AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #1 Skrevet 8. juli 2024 Jeg er redd for slag. Leser de med auramigrene har større sjans for hjerneslag. Er kommet i overgangsalder og har hyppigere migrene nå. Hetetokter, uro i kroppen, sover utrolig dårlig og mye hodepine med og uten aura. Siden jeg har migrene er ikke hormonbehandling så lurt? Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: d1c6a...6ff
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #2 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg er redd for slag. Leser de med auramigrene har større sjans for hjerneslag. Er kommet i overgangsalder og har hyppigere migrene nå. Hetetokter, uro i kroppen, sover utrolig dårlig og mye hodepine med og uten aura. Siden jeg har migrene er ikke hormonbehandling så lurt? Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: d1c6a...6ff Hvor større sjanse for slag da? Om du har store plager som går utover dagliglivet/livskvaliteten dinså blir det en vurderingssak tenker jeg. Hadde tatt kontakt med en gynekolog eller lege som har greie på overgangsalder før jeg bestemte meg om noe var riktig behandling for meg eller ikke. Anonymkode: baf23...7de
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #3 Skrevet 8. juli 2024 Viktig å prøve å få kontroll på migrenen, fordi anfall blir gjerne hyppigere og hyppigere hvis man ikke behandler det godt nok. Du bør se på om du skal ha forebyggende medisiner og ikke bare anfallsmedisiner for eksempel, og være flink til å ta anfallsmedisinen med en gang for å kupere det. Hormonforandringene du opplever kan være årsaken til at migrenen blir verre. Jeg fikk mye verre migrene uten hormonprevensjon, så for min del har det vært bedre med hormoner enn uten. Anonymkode: d9582...a33
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #4 Skrevet 24. juli 2024 Du må lese denne TS - https://tidsskriftet.no/2018/02/oversiktsartikkel/migrene-og-hjerneslag med korte ord, det kan hende at det finnes en hjelp. Anonymkode: 2a6a9...9a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå