AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #1 Skrevet 8. juli 2024 Jeg har muligheten til å ta en stilling som har mer ansvar og littegrann høyere timelønn, men halv stillingsprosent. Har 100% stilling i dag men kjenner på at det er mye i hverdagen med små barn og en mann som jobber en del borte. Jeg tåler ikke mye stress så veldig godt, sliter da mer med migrene enn vanlig. Vi har god økonomi. Hadde du gjort det? Er bekymret for at det kanskje ikke er så lurt på sikt. Eventuelt at det egentlig er for mye arbeid for en 50%-stilling slik at det sklir ut. Anonymkode: 1695d...201
Granskudd Skrevet 8. juli 2024 #2 Skrevet 8. juli 2024 Jeg vil bare minne om at du i beregningen her også tar med det du eventuelt taper i pensjon om du jobber 50%. Er timellønna fortsatt høyere da, om du tar det med i beregningen?
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #3 Skrevet 8. juli 2024 Gå ned i stilling. Jeg jobber selv 50%. Herlig å slippe å stresse så mye som de med full stilling gjør. Har mye mer tid sammen som familie. Absolutt verdt det for vår del. Anonymkode: f3772...ff0 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #4 Skrevet 8. juli 2024 Hvis dere klarer dere godt økonomisk, og det er bedre for om helse hadde jeg gjort det. Anonymkode: 29b7e...5ff 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #5 Skrevet 8. juli 2024 50 % er litt lite. Selv har jeg jobbet mellom 60 og 80 %, og det passer fint for oss. Anonymkode: a3afd...aa5
undringshagen Skrevet 8. juli 2024 #6 Skrevet 8. juli 2024 Jeg er husmor selv her. Så kommer fra et perspektiv der jeg har tatt valget om å velge vekk pensjonspoeng og lønn for en periode. Du må stille deg noen grunnleggende spørsmål om hva du vil angre på når barna vokser opp og flytter hjemmefra. Denne tiden kommer aldri tilbake og du kan aldri gjøre den på nytt. I fremtiden kan du jobbe ekstra eller tjene inn igjen en del. Få råd om pensjonssparing om du går ned i stilling. Personlig har jeg nesten aldri migrene lenger og kan være tilstede på en måte jeg ikke kunne da jeg var i arbeid. Men... Jeg er avhengig av mannen min økonomisk. Det betyr at jeg må planlegge meg en vei ut. Om jeg skulle kjenne på at noe er galt i relasjonen feks. Ikke et problem hos meg nå. Men noe jeg absolutt tenker over. Og anbefaler andre kvinner å gjøre. Rent økonomisk så har vi lavt forbruk og planlegger for en liv med lavere forbruk. Dermed er tap av inntekt mindre viktig. For vi trenger mindre. Dette har mer med våre verdier generelt å gjøre. Men noen verdivalg det kan være verdt å ha samtaler om i en slik sammenheng. Til syvende og sist er det kun du som har svaret her. Men finn meg gjerne på instagram eller lignende hvis du vil kobles opp mot flere kvinner som tenker i et større perspektiv.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #7 Skrevet 8. juli 2024 Jeg jobber 50% og kunne ikke tenke meg noe annet. Det var det beste valget for familielivet. Anonymkode: 5536c...480
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #8 Skrevet 8. juli 2024 jeg jobber 50%, har høy lønn, høyere enn venner som jobber 100% i annen bransje. sparer ekstra til pensjon, og kommer mulig til å øke % når barna er store. hadde absolutt tatt sjansen for en periode på noen år til du ser at du ønsker jobbe mer igjen. Anonymkode: 5bb0f...941
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #9 Skrevet 8. juli 2024 Har gått ned i 70% stilling - noe høyere lønn. Ikke angret et sekund! Anonymkode: 7a58c...2ea
Gneis Skrevet 8. juli 2024 #10 Skrevet 8. juli 2024 Har alltid jobbet 100 prosent og er veldig fornøyd ned det.travelt og gøy og viktige pensjonspoeng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå