Gå til innhold

Overgangsalder. Hvordan var din siste mens?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har vært gjennom overgangsalderen, hvordan sluttet mensen? 
Jeg er klar over at det er veldig ulikt fra person til person, men vil gjerne høre erfaringer fra dere andre likevel.

51 år her og har nok ikke hatt min siste mens, tror jeg. Den har vært regelmessig til nå. Sist varte den dobbelt så lenge som normalt. Blødde ganske så lite og egentlig. Nå er det over ei uke over forventa mens. Mener å huske min mor fortalte at hos henne slutta den bare plutselig. 

Anonymkode: 1811e...d21

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Dere som har vært gjennom overgangsalderen, hvordan sluttet mensen? 
Jeg er klar over at det er veldig ulikt fra person til person, men vil gjerne høre erfaringer fra dere andre likevel.

51 år her og har nok ikke hatt min siste mens, tror jeg. Den har vært regelmessig til nå. Sist varte den dobbelt så lenge som normalt. Blødde ganske så lite og egentlig. Nå er det over ei uke over forventa mens. Mener å huske min mor fortalte at hos henne slutta den bare plutselig. 

Anonymkode: 1811e...d21

Hadde en i forfjor som jeg håpet skulle bli den siste, da det gikk over 10 mnd til neste. Nå er det gått ca 9 mnd igjen, så jeg håper igjen det var den siste. Men disse to har vært helt håndterbare, ca en uke lange og mye mindre blødning enn vanlig. Det er de to første gangene det holdt å bruke bare bind. Det siste halvåret før det hadde jeg tre massive blødninger hvor den lengste varte over tre uker. Dette var før vaksinen, så hadde ikke med den å gjøre. En slags siste krampetrekning kanskje, det er lov å håpe. For har ikke hatt noen andre symptomer som hetetokter osv. Eneste er at det har blitt umulig å gå ned i vekt, men sånn har det blitt gradvis gjennom mange år. 

Anonymkode: cb337...c4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...