Gå til innhold

Hvor på helsenorge appen kan er det man kan få oversendt journalen sin til ny fastlege? Jeg finner det ikke.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mulig jeg er blind men jeg finner ikke noe sted der at man kan få oversent journalen til ny fastlege, noen som vet? Prøver å ringe mitt forrige legekontor for å høre om de kan sende det over, men de svarer jo ikke på tlf da så. 

Anonymkode: 6b2a5...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det er en egen funksjon for å oversende journalen. Jeg tror du må sende melding via meldingssystemet. Enten til kontoret der kontorpersonalet sitter eller som en e-konsultasjon til fastlegen din. 

Anonymkode: 40591...069

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ringe selv på legesenteret og bed de overføre til ny lege. Det måtte vi. Gikk ikke å legge inn beskjed. Syns egentlig dette burde kunne gå automatisk.  Og en ting som er dumt er at ny fastlege får ikke søkt lettvindt mellom som gamle lege kunne. Her hadde nu lege fått alt i papirform over 6000 sider

Anonymkode: 4b027...103

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp fant ut det bare så noen her inne skrev i en annen tråd at det fikser du lett ved å gå inn på Helse-Norge 😂. Beviser bare at folk ikke har snøring på hva de lirer av seg her inne.

ts

Anonymkode: 6b2a5...7e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte melding til kontoret via Helse-Norge og ba dem overføre. 

Innboks - Skriv ny melding - Legens navn - Kontakt legekontoret. Send beskjed om overførsel.

Anonymkode: e088e...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mulig jeg er blind men jeg finner ikke noe sted der at man kan få oversent journalen til ny fastlege, noen som vet? Prøver å ringe mitt forrige legekontor for å høre om de kan sende det over, men de svarer jo ikke på tlf da så. 

Anonymkode: 6b2a5...7e9

Det er komplett umulig. 
At det ikke går automatisk skyldes helsepersonells taushetsplikt. 
De fleste legekontor krever og at overføring av journal bes om skriftlig. For at de skal ha dokumentasjon på at dette er bedt om av pasienten. 

Anonymkode: 51ec8...d3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke alle legekontor har kontakt med pasienten gjennom helse Norge. 

Anonymkode: e06ae...8ae

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...