Midnattsol Skrevet 13. november 2002 #1 Skrevet 13. november 2002 Å skrive her inne er noe jeg aldri har gjort tror jeg, men nå må jeg spørre om litt råd/tips. Dette har det helt sikkert vært skrevet om før, men jeg spør uansett. Jeg skal være forlover i min søsters bryllup. Jeg tenkte jeg skulle skrive en sang til henne, og ikke holde tale. Er det noen sider på internet med tips om dette? Selskapssanger og lignende?! Jeg hadde liksom ikke lyst til å bruke "Bamses fødsesldag". :-? Jeg er ganske blank nå, så alle tips ang. dette mottas med stoooor takk.
Montezuma Skrevet 13. november 2002 #2 Skrevet 13. november 2002 Min forlover holdt en uhyre festlig tale til meg! Vi svetta litt alle sammen da hun begynte på A og vi skjønte at hun skulle holde på til Å! Men det var altså så morsomt og underholdende og rørende, så det ble ikke langtekkelig i det hele tatt. På hver bokstav hadde hun et rim om oss, meg, barndommen, familieliv ol. Til min svigerinne hadde forloveren skrevet en sang der hvert vers var på forskjellige pop-melodier. Litt Di derre osv. Vi var 8 venninner som sang den for henne.
Midnattsol Skrevet 13. november 2002 Forfatter #3 Skrevet 13. november 2002 Hmm..kanskje det. En A-Å sang. Korte vers da selvfølgelig. Må få med at alle gjestene skal synge, for jeg tror ikke helt jeg tør å holde tale. :oops:
tvillingmamma´n Skrevet 13. november 2002 #4 Skrevet 13. november 2002 Jeg hadde den store æren her i sommer å få lov til å følge min søster opp kirkegulvet. Et stort øyeblikk for storesøster det Jeg holdt tale. Hadde forberedt meg veldig godt. Gruet meg noe innmari, men det gikk utrolig fint. Var ikke farlig i det hele tatt. Men det finnes ikke en link under KG´s bryllupsguide da? tenker på sanger osv.
Badu Skrevet 15. november 2002 #5 Skrevet 15. november 2002 Hei.. Som forlover synes jeg at man burde si noen ord!! Kun en sang er litt for lettvint etter min mening. Uansett hvor lite man liker det, burde man ta seg sammen såpass at man kan si noen ord til brudeparet, eller?? Kan godt ha sang, men introduser den med noen ord iallefall.. Mannfolka får da alltid til å holde tale når de er forlovere og det burde vi og!(men det er min mening da) Badu
Midnattsol Skrevet 15. november 2002 Forfatter #6 Skrevet 15. november 2002 Joda, enig i det. Den skal selvfølgelig introduseres av meg først med noen få ord
Annie Skrevet 16. november 2002 #7 Skrevet 16. november 2002 Helt enig med Badu at man burde heller si noe enn en sang. Om man står helt fast og syns A - Å varianten kanskje kan bli noe lang, kan man heller bruke bokstavene i navnet til den/de det gjelder. En sang blir i mine øyne veldig upersonlig fra en forlover.
Midnattsol Skrevet 17. november 2002 Forfatter #8 Skrevet 17. november 2002 Mjaja. Det er vel opp til hver enkelt å bestemme, og nå var det jo sangtips jeg var ute etter.
Karoline Skrevet 20. november 2002 #9 Skrevet 20. november 2002 Jeg har ved et par anledninger lagd sang på melodien til "Jamaican farewell". Den er ganske enkel å lage sang på, og er litt mer morsom enn noen av de mest vanlige. :blunke:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå