AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #1 Skrevet 8. juli 2024 Synes ferieturer var enklere da barna var små. Nå har vi to tenåringsdøtre. Eneste de vil er syden, men det har vi dessverre ikke økonomi til. Men én ferietur skal vi. Men ikke lett å finne på hvor eller hva. Ellers er vi mye hjemme i skoleferien. Kan jo bli lange dager. Så hva finner andre på? Og hvor drar dere på ferie? Anonymkode: 3027e...2d8
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #2 Skrevet 8. juli 2024 Vi skal ett par dager til Sverige. Sove i telt på camping og gå til Liseberg. Mulig vi tar en dag ekstra i Gøteborg. Ellers skal vi på hytta til svigers. Her dropper vi syden for å spare penger til en større tur om ett par år. Ungdommene er innforstått med det. Anonymkode: 6b30e...86e 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #3 Skrevet 8. juli 2024 Vi har vært 2 uker i Malaysia og er nå på fjellet og skal være her i to uker. Hva tenåringen vil, er ikke alltid et tema. De får komme med ønsker, så prøver vi å imøtekomme noen av dem, men det er fremdeles vi som bestemmer. Anonymkode: bd0bd...21d 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #4 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Synes ferieturer var enklere da barna var små. Nå har vi to tenåringsdøtre. Eneste de vil er syden, men det har vi dessverre ikke økonomi til. Men én ferietur skal vi. Men ikke lett å finne på hvor eller hva. Ellers er vi mye hjemme i skoleferien. Kan jo bli lange dager. Så hva finner andre på? Og hvor drar dere på ferie? Anonymkode: 3027e...2d8 vanskelig å svare på når alt du sier er at de vil til Syden, men dere har ikke råd. Tenker du norgesferie? hva er budsjettet? hva er jentenes interesser? Men som en generelt tips, så er jo hotell det dyreste valget på en tur. Airbnb er sikkert bedre. I det hele tatt, leilighet eller hus med kjøkken, så man kan koke selv. Selv har jeg gode erfaringer med leilighet eller hus gjennom booking.com. De har som regel et supertilbud eller to. F.eks leide vi et hus i Brighton for drøyt 10 000 kroner for nesten en uke, og det hadde fire sengeplasser. Og selvfølgelig kjøkken, slik at vi slapp å spise ute til hvert måltid. Med billige flybilletter til Gatwick, så ble det en rimelig og helt super tur til en veldig kul by som barna elsket (eldste var da 16). Det var strand, shopping og en relativt kort reise til London. Mange muligheter for billige togbilletter lokalt hvis man kjøper dem på nettet dagen før. Et vennepar dro på badeferie til et sted nord i Polen, langs Østesjøen, og anbefalte det veldig som et rimelig alternativ til Syden. Anonymkode: 08e8f...acc 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #5 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): vanskelig å svare på når alt du sier er at de vil til Syden, men dere har ikke råd. Tenker du norgesferie? hva er budsjettet? hva er jentenes interesser? Men som en generelt tips, så er jo hotell det dyreste valget på en tur. Airbnb er sikkert bedre. I det hele tatt, leilighet eller hus med kjøkken, så man kan koke selv. Selv har jeg gode erfaringer med leilighet eller hus gjennom booking.com. De har som regel et supertilbud eller to. F.eks leide vi et hus i Brighton for drøyt 10 000 kroner for nesten en uke, og det hadde fire sengeplasser. Og selvfølgelig kjøkken, slik at vi slapp å spise ute til hvert måltid. Med billige flybilletter til Gatwick, så ble det en rimelig og helt super tur til en veldig kul by som barna elsket (eldste var da 16). Det var strand, shopping og en relativt kort reise til London. Mange muligheter for billige togbilletter lokalt hvis man kjøper dem på nettet dagen før. Et vennepar dro på badeferie til et sted nord i Polen, langs Østesjøen, og anbefalte det veldig som et rimelig alternativ til Syden. Anonymkode: 08e8f...acc Takk for tips. Vi har kikket litt på Polen, til sopot. Ser det er fint der. Feriebudsjettet er vel på ca 15.000 - 20.000. Med det været vi har her med bare regn så ønsker vel jentene seg til litt varme. Men da må vi nok ha mer enn 20.000 å bruke. Anonymkode: 3027e...2d8
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #6 Skrevet 8. juli 2024 Vi har 2 tenårings barn, vi har hus i Spania som vi er i neesten hele skoleferien. Jeg har hjemmekontor, far reiser litt til og fra pga jobb. Har også familie som har hus i nærheten som vi er en del sammen med. Så har vi litt besøk hjemmefra, som kommer ned noen dager eller en ukes tid. Men er fryktelig varmt nå, så vi gjør ikke så mye på dagtid. Sopot ville jeg aldri dratt til, ikke Polen generelt. Og heller ikke Bulgaria som har blitt veldig populært pga prisene. kan du ikke se om du finner noe på restplass ? Anonymkode: 1d75b...faf 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #7 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Vi har 2 tenårings barn, vi har hus i Spania som vi er i neesten hele skoleferien. Jeg har hjemmekontor, far reiser litt til og fra pga jobb. Har også familie som har hus i nærheten som vi er en del sammen med. Så har vi litt besøk hjemmefra, som kommer ned noen dager eller en ukes tid. Men er fryktelig varmt nå, så vi gjør ikke så mye på dagtid. Sopot ville jeg aldri dratt til, ikke Polen generelt. Og heller ikke Bulgaria som har blitt veldig populært pga prisene. kan du ikke se om du finner noe på restplass ? Anonymkode: 1d75b...faf Polen dr hekt topp det Anonymkode: c6649...005 5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #8 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Vi har 2 tenårings barn, vi har hus i Spania som vi er i neesten hele skoleferien. Jeg har hjemmekontor, far reiser litt til og fra pga jobb. Har også familie som har hus i nærheten som vi er en del sammen med. Så har vi litt besøk hjemmefra, som kommer ned noen dager eller en ukes tid. Men er fryktelig varmt nå, så vi gjør ikke så mye på dagtid. Sopot ville jeg aldri dratt til, ikke Polen generelt. Og heller ikke Bulgaria som har blitt veldig populært pga prisene. kan du ikke se om du finner noe på restplass ? Anonymkode: 1d75b...faf Du høres snobbete ut, hvorfor ikke Polen eller Bulgaria? TS: Er budsjettet på 15-20K inkludert mat og lommepenger, eller kun hotell og fly? Som personen her påpeker, så kan det være mulig å finne noe billig på restplass, spesielt da hvis dere feks drar til Bulgaria eller Albania, generelt land som ikke har euro. Anonymkode: 00967...8cd 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #9 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du høres snobbete ut, hvorfor ikke Polen eller Bulgaria? TS: Er budsjettet på 15-20K inkludert mat og lommepenger, eller kun hotell og fly? Som personen her påpeker, så kan det være mulig å finne noe billig på restplass, spesielt da hvis dere feks drar til Bulgaria eller Albania, generelt land som ikke har euro. Anonymkode: 00967...8cd Det er inkl alt. Vært i Polen flere ganger, ser ikke hva som er galt med det egentlig. Anonymkode: 3027e...2d8 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #10 Skrevet 8. juli 2024 Vi har ikke råd til noe stor ferie i år.. 13 åringen var fornøyd med båttur til Kiel, og shopping der. Så skal vi på dagsturer til Oscarsborg, og Sverige. Det er det vi har planlagt så langt. Flere av vennene hans er også hjemme i ferien, og de koser seg med sene kvelder med gaming, og på fotballbanen. Anonymkode: 1295c...ce6 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #11 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er inkl alt. Vært i Polen flere ganger, ser ikke hva som er galt med det egentlig. Anonymkode: 3027e...2d8 Om dere holder øynene åpne for restplass, så kan dere nok finne en tur på 7 dager til feks Albania eller Bulgaria. Jeg syns ikke det er noe galt med Polen, er mange flotte steder der. Sopot er jo også midt i mellom Gdansk og Gdynia, så da får dere jo også muligheten til å reise litt rundt om dere ønsker det. Anonymkode: 00967...8cd
Gjest jegerrinne Skrevet 8. juli 2024 #12 Skrevet 8. juli 2024 Her har de jobbet fra de var 13. Så kun vært tur på hytta i helg hvis de har hatt fri
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #13 Skrevet 8. juli 2024 Vi er hjemme, som hver eneste sommer. Har aldri hatt økonomi til sommerferie. Ungene har vært litt på ferie tidligere med besteforeldre, tante, hos kompis i utlandet osv. I fjor var alle hjemme. I år skal han ene reise med en kompis og besøke en annen kompis, han andre er hjemme og driver og tar lappen. Vi har betalt flybilletter mens han betaler resten selv. Han andre ville heller ha bensinpenger. Mine gutter er 17 og 18, og de siste årene har de minste og mindre interesse for å henge med oss, til og med om det hadde vært på ferie... Jeg har foreslått, men de ler og sier at vi må være realistiske - de vil ikke på ferie med oss... Anonymkode: 8111b...e44
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #14 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er inkl alt. Vært i Polen flere ganger, ser ikke hva som er galt med det egentlig. Anonymkode: 3027e...2d8 Polen er jo et mye mer interessant valg enn de som reiser 13 på dusinet til leilighet i Spania. Anonymkode: 08e8f...acc 7 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #15 Skrevet 8. juli 2024 Synes nesten det er FOR lett å ha tenåringer vs barn (spesielt i feriene)😅 15-åringen ville være hjemme i sommer for å trene, drive med hobbyen sin og jobbe, og 13-åringen er med på alt av diverse forslag. Akkurat nå er sistnevnte på Bornholm med sin far i ti dager (jeg er hjemme med eldste). Så skal tenåringene til besteforeldre, mens mannen jobber og jeg reiser til fjells☺️ Sitter med et inntrykk av at vi er omtrent eneste familie som splitter familien litt opp på kryss og tvers når det er snakk om ferie, men ingen ser vitsen med å dra hele gjengen med på samme ferie. Gutta var på USA-ferie i påsken, vi jentene var på Taylor Swift-konsertferietur i mai, og kanskje tar mannen og jeg en tur til Voss for å hoppe i fallskjerm i august. Å stappe inn alle fire i bobil/campingbil/hotellrom i to uker er det vel egentlig ingen som vil, selvom vi alle er veldig glad i hverandre🥰 Det går fint an å velge noe annet enn typisk A4-ferie😊 Anonymkode: 93aaf...245 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #16 Skrevet 8. juli 2024 Vi har vært på campingtur, og så skal vi på hytta til noen venner sammen med deres ungdommer/ barn. Jeg pleier foreslå ferie etter mitt budsjett, og jeg er kanskje heldig, for de vil alltid være med. Anonymkode: e0f3a...891 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #17 Skrevet 8. juli 2024 Vi har vært en uke på Kreta og skal på Norway Cup. Sjekk Albania eller restplasser, kan lett få noe billig nå om dere bor i nærheten av en litt større flyplass. Anonymkode: eb81f...43d
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #18 Skrevet 8. juli 2024 jegerrinne skrev (57 minutter siden): Her har de jobbet fra de var 13. Så kun vært tur på hytta i helg hvis de har hatt fri Jada alle har fått med seg at de jobber fra de er 13 år… Anonymkode: c6649...005 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #19 Skrevet 8. juli 2024 Vi er på Kreta og tenåringen ville være med. I fjor var vi i Tyskland, tenåringen ville være med dit også. Du sier ikke noe om budsjett eller hvor i landet dere bor, men er Stockholm/København et alternativ? Begge steder kan det finnes strender osv i nærheten. Anonymkode: f1cf6...bf2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #20 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Vi er på Kreta og tenåringen ville være med. I fjor var vi i Tyskland, tenåringen ville være med dit også. Du sier ikke noe om budsjett eller hvor i landet dere bor, men er Stockholm/København et alternativ? Begge steder kan det finnes strender osv i nærheten. Anonymkode: f1cf6...bf2 Ja vi har kikket litt på de to byene. Vi holder til på østlandet. Budsjettet er 15.000- 20.000. Anonymkode: 3027e...2d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå