Gå til innhold

Hører stadig "utseende er ikke viktig for meg", hva tolker man av det??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja overskrifta sier vel egentlig sitt. Jeg tror faktisk at jeg har hørt det fra hver eneste ex jeg har. Min nåværende kjæreste sa det for første gang i helgen og det sank i magen min, for hittil hadde han ikke sagt det, noe jeg satt sjukt stor pris på. Nå skal det sies at kjæresten min sa "ikke tolk dette feil, du er veldig fin, men det var personligheten din jeg falt for".

F**n heller vil bare være i et forhold der noen sier "Ja utseende er viktig for meg" for da hadde jeg fått bekrefta at de faktisk syns jeg er fin. Jeg vet også ut ifra samtaler vi har hatt og av karakterer i filmer at kjæresten min setter pris på fine damer, jeg har bare tenkt at det er en naturlig greie og at han syns jeg er også er fin. Jeg mener, jeg ser fine gutter men kjæresten min er han som er mest attraktiv i mine øyne, og det kunne aldri falt meg inn å si til noen jeg er sammen med at utseende ikke er viktig, for i mine øyne har de alle vært veldig fine.  

Overtenker jeg når jeg tolker det de sier som at jeg ikke er så fin??

Anonymkode: 5ed7c...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du overtenker.

Skjønner jo at det er mulig å tolke utsagnet til at "for hadde jeg brydd meg om utseendet hadde jeg jo løpt da jeg så deg!" hvis man vil, men i praksis er det enten en programerklæring (alle skal jo mene at "det er det indre som teller") eller en klønete måte å formidle hvor mye mer du har å by på enn et utseende han åpenbart også liker.

Han satte seg vel ikke akkurat ned for en alvorsprat der han så deg dypt inn i øynene og fortalte deg at du har en så rå personlighet at den veier opp for det schtøgge trynet ditt. I så fal hadde jeg vel ment at du ikke overtenkte. Men her overtenker du. Menneskelig nok, men du hører ham si tusenvis av ulike ting og en av dem er floskelen om at utseendet ikke er så viktig. Det stikker ikke dypt og handler ikke om deg, annet enn at det er en enkel (om enn litt platt) inngang til noe om at du er kul.

Anonymkode: 09338...e6a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa samtidig at du var veldig fin.

Dermed synes jeg det er lite å være fornærmet over.

 

Anonymkode: 8edb5...2e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseende betyr noe. Men ikke alene, som kjæreste er personligheten kombinert med utseende det som gjør en person pen og attraktiv.

Anonymkode: c1b0a...9ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du var verdens peneste og mest sexy så hadde ikke det veid opp for en totalt crappy personlighet og dårlig kjemi.

Anonymkode: d8262...316

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, første gang han traff deg kjente han ikke personligheten din. Så hadde du sett ut som et spøkelse hadde han vel aldri brydd seg med å bli kjent med personligheten din.

Anonymkode: f3524...0a7

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tuusen takk for fine svar! Jeg har en fæl tendens til å overtenke og føler stadig at jeg ikke er bra nok, så må bare høre litt fornuft i blant så setter stor pris på svarene deres. Føler meg roligere og skal legge fra meg denne tanken nå😅❤️

Anonymkode: 5ed7c...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ja overskrifta sier vel egentlig sitt. Jeg tror faktisk at jeg har hørt det fra hver eneste ex jeg har. Min nåværende kjæreste sa det for første gang i helgen og det sank i magen min, for hittil hadde han ikke sagt det, noe jeg satt sjukt stor pris på. Nå skal det sies at kjæresten min sa "ikke tolk dette feil, du er veldig fin, men det var personligheten din jeg falt for".

F**n heller vil bare være i et forhold der noen sier "Ja utseende er viktig for meg" for da hadde jeg fått bekrefta at de faktisk syns jeg er fin. Jeg vet også ut ifra samtaler vi har hatt og av karakterer i filmer at kjæresten min setter pris på fine damer, jeg har bare tenkt at det er en naturlig greie og at han syns jeg er også er fin. Jeg mener, jeg ser fine gutter men kjæresten min er han som er mest attraktiv i mine øyne, og det kunne aldri falt meg inn å si til noen jeg er sammen med at utseende ikke er viktig, for i mine øyne har de alle vært veldig fine.  

Overtenker jeg når jeg tolker det de sier som at jeg ikke er så fin??

Anonymkode: 5ed7c...20c

Hadde det vært bedre om de sa: "du er i det minste pen å se på" ?
Det er da og mye bedre å få komplimenter for hvordan du er, enn hvordan du ser ut - og for å bli kjent med noen så må de være attraktive for personen og. Fin er liksom bare fin, og betyr ikke noe egentlig. Endel er jo og veldig pene helt til de åpner munnen og sier noe. 

Du overtenker. Dette er et problem du eier og som du må løse. Vær  glad i deg selv :)

Anonymkode: e15e5...a6c

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men, første gang han traff deg kjente han ikke personligheten din. Så hadde du sett ut som et spøkelse hadde han vel aldri brydd seg med å bli kjent med personligheten din.

Anonymkode: f3524...0a7

Dette!

Jeg både sier og mener det når jeg sier utseende ikke betyr noe for valg av partner, samtidig så er det jo noe som gjorde at jeg første gang la øyne på dem.. Men jeg kan si med sikkerthet at alle partnere mine inkludert mannen min, så var det faktisk personlighet, humor, energien, væremåte som tilltrakk meg mest😍 

Som nevnt over her og; Uansett å kjekk eller vakker noen er, så hjelper ikke det om personligheten er dritt!!!!

TS; Jeg ville nevnt det for han, hvordan du føler deg, uten å anklage han, men si at det såret deg, for da føler du sånn og sånn… 

Anonymkode: 659d6...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok også sagt det, og hørt det selv. Men på en annen måte.. Mer at det har vært komplimenter om utseendet, men så har man lagt til at det var ikke DET som er det viktigste, som jeg falt pladask for, det er den fantastiske personligheten din på toppen. 

Jeg har det sånn med min kjæreste nå, han er utrolig kjekk og det gjorde jo at jeg så litt ekstra på han - men mange folk ser bra ut, uten at jeg får følelser for dem. Det var ikke før jeg ble kjent med personligheten hans, at jeg falt pladask. Så utseendet betyr jo noe da, men egentlig ingenting i forhold til personlighet, jeg hadde aldri falt for bare utseendet til noen. 

Det kan være det var noe sånt han mente, som du overtenker.

Når det er sagt - får man aldri komplimenter for utseendet, og er usikker på det, så vil jo en sånn setning alene om at utseendet ikke betyr noe, kanskje svi litt.

Anonymkode: 8c9f6...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han synes du er fin. Men det er personligheten din han elsker. Mange er overfladiske og ønsker til en hver tid å være i forhold med den peneste han har sjans på. Din kjæreste kommer ikke til å dumpe deg når du blir eldre og rynker og grå hår kommer. Han ser heller ikke på deg med avsky når du har tatt av sminken. Og han dumper deg ikke fordi ei smellvakker dame prøver seg på han.

Anonymkode: 07580...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja overskrifta sier vel egentlig sitt. Jeg tror faktisk at jeg har hørt det fra hver eneste ex jeg har. Min nåværende kjæreste sa det for første gang i helgen og det sank i magen min, for hittil hadde han ikke sagt det, noe jeg satt sjukt stor pris på. Nå skal det sies at kjæresten min sa "ikke tolk dette feil, du er veldig fin, men det var personligheten din jeg falt for".

F**n heller vil bare være i et forhold der noen sier "Ja utseende er viktig for meg" for da hadde jeg fått bekrefta at de faktisk syns jeg er fin. Jeg vet også ut ifra samtaler vi har hatt og av karakterer i filmer at kjæresten min setter pris på fine damer, jeg har bare tenkt at det er en naturlig greie og at han syns jeg er også er fin. Jeg mener, jeg ser fine gutter men kjæresten min er han som er mest attraktiv i mine øyne, og det kunne aldri falt meg inn å si til noen jeg er sammen med at utseende ikke er viktig, for i mine øyne har de alle vært veldig fine.  

Overtenker jeg når jeg tolker det de sier som at jeg ikke er så fin??

Anonymkode: 5ed7c...20c

Bare best å drite i å snakke om utseende… folk har øyne. Blir for dumt.  

Anonymkode: c4431...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...