Gå til innhold

Vil ikke ha nevø på overnatting

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, lurer på hva som er rett i denne saken.

Søstern min ønsker at jeg skal ha nevøen min på overnatting, hun er også gravid og det blir nok samme opplegget når baby kommer her. 

Jeg har ofte besøk av nevø og finner på ting med gutten da vi bor 15 minutter unna hverandre. Men overnatting blir for mye for meg. Jeg jobber 100% og har ikke behov for overnattinger i tillegg til alle andre gangene vi møtes. Hadde skjønt det om vi bodde 1 time vekk fra hverandre, men nei, her er det 15 min. 

Er det innafor å si til søster?

Anonymkode: 8ab7c...77e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det valgfritt - men hadde det vært min søster hadde jeg stilt opp for henne med glede en natt i ny og ne.

Anonymkode: b7398...f5f

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Gammel er nevøen?

Anonymkode: 83e2b...01e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gammel er nevøen?

8 år

AnonymBruker
Skrevet

Om dere begge er gravide, kan du jo spørre om ikke nevøen kan være hjemme hos moren sin - om det er sånn at du ikke ønsker besøk.

Anonymkode: 51d18...540

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde stilt opp om det var i forbindelse med fødsel eller om det var for å gjøre de en tjeneste fordi de skulle noe (av og til og på mine egne premisser) 

Anonymkode: 4b9d1...3c9

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Selvsagt er det valgfritt - men hadde det vært min søster hadde jeg stilt opp for henne med glede en natt i ny og ne.

Helt enig. Jeg tror TS kanskje også ikke helt tenker på at en dag sitter hun der med barn hun gjerne vil skal på overnattingsbesøk hos tante og da er det fint å ha skaffet seg litt goodwill gjennom å selv ha vært barnevakt. 

Anonymkode: 4c722...be3

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Er du og gravid? I så tilfelle kan jeg forstå at du ikke har overskudd akkurat nå. Om du ikke er gravid, så syns jeg det er rart at du ikke ønsker å stille opp for din søster iblandt. Overnatting gir din søster etterlengtet egentid på kveld og mulighet til å sove litt tyngre og lengre. Du vil være tjent med å hjelpe litt innimellom og en 8 åring er da enkel å ha på overnatting.

Anonymkode: 14715...892

• Liker 14
Skrevet

Du kan si hva du vil til søsteren din, er ditt hus. Men litt spesielt er det å ikke ville stille opp for søsteren sin. Gutten er 8, det vil si han greier det meste selv så er jo ikke sånn at du må opp kl 5 om morgenen å ta ei bæsjebleie liksom

• Liker 8
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei, lurer på hva som er rett i denne saken.

Søstern min ønsker at jeg skal ha nevøen min på overnatting, hun er også gravid og det blir nok samme opplegget når baby kommer her. 

Jeg har ofte besøk av nevø og finner på ting med gutten da vi bor 15 minutter unna hverandre. Men overnatting blir for mye for meg. Jeg jobber 100% og har ikke behov for overnattinger i tillegg til alle andre gangene vi møtes. Hadde skjønt det om vi bodde 1 time vekk fra hverandre, men nei, her er det 15 min. 

Ja du kan si det. Ikke ditt barn - ikke ditt ansvar. 

Anonymkode: 9c62a...64c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt enig. Jeg tror TS kanskje også ikke helt tenker på at en dag sitter hun der med barn hun gjerne vil skal på overnattingsbesøk hos tante og da er det fint å ha skaffet seg litt goodwill gjennom å selv ha vært barnevakt. 

Man er ikke garantert å få den goodwillen tilbake da.

Anonymkode: ef5cd...718

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Absolutt ikke. Men man kan vel gjøre noe for andre innimellom, uten å få noe tilbake?

• Liker 6
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva som er rett? Akkurat som om det er en objektiv sannhet her. Men hvis du derimot er ute etter å høre hva andre tenker, så tenker jeg at du er intet mindre enn dritkjip. Men det er selvfølgelig min helt subjektive mening. Du bestemmer selv. 

Anonymkode: 4467c...21d

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du er ufattelig kiip, kald og dårlig tante! Jeg hadde blitt lei meg om du var søstra mi. Selv om du er gravid så klarer du å ha en unge på overnatting en natt. Folk har jo ofte flere barn mens de er gravide. 
En 8-åring kan du sette deg og se på film sammen med, poppe litt popcorn og "call it a day". 8-åringer legger seg relativt tidlig, sovner greit og styrer ikke på natta. De kan kle på seg selv og spise selv. null stress!
Prøv å forestille deg om det var andre veien. At din søster ikke ville ta imot din unge på besøk. Nei, det der er dårlig av deg

Anonymkode: df522...e57

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Er ts gravid?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva har skjedd her i landet? Når ble folk sånn? 
Kjenner virkelig hvor glad jeg er i min gamle barnløse tante som har stilt opp så mye for meg (og nå er det jeg som stiller opp for henne).

Anonymkode: 15af8...96f

• Liker 15
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

For min del så hadde jeg gjort det for tantebarnet mitt sin del. Tenk på gutten og de gode minnene du er med å skape med han. For min del, så sender jeg ikke barnet mitt til tanter og onkler pga at jeg trenger avlastning, men fordi det hjelper barnet med å skape bånd til familien og med det sosiale i forhold til å forholde seg til andre og andres regler. 

Anonymkode: 22848...817

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Altså du kan jo si det. Men da kan du ikke be henne om barnevakt om du en gang trenger det i fremtiden. Tror nok også nevø og søsteren din blir skuffet. Du er jo sikkert den kule tanten

Personlig synes jeg du er en kjip tante. Selv skal jeg ta med to av tantebarna mine på hyttetur i kveld. Så skal vi leke på stranden i morgen, bake boller osv. Synes det er greit å hjelpe hverandre litt. 

Det er ingen som har rett eller feil her. 

Anonymkode: b7951...be1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Nei, men om man ikke gjør hyggelige ting for andre kan man i hvert fall ikke forvente hyggelige ting tilbake. og når det gjelder ens egen søster skulle man tro man ville gjøre ting for henne bare fordi man er glad i henne og ikke for å forvente gjengjeld. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

(...)

Jeg tror nok ikke hun spør deg fordi hun tror det er du som har behov for det.

Anonymkode: 2049b...88b

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...