Gå til innhold

Har jeg en ekstra sensitiv kropp? Noen som opplever det samme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg lurer om om det er flere her inne med samme erfaring.

Greia er at jeg føler at jeg har så ekstrem sensitiv kropp. Jeg føler at jeg tåler svært lite i forhold til mange andre. For eksempel så ble jeg forkjølet for en måneds tid siden. Jeg har enda ikke blitt bedre, det tar så enormt lang tid før jeg føler meg bra igjen.

Et annet eksempel er når jeg drikker alkohol. Jeg vet at ingen egentlig tåler det, men jeg blir ekstremt dårlig. Jeg blir dårlig i mange dager etterpå, mens for eksempel samboeren min, som ofte drikker større mengder enn meg, er oppe på hesten igjen dagen etterpå og kan trene osv. Jeg avstår ofte fester, nettopp fordi jeg blir så dårlig og det tar så lang tid å komme seg igjen.

Jeg tror jeg kan telle på en hånd hvor mange dager jeg føler meg skikkelig bra i løpet av en måned. Jeg er stort sett trøtt/sliten, ikke i form, vondt, smerter osv. Det tar så lang tid for meg å komme seg, spesielt om jeg har vært syk/ har vært på en fest/ andre ting som krever energi osv.

Jeg har vært hos lege, tatt blodprøver og masse andre prøver, men de finner ingenting unormalt. Jeg lurer på om jeg har en ekstra sensitiv kropp? Kan det være at min kropp tåler mindre enn andres? I så fall, hvorfor? Noen med samme erfaring?

Anonymkode: 88807...3f0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er en som stresser mye, ikke har optimalt kosthold, er lite i bevegelse, så påvirker det immunforsvar negativt. 
Jeg ville sjekket hva slags blodprøver som ble tatt, særlig b12, d vitamin, folat. Jeg har hatt ekstremt sensitiv kropp selv, som du beskriver, og ble mye bedre da jeg fikk opp b12 nivåene. De var "normale", men i nedre del av referanseområdet. 

Mtp alkohol, så kan det være du har histaminintoleranse. 

Anonymkode: b2e59...92d

AnonymBruker
Skrevet

Om du har ett nervesystem i ulage pga underliggende sykdom el stress, så tåler det gjerne mindre før det får litt overdrevet med konsekvenser. Bare å prøve ta hensyn til det så langt en kan.

Anonymkode: df9fa...362

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...