AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #1 Skrevet 8. juli 2024 Jeg har alltid hatt lyst på 2 barn, men min første graviditet har vært så langt utrolig utfordrende og jeg vet ikke om jeg klarer et svangerskap til. Men samtidig slår tanken meg igjen at jeg vil så ha en til. Noen som har opplevd det slik? Endret dere mening etter en stund og gjennomførte et til svangerskap? Anonymkode: a69e6...7d2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #2 Skrevet 8. juli 2024 Har ikke endret mening etter 3 år. Går aldri gravid igjen. Det blir med ett barn på oss. Anonymkode: 02db2...8e0 1
Gjest EmKay Skrevet 8. juli 2024 #3 Skrevet 8. juli 2024 Ja, underveis i svangerskapet, og rett etter fødsel, tenkte jeg at *ikke faen om jeg gjør dette igjen*. For mange fader det litt med tiden, og nummer to er nå straks et halvt år. Førstemann er tre. Men nå er jeg ferdig 😛
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #4 Skrevet 8. juli 2024 For meg var det fødselen, ikke svangerskapet som gav meg den «dette gjør jeg ALDRI igjen»-tanken, men likevel. Eldste er 5 år nå og jeg har ikke forandret mening 😅 Blir nok enebarn her ja. Har alltid sett for meg 2-3 barn, så det er rart å forsone seg med at det blir bare ett - men det blir nok sånn. Jeg klarer ikke motivere meg selv til å gjøre det en gang til, det er min største skrekk 🤔 Anonymkode: b3c7a...ba7 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #5 Skrevet 8. juli 2024 Hadde et «greit nok» svangerskap med vanlige plager, og deretter traumefødsel med varige fødselsskader. Jeg tenkte aldri at jeg kun skulle ha ett barn, til tross for det. Nettopp pga at barnet gir meg så mye kjærlighet, godhet, opplevelser, takknemlighet osv Men tanken på ny vaginal fødsel var uaktuelt. Fikk nummer to med planlagt keisersnitt. Aldri angret Jeg skal i tillegg reopereres for skadene etter første fødsel. Ganske utrolig hva vi damer går igjennom og hva vi frivillig gjør igjen. Det sier noe om hvor fantastisk barn er Anonymkode: e0551...fc2 1 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #6 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde et «greit nok» svangerskap med vanlige plager, og deretter traumefødsel med varige fødselsskader. Jeg tenkte aldri at jeg kun skulle ha ett barn, til tross for det. Nettopp pga at barnet gir meg så mye kjærlighet, godhet, opplevelser, takknemlighet osv Men tanken på ny vaginal fødsel var uaktuelt. Fikk nummer to med planlagt keisersnitt. Aldri angret Jeg skal i tillegg reopereres for skadene etter første fødsel. Ganske utrolig hva vi damer går igjennom og hva vi frivillig gjør igjen. Det sier noe om hvor fantastisk barn er Anonymkode: e0551...fc2 Under 2 år mellom barna. Anonymkode: e0551...fc2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #7 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har alltid hatt lyst på 2 barn, men min første graviditet har vært så langt utrolig utfordrende og jeg vet ikke om jeg klarer et svangerskap til. Men samtidig slår tanken meg igjen at jeg vil så ha en til. Noen som har opplevd det slik? Endret dere mening etter en stund og gjennomførte et til svangerskap? Anonymkode: a69e6...7d2 Jeg ville ha 3 barn først, etter første ville jeg ikke ha flere i det hele. Både pga graviditet, svangerskap, fødsel og det å ha barn generelt sett.. Men nr 2 blir født når som helst nå - og jeg har ikke utelukket nr 3 en eller annen gang i fremtiden. Anonymkode: 12887...b82 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #8 Skrevet 8. juli 2024 Jeg gikk et helt år og bare tenkte NOPE jeg skal ikke gjøre dette igjen. Men så ble jeg uplanlagt gravid når nr 1 var 1,5 år. Så da blir det en til da, jeg kjenner at det blir feil å ta abort. Det vil nok gå bra, men syns jeg det er koselig? På ingen måte. Graviditet og barseltiden er et nødvendig onde. Anonymkode: 79994...fdc 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #9 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har alltid hatt lyst på 2 barn, men min første graviditet har vært så langt utrolig utfordrende og jeg vet ikke om jeg klarer et svangerskap til. Men samtidig slår tanken meg igjen at jeg vil så ha en til. Noen som har opplevd det slik? Endret dere mening etter en stund og gjennomførte et til svangerskap? Anonymkode: a69e6...7d2 Endret mening, fikk et tøft svangerskap til 2 år etter første. 4 år senere ble det et vanskelig svangerskap til. Jeg ønsket meg egentlig alltid 3. Anonymkode: 7e755...b65
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #10 Skrevet 8. juli 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Hadde et «greit nok» svangerskap med vanlige plager, og deretter traumefødsel med varige fødselsskader. Jeg tenkte aldri at jeg kun skulle ha ett barn, til tross for det. Nettopp pga at barnet gir meg så mye kjærlighet, godhet, opplevelser, takknemlighet osv Men tanken på ny vaginal fødsel var uaktuelt. Fikk nummer to med planlagt keisersnitt. Aldri angret Jeg skal i tillegg reopereres for skadene etter første fødsel. Ganske utrolig hva vi damer går igjennom og hva vi frivillig gjør igjen. Det sier noe om hvor fantastisk barn er Anonymkode: e0551...fc2 Huff, så leit med traumatisk fødsel og varige fødselsskader. Hva slags skader fikk du, om jeg kan spørre? Anonymkode: 1cf1a...02f
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #11 Skrevet 8. juli 2024 Tror det er forskjellig, men de aller fleste endrer mening og «glemmer» det litt, og får et barn til. Meg selv inkludert. Anonymkode: 48c66...868 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #12 Skrevet 8. juli 2024 Her var både svangerskap og fødsel grusom. Så jeg skulle ikke ha flere barn, selv om jeg i utgangspunktet ønsket meg minst 2. Og vi har 2 barn, men det er 6 år mellom de, det tok meg ca 4 år, før jeg var klar igjen for å prøve. Anonymkode: f860b...094
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #13 Skrevet 8. juli 2024 Samme her. Fyf jeg hater å være gravid, og etterpå venter et trangt år økonomisk siden vi neppe får barnehageplass og går for 80% permisjon +noe ulønnet. Dette er første og siste gang. Skulle jeg gjort det en gang til skulle vi fått 150% lønn fra dagen testen var positiv, gratis fysio og vaskehjelp. No way Jose om dette skjer en gang til for fyf nå er jeg lei av å ha vondt og enda er jeg ikke ferdig 🤮🆘 Anonymkode: 76189...310
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #14 Skrevet 8. juli 2024 Hadde et kjipt svangerskap og grusom første fødsel, og visste at det ville jeg aldri, aldri, gjøre igjen. Men har likevel nettopp fått nr to, 5 år mellom barna. Svangerskapet denne gangen var minst like kjip, fødselen var litt mindre ille - men nå er det stopp altså! Anonymkode: 8073b...9e6
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #15 Skrevet 8. juli 2024 Første og eneste svangerskapet var helt jævlig, i tillegg til masse komplikasjoner, og det endte dessverre med et dødfødt barn. Så for oss ble det to adopterte barn noen år senere som jeg elsker over alt på hele jorden. ❤️ Anonymkode: 2e7f4...09d 5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #16 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Første og eneste svangerskapet var helt jævlig, i tillegg til masse komplikasjoner, og det endte dessverre med et dødfødt barn. Så for oss ble det to adopterte barn noen år senere som jeg elsker over alt på hele jorden. ❤️ Anonymkode: 2e7f4...09d Så trist å høre. Men bra dere fant ut en løsning ❤️ Anonymkode: a69e6...7d2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #17 Skrevet 8. juli 2024 Endret aldri mening om å få flere barn gått 12 år nå. Angrer ikke. Anonymkode: 91fec...e2c
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #18 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg gikk et helt år og bare tenkte NOPE jeg skal ikke gjøre dette igjen. Men så ble jeg uplanlagt gravid når nr 1 var 1,5 år. Så da blir det en til da, jeg kjenner at det blir feil å ta abort. Det vil nok gå bra, men syns jeg det er koselig? På ingen måte. Graviditet og barseltiden er et nødvendig onde. Anonymkode: 79994...fdc Samme skjedde her. Har alltid sett for meg at det hadde vært perfekt å ha to barn. Men etter første svangerskapet+fødsel tenkte jeg at dette bare skjer aldri igjen. Aldri. Ble uplanlagt gravid når eldste ble litt over 2 år gammel og abort føltes helt feil og uaktuelt for både meg og mannen. Så nå blir det lillesøster til slutten av sommeren. Graviditet nr 2 var/er like forferdelig med mange av de samme plagene + kvalme til uke 22... i tillegg fikk jeg et bonus denne gangen i form av lyskenbrokk. På toppen av alt 🫠 Gruer meg ENORMT til fødselen. Hadde styrt prematurt fødsel forrige gang. Så en meget bekymringsfullt graviditet og siste trimester spesielt. Anonymkode: 11b52...820
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #19 Skrevet 8. juli 2024 Interessant å se dere som nevner at man glemmer. Jeg skulle ha én, men etter graviditet og fødsel bestemte jeg meg for en til. Bestemte meg vel sekundet hun lå på brystet, så for meg ble det omvendt. Å gå gravid var koselig (vondt, men kos allikevel) og jeg savner det faktisk. Mye er nok glemt nå etter 5 mnd, men jeg håper å få oppleve det en gang til. Så må jeg bare si at dere som vil ha bare én, at det går helt fint. Som enebarn selv kan jeg si at det kan være helt supert. Anonymkode: ab6c0...952
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #20 Skrevet 9. juli 2024 Vanskelig svangerskap samt fødselskader. Fikk dårlig oppfølging i tillegg så jeg tenkte aldri igjen. Ikke ombestemt meg på disse 14 årene, og tviler på jeg ombestemmer meg før jeg kommer i overgangsalderen heldigvis. Anonymkode: df43c...cab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå