Gå til innhold

Jeg er så ensom og ønsker meg venner med små barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare noen få nære venner, og de har enten ikke barn eller veldig store barn. De gidder ikke henge så mye med meg når jeg har et veldig lite barn. Jeg er så ensom, alt jeg gjør med barnet er alene, vi har ingen andre med barn å henge med. 

Jeg har prøvd flere ganger og opprettholde kontakten med damene fra barselgruppen, men de har sjeldent tid. Ellers så har jeg flere ganger via sånne "få venner grupper" på Facebook, søkt etter venner med små barn. Mange svarer, men når det kommer til stykke så slutter folk å svare etter to meldinger eller har aldri tid til og møtes og ting bare dør ut.  

Jeg sitter her nå på hytta, været er knall og jeg kunne tenkt meg å invitere til grilling. Men jeg har ingen å be. Jeg er så utrolig ensom 😔

Andre som har det som meg? 

Anonymkode: 7c744...e18

• Liker 1
  • Hjerte 19
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor i landet bor du, TS? Regner med at det ikke er samme landsdel som meg, da været her er det motsatte av "knall"

Anonymkode: 5592f...b75

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har bare noen få nære venner, og de har enten ikke barn eller veldig store barn. De gidder ikke henge så mye med meg når jeg har et veldig lite barn. Jeg er så ensom, alt jeg gjør med barnet er alene, vi har ingen andre med barn å henge med. 

Jeg har prøvd flere ganger og opprettholde kontakten med damene fra barselgruppen, men de har sjeldent tid. Ellers så har jeg flere ganger via sånne "få venner grupper" på Facebook, søkt etter venner med små barn. Mange svarer, men når det kommer til stykke så slutter folk å svare etter to meldinger eller har aldri tid til og møtes og ting bare dør ut.  

Jeg sitter her nå på hytta, været er knall og jeg kunne tenkt meg å invitere til grilling. Men jeg har ingen å be. Jeg er så utrolig ensom 😔

❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor i landet bor du, TS? Regner med at det ikke er samme landsdel som meg, da været her er det motsatte av "knall"

Anonymkode: 5592f...b75

Holder til i Vestfold, vet ikke om været er knall overalt i Vestfold- men fint her ihvertfall. I morgen er det enda finere meldt, før regn og atter regn igjen 😊

• Hjerte 2
Skrevet

Hvor i landet er du TS? Langt fra uvanlig å ha det slikt. Spesielt i den fasen i livet. Sender varme tanker 🥰

AnonymBruker
Skrevet
undringshagen skrev (Akkurat nå):

Hvor i landet er du TS? Langt fra uvanlig å ha det slikt. Spesielt i den fasen i livet. Sender varme tanker 🥰

Jeg er fra Vestfold ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Høres rart ut, jeg har stort barn selv men henger da masse med vennniner med små barn

Anonymkode: c1ed8...1b1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Høres rart ut, jeg har stort barn selv men henger da masse med vennniner med små barn

Jeg vet ikke hvorfor det er sånn jeg, men får inntrykk av at de synes det er slitsomt med en såpass liten når dems barn er blitt tenåringer. Vi lever veldig forskjellige liv sånn sett. 

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke barnet far, besteforeldre, tanter eller annet?

Anonymkode: 1426c...5c6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har ikke barnet far, besteforeldre, tanter eller annet?

Anonymkode: 1426c...5c6

Jo, men det hjelper ikke på det at jeg ønsker meg venner som jeg og barnet kan finne på noe sammen med. Jeg ønsker meg veldig venner å be, og oppleve ting sammen med. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Åhhh jeg skjønner deg så godt ts! Jeg har mistet alle mine «venner» etter jeg fikk barn, har stor aldersforskjell mellom ungene og folk har bare forsvunnet hver gang jeg har fått barn, nå har jeg ingen igjen og flyttet langt unna der jeg er vokst opp så her kjenner jeg ingen nå. Eller jeg fikk en bekjent men hun flyttet en time unna.. ingen å invitere jeg heller.. til noe.. vær jul alene.. hver bursdag alene.. mannen valgte å forlate meg så kjenner nå den totale ensomhet.. synd jeg har flyttet vis ikke skulle jeg tatt meg en tur bodde å på grensen til Vestfold før 

Anonymkode: f6744...bd4

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at de fleste i din alder allerede er etablerte med sin egen vennegjeng.

Jeg har opplevd stadig at mødre med små barn ønsker kontakt og vennskap  med meg, men etter å ha opplevd at tiden ikke strekker til har jeg sluttet å takke ja for å ikke måtte skuffe over er mangel på tid til å møtes.

Det er ikke at jeg ikke vil være vennen din, men jeg har allerede mange baller i luften og gamle venner jeg må bruke tiden jeg har til overs på å pleie.

Ønsker deg lykke til og ikke gi opp. Plutselig er det andre i din situasjon som også ønsker nye venner.

Anonymkode: d0a69...a24

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ungen begynt i bhg? Det er slik jeg fikk meg mamma venninner, med de mødrene ungene ble venner med, men siden vi flyttet så er den kontakten borte.. man må smi mens de er små, 3-5 år da de dannet vennskaps man kan få tilgang til å bli kjent med foreldrene på 

Anonymkode: f6744...bd4

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det på samme måte. Jeg er 100%alene med barn. Jeg har faktisk flere venner med barn på egen alder, men opplever ikke at det er plass til meg der. Under pandemien endret mye seg og jeg fikk så utrolig lav selvtillit sosialt sett. Nå er jeg også der at jeg er veldig sliten og orker egentlig ikke være den som alltid tar iniativ. Jeg er så trist på grunn av det og føler at barnet mitt går glipp av så mye morsomt. 

Anonymkode: 52fe3...ac1

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg vet ikke hvorfor det er sånn jeg, men får inntrykk av at de synes det er slitsomt med en såpass liten når dems barn er blitt tenåringer. Vi lever veldig forskjellige liv sånn sett. 

Kjedelig da. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er frivillig barneløs og er nå på Hey! Vina for å finne meg nye venner, for min del er det ikke så farlig å finne andre barneløse, for de aller fleste stifter jo egen familie etterhvert. Er det viktig for deg å finne venninner med barn? Tror flere barneløse tenker som meg, og ikke nødvendigvis bryr seg så mye om nye venner har barn eller ikke. Går barnet ditt i bhg? Kanskje det går an å stifte nye vennskap der? Inviter noen fra samme gruppe til å bli med hjem på middag, ut i parken eller lignende? 😊

Anonymkode: 64d0b...d42

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv tilflytter og kan relatere til utfordringer knyttet til nytt nettverk. Det kan være krevende. Skriver under ting som har fungert for meg.

Går barnet i barnehage? Jeg er leder av samarbeidsutvalget og sørget for at dugnadene er lagt opp til å være med barn. Da er det lettere for alle å delta og det er enklere å se hvem av foreldrene som tilhører barna som ditt barn leker med. 

Jeg har også lagt lapp i hylla til de andre barna som mitt barn leker med. Spurte personalet hvem barn det var. På grunn av gdpr kan ikke barnehagen bare gi meg nummerene deres. Så invitert på playdate.

Går barnet ikke i barnehagen enda?

Går du i åpne barnehager? Jeg møtte masse folk der. 

Babysvømming?  Babysang? Igjen møtte folk på den måten

Anonymkode: 8238d...c45

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo fint invitere venner uten barn eller med eldre barn på grilling, ta det tidlig på ettermiddagen så kan ungene være med. Ellers er det da ingenting i veien for å invitere familie? Foreldre, søsken, nevøer/nieser, søskenbarn ect.  Alderen på barnet ditt er jo ganske relevant her, forskjell på 4 mnd og 2 år. Det er mye lettere å bli kjent med folk face to face enn på nett, så du må ut og gjøre ting! Babysang, babysvømming, trilletur med turistforeningen, barnas turlag. åpen barnehage, sjekk arrangementer på fb som skjer for familier i nærheten av der du bor, og ta turen dit. 

Anonymkode: bac32...746

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jo, men det hjelper ikke på det at jeg ønsker meg venner som jeg og barnet kan finne på noe sammen med. Jeg ønsker meg veldig venner å be, og oppleve ting sammen med. 

Skjønner deg godt. Jeg er selv gravid nå og har nylig blitt dumpa av min nærmeste venninne over mange år fordi hun føler vi er på forskjellig sted i livet når jeg starter familie imens hun er frivillig barnløs og sier hun ikke er interessert i det samme som meg lengre. Det kom som et skikkelig slag i trynet, og nå sitter jeg her og har ikke så mange venner selv. De vennene jeg har, har ikke barn. Så jeg vet heller ikke helt hvordan jeg kan finne meg venner i samme livssituasjon som jeg kanskje kan møte på café eller gå en trilletur med når babyen er kommet. 

Bor dessverre langt unna vestfold.

Anonymkode: ea0cb...9ce

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv hey vina  eller venneappen venn😊 så bare skriver du at du vil bli kjent med andre voksne som har små barn. 

Anonymkode: 8f66e...955

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...