Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har datet en kar i to måneder. Vi har ikke hatt "the talk" enda, så jeg aner ikke hvor vi står. 
I helga var han ute på byen med noen kompiser, og jeg ser dagen ettterpå en instagramstory der han er filmet. Han sitter da helt oppi ei anna dame, med armen rundt og holder et godt tak på hofta mens han lener seg mot henne, før storyen er ferdig. 

På grunn av major trust issues (jada, jeg vet og jeg jobber med det, men hei - strengt talt ikke min feil), så får jeg umiddelbart en dårlig følelse. Burde jeg rett og slett ta dette som et tegn på at han ikke ser på oss som noe seriøst? Jeg kjenner at jeg orker ikke kaste bort tiden min, liksom. 

Anonymkode: 58c23...c9b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere er ikke eksklusive enda. Sånn oppførsel er innafor så lenge man ikke har blitt enige om å ikke date andre.

Anonymkode: c5e60...923

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For min del er det dealbreaker. Nå har de jeg har datet vært klar på at de ville vi skulle være ekslusive fra date 2 og det innebærer at de kun flørter med meg inntil vi avklarer om vi tar det videre eller ei.

Anonymkode: 120b9...f53

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta ansvar for deg selv. Hvis du mener at dette er feil, må du ta en prat med ham og si at di vil at han skal slutte med det.

Anonymkode: 37ab4...a57

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dere er ikke eksklusive enda. Sånn oppførsel er innafor så lenge man ikke har blitt enige om å ikke date andre.

Godt poeng.
TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For min del er det dealbreaker. Nå har de jeg har datet vært klar på at de ville vi skulle være ekslusive fra date 2 og det innebærer at de kun flørter med meg inntil vi avklarer om vi tar det videre eller ei.

Anonymkode: 120b9...f53

Det er jo det jeg tenker litt på. Føles som en dealbreaker, men nå har vi jo ikke snakket om hva vi er eller hvor vi står. Når gjør man det, forresten? Herregud jeg er så grønn i denne datingverdenen
TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ta ansvar for deg selv. Hvis du mener at dette er feil, må du ta en prat med ham og si at di vil at han skal slutte med det.

Anonymkode: 37ab4...a57

Vil jo ikke være klengete heller, liksom. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvem har bestemt denne regelen?

For min del: Om jeg dater noen, forventer jeg at han bare dater meg. Å holde på med mange samtidig er uinteressant for meg. Hvis han ikke vil det samme, så er han rett og slett ikke interessert nok og dermed ikke aktuell for meg. 

Anonymkode: 7477e...825

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

TS

Vær tydelig, bestem deg for hva du mener er rett og hva du vil ha, og så står du på grensene dine etterpå. 

«Klengete» er ikke et ord du trenger å bruke om deg selv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vær tydelig, bestem deg for hva du mener er rett og hva du vil ha, og så står du på grensene dine etterpå. 

«Klengete» er ikke et ord du trenger å bruke om deg selv. 

Takk! Det er slike råd jeg trenger.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

For min del: Om jeg dater noen, forventer jeg at han bare dater meg. Å holde på med mange samtidig er uinteressant for meg. Hvis han ikke vil det samme, så er han rett og slett ikke interessert nok og dermed ikke aktuell for meg. 

Når trår dette i kraft? 1. date? Uttrykker du dette før dere møtes? 

Dere kan jo gå fra daten med helt forskjellig inntrykk. Han tenker at han ikke vil treffes igjen, du tenker at han ikke skal date andre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når trår dette i kraft? 1. date? Uttrykker du dette før dere møtes? 

Dere kan jo gå fra daten med helt forskjellig inntrykk. Han tenker at han ikke vil treffes igjen, du tenker at han ikke skal date andre. 

Man får jo inntrykk av om det er kjemi der, og om vi skal treffes igjen avtaler vi selvsagt mens vi ser hverandre. 

Jeg pleier ikke uttrykke det med ord i det hele tatt, jeg bare forventer det. Mulig gammeldags, men for meg er det bare en selvfølge. Man dater kun den man er interessert i, og da holder man ikke på med mange samtidig. 

En mann som ikke føler det likt er naturligvis ikke noe som passer for meg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Sånn fungerer det ikke lengre; man kan ikke forvente at en man dater kun dater deg. Om man ønsker at en person kun skal date deg, må man med andre ord snakke sammen om det. 

Men jeg er enig i at mange samtidig er uinteressant, og jeg ville ikke datet en som også datet andre. Iallfall ikke etter rundt 3-4 dater. Så hadde han ikke vært enig med meg i at vi kun dater hverandre, hadde jeg sluttet å date han. 

Anonymkode: aa8ea...982

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Man får jo inntrykk av om det er kjemi der, og om vi skal treffes igjen avtaler vi selvsagt mens vi ser hverandre. 

Jeg pleier ikke uttrykke det med ord i det hele tatt, jeg bare forventer det. Mulig gammeldags, men for meg er det bare en selvfølge. Man dater kun den man er interessert i, og da holder man ikke på med mange samtidig. 

En mann som ikke føler det likt er naturligvis ikke noe som passer for meg. 

Det er nå greit nok, men jeg ville helst avklart dette med ord etter 4-5 dater. Jeg må vite om jeg liker en person nok før jeg "låser meg" til en person. Dette gjelder så klart for begge involverte. Ikke fordi jeg ønsker å treffe andre, men fordi jeg ikke ønsker at det skal bli så voldsomt seriøst for fort.

Kan nevne at jeg har vært gift i 10 år og ikke har datet på 14 år. Så mulig jeg hadde hatt et annet syn dersom jeg hadde vært i datingverdenen nå. 

AnonymBruker
Skrevet

Dealbreaker uten tvil. Dere har datet i 2 måneder (!), ikke 2 uker. 

Anonymkode: 85502...2e0

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

TS

Det er ikke klengete å ta ansvar for sitt eget ve og vel, og hva som er viktig i en mulig begynnelse av et gryende forhold. Jeg antar han heller ikke kjenner til fortiden din som har gitt deg disse tillitsproblemene?

Bare vær åpen og ærlig med han. Enten takler han det eller ikke, og om han ikke takler det så er vel det likevel ikke en du kunne tenke deg å fortsette noe med?

Anonymkode: 98bf3...e6b

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Nei, helt uenig. Om man dater seriøst er man eksklusive inntil noe annet er avtalt. 

Om jeg så noe sånt ville jeg tenkt at vi bare har en løs forbindelse, og hvis jeg ønsket noe mer ville jeg bare avsluttet dette. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En ting er at han fortsatt flørter, det kan jo være ei han kjenner godt, og/eller bare var full og i godt humør, men det er jo ekstremt lite taktisk å legge ut en snap av det om man vet man dater noen. Jeg ville tenkt at han enten er dum, tester om jeg er sjalu, eller bare ikke ser oss som særlig seriøse. Samtidig så du bare et øyeblikk av kvelden hans, kanskje var det over på to minutter.

Eller var det noen andre som la det ut, har dere felles kjente? Du kan jo uansett bruke dette som et utgangspunkt til å nettopp "ta praten". Det er lov å si at du kjente litt på det når du så videoen, og at du vil avklare om dere har helt uike intensjoner med å date hverandre.

Jeg fant ut etter tre mnd. at en jeg trodde jeg datet eksklusivt datet (minst) to andre på samme tid. Han skjønte nok at det ble feil, men han fikk i hvert fall tenkt igjennom saken og konkluderte med at han ikke var klar for å date noen fast på det tidspunktet. Vi fortsatte faktisk å treffes (fordi vi hadde det hyggelig og sexen var bra 😄), men da på nye premisser, begge datet andre. Nå har han faktisk kjæreste, men holder på på samme måten, så glad det ikke ble et forhold ut av det.

Anonymkode: 75ffe...d4e

AnonymBruker
Skrevet

Dropp han. Veien til kjærlighet trenger ikke å være utrygg eller sårende. Ikke tollere bulkskip fordi der er vanlig. 

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

TS

Det er ikke klengete med riktig mann.

En mann viser hva han føler for deg. Han her bryr seg ikke det minste om deg. Da hat han aldri oppført seg som dette. Dere gir kun tilgang til at folk får bruke dere for sex, mens dere sitter håpefulle og venter(og opprettholder tilgangen til dere)

Anonymkode: 7dab9...c84

AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (15 minutter siden):

Nei, helt uenig. Om man dater seriøst er man eksklusive inntil noe annet er avtalt. 

Helt enig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...