde sendt meg en melding hadde jeg selvfølgelig svart, så jeg vil ikke si at jeg "forsvinner".. I 99 % av tilfellene er det jeg, som mann, som må ta initiativ til 2. date om jeg vil det, eller eventuelt flere dater, og må være tydelig rundt det. Det virker som kvinner er mer redde for å ta dette initiativet, sannsynligvis påkjenningen mange føler på å bli avvist, kanskje? Å bli avvist er jo aldri gøy likevel, om det er vi menn som blir avvist eller om damer blir avvist. Hilsen Mann. Anonymkode: 83e86...fd0 Da jeg var singel, stod menn i kø for å date meg, så om vi hadde vært på date og jeg ikke hadde hørt mer fra deg, hadde jeg bare gått videre på date med andre. Hadde sikkert knapt merket av du ble borte. Skal du ha oppmerksomhet fra ei kvinne , må du stå på og være frampå for å få henne. Slik er det hos meg i alle fall.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #12 Skrevet 9. juli 2024 Hvis ingen av dere sender en melding så har ingen ghostet noen, og ingen har tatt initiativ til noe videre. Jeg anser ghosting som å ikke åpne eller svare på meldinger, og slette eller blokkere personen uten videre forklaring. Anonymkode: fe22e...611 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #13 Skrevet 9. juli 2024 Mysticgirl skrev (4 timer siden): Da jeg var singel, stod menn i kø for å date meg, så om vi hadde vært på date og jeg ikke hadde hørt mer fra deg, hadde jeg bare gått videre på date med andre. Hadde sikkert knapt merket av du ble borte. Skal du ha oppmerksomhet fra ei kvinne , må du stå på og være frampå for å få henne. Slik er det hos meg i alle fall. Nøyaktig dette er hva jeg også erfarer! Takk for at du nevner det. ts Anonymkode: 83e86...fd0
Yesgirl Skrevet 10. juli 2024 #14 Skrevet 10. juli 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ja, jeg kunne gjort det. Men jeg tenker det burde gå gjensidig? Hvorfor skal jeg mann måtte sende den meldingen? Jeg forstår «gentleman» greia osv…, men likevel. Når ingen tar noe mer kontakt så er jo en enighet likevel..? Burde vel ikke være nødvendig å kommunisere…? TS- Anonymkode: 83e86...fd0 Min første tanke da eg sendte en avsluttende melding, var at eg har da bedre oppdragelse👍😂
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #15 Skrevet 10. juli 2024 On 7/9/2024 at 9:09 AM, Yesgirl said: Syns egentlig det er god folkeskikk å sende en melding, når man skjønner at dette ikke er det du er på leit etter. Første gangen eg gjorde det, sendte melding, syntes eg det va ubehagelig. Holdt tonen høflig, og ønsket personen lykke til videre. Men, de svarene eg mottok i ettertid, hva skal man si, var ikke "sjarmerende". Forstår de ikke ble happy for det, under gjensidig ghosting ønsker man ikke en understreket avvisning på toppen. Om jeg ikke hører noe etter første date hever jeg skuldrene og tenker jaja, så var han ikke interessert, og treffer gjerne en annen mann istedenfor. En gang var jeg på en date hvor jeg ikke følte interesse men «holdt ut» daten av høflighet og var blid og stilte spørsmål så han ikke skulle merke min mangel på interesse og føle seg avvist. Så da jeg dagen etter fikk en melding at han ikke var interessert i noe seriøst med meg kjente jeg meg litt forbannet, hvor innbilsk kan man være tenkte jeg da. Det hele er uproblematisk. Etter èn date med en fremmed er det ok med gjensidig forståelse at dette ikke var noe fruktbart, sånt merker man jo. Det skal mye til for at to fremmede klaffer. Litt andre regler om det er date med en man kjenner og det kan ha bygget seg opp følelser allerede. Og min erfaring er at jeg alltid blir bedt på date to når mannen er interessert. Så dette er ikke en problemstilling med mindre den andre personen har følt på mer interesse enn den andre og sender melding på melding og prøver å mase ut på ny date. Anonymkode: 667c4...0f3
Yesgirl Skrevet 10. juli 2024 #16 Skrevet 10. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forstår de ikke ble happy for det, under gjensidig ghosting ønsker man ikke en understreket avvisning på toppen. Om jeg ikke hører noe etter første date hever jeg skuldrene og tenker jaja, så var han ikke interessert, og treffer gjerne en annen mann istedenfor. En gang var jeg på en date hvor jeg ikke følte interesse men «holdt ut» daten av høflighet og var blid og stilte spørsmål så han ikke skulle merke min mangel på interesse og føle seg avvist. Så da jeg dagen etter fikk en melding at han ikke var interessert i noe seriøst med meg kjente jeg meg litt forbannet, hvor innbilsk kan man være tenkte jeg da. Det hele er uproblematisk. Etter èn date med en fremmed er det ok med gjensidig forståelse at dette ikke var noe fruktbart, sånt merker man jo. Det skal mye til for at to fremmede klaffer. Litt andre regler om det er date med en man kjenner og det kan ha bygget seg opp følelser allerede. Og min erfaring er at jeg alltid blir bedt på date to når mannen er interessert. Så dette er ikke en problemstilling med mindre den andre personen har følt på mer interesse enn den andre og sender melding på melding og prøver å mase ut på ny date. Anonymkode: 667c4...0f3 Oi, har eg ikke tenkt på, at meldingen kan oppfattes som innbilsk😂😂😂
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #17 Skrevet 10. juli 2024 50 minutter siden, Yesgirl said: Oi, har eg ikke tenkt på, at meldingen kan oppfattes som innbilsk😂😂😂 Det kommer jo an på. Om han var superkeen og helt på deg, så kan det vært lurt å sette et standpunkt så det avsluttes så raskt som mulig. Men er et minefelt om personen sannsynligvis er like lite interessert. Anonymkode: 667c4...0f3
Yesgirl Skrevet 10. juli 2024 #18 Skrevet 10. juli 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Det kommer jo an på. Om han var superkeen og helt på deg, så kan det vært lurt å sette et standpunkt så det avsluttes så raskt som mulig. Men er et minefelt om personen sannsynligvis er like lite interessert. Anonymkode: 667c4...0f3 Litt usikker på om eg syns det er et "minefelt". Altså, hva en person som eg ikke vil ha i livet mitt måtte tenke. Men syns fortsatt det er ok og riktig om man har hatt kontakt over tid, disse som dør ut etter noen få meldinger vil eg ikke tenkt at det var viktig. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #19 Skrevet 11. juli 2024 Mysticgirl skrev (På 9.7.2024 den 20.32): Da jeg var singel, stod menn i kø for å date meg, så om vi hadde vært på date og jeg ikke hadde hørt mer fra deg, hadde jeg bare gått videre på date med andre. Hadde sikkert knapt merket av du ble borte. Skal du ha oppmerksomhet fra ei kvinne , må du stå på og være frampå for å få henne. Slik er det hos meg i alle fall. Ja, selvskryt skal man lytte til, for det kommer fra hjertet. Anonymkode: e18a7...d8a 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #20 Skrevet 11. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja, selvskryt skal man lytte til, for det kommer fra hjertet. Anonymkode: e18a7...d8a Fnis. Slutt da. Anonymkode: 5a8a8...435
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå