Gå til innhold

Graviditet og ferie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er gravid i uke 38+0. Jeg har begynt å tenke på om sommeren om 1 år og da vil barnet være ca 1 år. Samboeren familie bor type 8 timer kjøretur fra oss. De har en hytte på Sørlandet vi mest sansynlig skal til. Samboer vil mest sansynlig være litt hyttekontor. Vet ikke helt hvordan sommeren blir framover og familien kommer sikkert være mye der når vi er der. Jeg syns det fort blir veldig slitsomt med moren hans. Hun lager mye mas og styr veldig skipt for meg hvis det blir sånn vær sommer. Trenger noen ganger tid for meg selv og ikke mye mas rundt men sier masse greier uten og tenke først. Forstår jo kjærsten min at han vil tilbringe sommeren der i og med familien han bor langt unna. Min familie bor jo nærme oss. Har jo lyst og være med deg også hvertfall når det virker som at vi må være begge julene litt hos begge familier. Fordi samboer vil se familien noe i julen også. Kunne godtatt sommeren kanskje hvis vi kunne hatt annen hver jul. Syns det kan bli lenge på den hytta når moren lager så mye mas er så godt når det bare er hoss etter og hvert en ukes tid der.

Anonymkode: 194fd...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egen familie = egen ferie.

Bestill/ lei noe selv. Evt. tilbring max 1 døgn sammen. Spør om det er mulig å låne hytta en uke alene. Dere har vel mulighet til å være der i perm, og trenger ikke «sommerferie» akkurat da.

Anonymkode: 25581...1d4

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her ville jeg pustet med magen og tatt en ting av gangen. Dere trenger ikke finne ut av dette nå. Viktigere at du hviler før fødsel! 

Men den beste løsningen er nok å møtes på halvveien. Være litt på hytta der, men ikke så lenge at det blir utmattende for deg. Det er også lurt å snakke om forventninger og hva dere alle trenger, det er viktig når det er et lite barn inne i bildet!

Anonymkode: fa1f7...245

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust med magen, ta en ting av gangen og se hva som skjer. Det er 1 år frem i tid. Alt kan skje på den tiden. 

Anonymkode: 47379...1a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.7.2024 den 14.49):

Hei, her ville jeg pustet med magen og tatt en ting av gangen. Dere trenger ikke finne ut av dette nå. Viktigere at du hviler før fødsel! 

Men den beste løsningen er nok å møtes på halvveien. Være litt på hytta der, men ikke så lenge at det blir utmattende for deg. Det er også lurt å snakke om forventninger og hva dere alle trenger, det er viktig når det er et lite barn inne i bildet!

Anonymkode: fa1f7...245

Er jo lenge til 1 år veg ikke hvorfor jeg tenker på dette alt nå.

Anonymkode: 194fd...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...