Gå til innhold

Bittesmå vorter/føflekker på halsen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvordan man kan fjerne vorter/føflekker på halsen? Jeg vet at apoteket har endel vortemidler, men det er vel kanskje ikke noe særlig å bruke dem på den tynne huden på halsen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Legen kan "vippe" dem ut med en litt stor kanyle. Gjør ikke så veldig vondt, men du blir kvitt dem i hvert fall.

(Hvis det er småvorter og ikke føflekker, altså. Føflekker bør få være i fred hvis det ikke er noe skummelt med dem)

Skrevet

Hvis det gjør vondt når du klyper ytterst på vortene med neglene, er det ikke en vorte, men en "hudflik". Disse kan brennes av med en slynge hos legen.

Gjest Fruktfat
Skrevet
Hvis det gjør vondt når du klyper ytterst på vortene med neglene, er det ikke en vorte, men en "hudflik". Disse kan brennes av med en slynge hos legen.

men det er ikke garantert at de ikke kommer tilbake. mamma gjorde dette, og det tar litt tid før de faller av etter at de er brent, høyhalset genser i ca en uke er ikke dumt ;)

Skrevet

En kamerat av meg gikk til legen for noen år siden og betalte i dyre dommer for å få disse dingsene fjernet. Han trodde han skulle få bedøvelse, men legen klippet dem regelrett av med saks - og satte plaster på!

:hoho:

Det kunne jo kona ha gjort for ham gratis!

Gjest Carmensita
Skrevet

Stakkars mann!!! :ler:

En jeg kjenner fikk de brent bort hos legen. Fikk lokalbedøvelse først....... Det var fort gjort og tok veldig kort tid før det ble "usynelig".

Skrevet

Gå i så fall til lege. Føflekker kan ikke fjernes med vortemiddel uansett. Jeg fikk brent bort noen føflekker, det var helt ukomplisert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...