Gå til innhold

Feriehusene i Lalandia

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi skal til Lalandia i Billund og lurer på dette med hva som er lurt å ha med seg hjemmefra. Vi har kjøpt overnatting i et feriehus i Lalandia via Colorline, men det er litt lite info derfra. Ser at det tilbys sengetøypakker, men tenker at vi like gjerne kan ta med eget. Hva gjør man med mat? Blir det klønete å ha med kjølebag med egen mat? Er det bedre å kjøpe maten der nede eller er det veldig dyrt? Hva med annet vi må tenke på? Er husene helt ribbet for alt? Noen med erfaringer derfra? 

Anonymkode: b84c9...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er det ingen her som har hatt overnatting i Lalandia altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vært der, tok med sengetøy og håndklær og Vaskepulver Til vaskemaskin. Det var noen oppvasktabletter til oppvaskmaskinen.  Ellers er kjøkkenet tomt for matvarer. Vi handlet på butikken når vi kom dit. Dere kan jo ta med dere basisvarer om dere ønsker, ellers kjøpe. Kronekursen er litt feil nå, så ikke noe billig å handle i dk. Ellers har vi hatt en super ferie der, veldig kjekt for barna. 

Anonymkode: c590f...170

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har bodd der, men det var 13 år siden, da var de feriehusene helt nye. Vi tok med egne puter og dyner, samt laken, og mathandelen gjorde vi der nede. De har alt av kopper og kar der, slik som er vanlig i feriehus, og støvsuger, strykejern og slike ting. Vi hadde med leker til barna, vogner og alt annet et feriehus naturligvis ikke har.

Anonymkode: 27a80...794

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Kjekt å google.

https://www.lalandia.dk/nb-no/billund/feriehus

Anonymkode: eb1ab...3e7

Det har jeg gjort, men jeg ønsket deres erfaringer som har vært der. Det er ikke alltid det som står oppført stemmer. Andre kan ha erfaringer. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært på Lalandia, men har vært på mange andre feriecenter i danmark. De bruker å være ganske like :)

Vi har alltid tatt med sengetøy og håndkler selv, da det er dyrt å leie. Huset er «ribbet» for alt «personlig» og dere må kjøpe inn mat, såpe, shampo osv på egenhånd. Noen plasser har noe klein shampo gratis i dusjen, men anbefaler egen. De fleste husene har et godt utvalg av bestill, kopper, kar osv slik at man kan lage en helt ordinær middag. 

På grunn av kronekursen ville jeg faktisk vurdert å tatt med basisvarer hjemmefra, for mat i Danmark er dyrt nå! Bruk heller pengene på å kjøpe ting dere ikke får her hjemme :)

God ferie og kos dere masse!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Har vært der, tok med sengetøy og håndklær og Vaskepulver Til vaskemaskin. Det var noen oppvasktabletter til oppvaskmaskinen.  Ellers er kjøkkenet tomt for matvarer. Vi handlet på butikken når vi kom dit. Dere kan jo ta med dere basisvarer om dere ønsker, ellers kjøpe. Kronekursen er litt feil nå, så ikke noe billig å handle i dk. Ellers har vi hatt en super ferie der, veldig kjekt for barna. 

Anonymkode: c590f...170

Ja, matvarer regner vi ikke med å finne i kjøleskapet der ;) Bare lurte litt på om det kanskje er litt dumt å ta med kjølevarer i kjøleboks. Det vil kanskje ikke holde seg så godt i mange timer. Basisvarer er nok lurt pga prisen ja. Kjølevarer kan vi jo kjøpe selv om prisen er høy der. 

Har du også noe erfaring med Aquadome? Fikk dere tilgang hele tiden mens dere var der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sirah skrev (7 minutter siden):

Jeg har ikke vært på Lalandia, men har vært på mange andre feriecenter i danmark. De bruker å være ganske like :)

Vi har alltid tatt med sengetøy og håndkler selv, da det er dyrt å leie. Huset er «ribbet» for alt «personlig» og dere må kjøpe inn mat, såpe, shampo osv på egenhånd. Noen plasser har noe klein shampo gratis i dusjen, men anbefaler egen. De fleste husene har et godt utvalg av bestill, kopper, kar osv slik at man kan lage en helt ordinær middag. 

På grunn av kronekursen ville jeg faktisk vurdert å tatt med basisvarer hjemmefra, for mat i Danmark er dyrt nå! Bruk heller pengene på å kjøpe ting dere ikke får her hjemme :)

God ferie og kos dere masse!

Takk for svar! Ja, vi kommer nok til å ta med basisvarer. Så bra at man kan lage egen middag i disse feriehusene. Ser det er enkle kjøkken med komfyr osv der.  Da slipper vi å måtte spise på dyre restauranter hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for svar! Ja, vi kommer nok til å ta med basisvarer. Så bra at man kan lage egen middag i disse feriehusene. Ser det er enkle kjøkken med komfyr osv der.  Da slipper vi å måtte spise på dyre restauranter hver dag. 

Som sagt, jeg har ikke vært i Lalandia, men det bruker å være ganske likt rundt omkring på de plassene jeg har vært. Se for deg en hytte med en helt ok standard. Ingen luksus (med mindre dere har valgt en luksushytte, men da regner jeg med at du hadde skrevet det), men helt ok. 

Vi har iallefall laget helt vanlige, enkle middager i sommerhusene bestandig. Ikke noe fancy 5-retters for det er det ikke utstyr nok til, men helt ordinære middager. Så har vi spist ute en gang eller to for kosens skyld :) Ofte får man kjøpt ferske rundstykker/bakevarer til frokost på slike plasser. Da henter man dem enten i resepsjonen eller får dem levert på døren. Det er verdt pengene!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.7.2024 den 9.05):

Ja, matvarer regner vi ikke med å finne i kjøleskapet der ;) Bare lurte litt på om det kanskje er litt dumt å ta med kjølevarer i kjøleboks. Det vil kanskje ikke holde seg så godt i mange timer. Basisvarer er nok lurt pga prisen ja. Kjølevarer kan vi jo kjøpe selv om prisen er høy der. 

Har du også noe erfaring med Aquadome? Fikk dere tilgang hele tiden mens dere var der? 

Vi har vært i Lalandia nylig. Vi valgte å leie sengetøy bare for å gjøre det enklest mulig, men kunne helt fint tatt med eget. Ellers er hyttene helt kurante, og kjøkkenet er ok utstyrt til å lage mat med. Som andre har skrevet bør du ha med håndklær, vaskemidler, og basisvarer. 

Man har tilgang til hele Lalandia, inkludert Aquadome, under hele oppholdet. Vi reiste utenfor peak season, så da var det lite kø. Dere bør nok være forberedt på mye mennesker og lang kø i sklier.

Anonymkode: 83f85...2e6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange sommerhus/områder i Danmark trenger virkelig oppgradering. Lalandia ser jeg på som en av de bedre stedene i Danmark. Hyttene er av bra standard, og velutstyrte. Kjølebag ville jeg ha droppet. Pakk heller med det du kan av tørrvarer, drikkevarer, hygieneprodukter osv, så er du litt på vei. Vær prisbevisst i butikkene, og ha kursen i bakhodet, så bør det ikke bli så galt. Vi tar med sengetøy selv. 

Anonymkode: e2c99...919

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har vært på mange feriesentre i Danmark. Ta med krydder, tørkerull, oppvaskmiddel og annet som det er litt irriterende å måtte kjøpe, fordi man ikke trenger så mye.

Av en eller annen grunn er ofte stekepanna i ellers godt utstyrte danske feriehus veldig dårlig - en type grillpanne med utslitt belegg. Så hvis dere baserer det på å  lage middag i huset, ville jeg prioritert å ta med en god stekepanne. Kjeler og annet kjøkkenutstyr er det ofte mye av. 

Anonymkode: dcd00...fc0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.7.2024 den 8.09):

Er det ingen her som har hatt overnatting i Lalandia altså?

Jo jeg, det er som et vanlig feriehus/hytte. Greit å ta med eget sengetøy og håndklær - dyner mm er der, i tillegg til alt på kjøkken. Mat er greit å handle der evt ta med. Jeg var der når kr.kursen fremdeles var billigere. 

Anonymkode: de50f...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså, SÅ dyr er ikke butikken på lalandia at du skal gidde å ta med masse mat. Det er butikker i billund også om dere har bil. 

Kronekursen gjør maten dyrere enn i Norge, men det er fremdeles ikke dyrere enn her. 

Anbefaler også å ta med tørkepapir (mener det var dopapir der), vaskepulver til vaskemaskin og oppvaskmaskin, krydder  (selv om det gjerne står igjen fra alle andre som glemte salt). Sjekk krydderhylla og skapene før dere handler, det er ofte noe som ligger igjen.

Vi var der senest i sommerferien 2022. Flott hus, flott badeland, hyggelige ansatte - bare å glede seg 😊

I år skal vi til lalandia Søndervig, det er litt mindre men ved stranden, så blir spennende å se om det er like bra 😊

Anonymkode: e8dab...e4c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.7.2024 den 9.33):

Vi skal til Lalandia i Billund og lurer på dette med hva som er lurt å ha med seg hjemmefra. Vi har kjøpt overnatting i et feriehus i Lalandia via Colorline, men det er litt lite info derfra. Ser at det tilbys sengetøypakker, men tenker at vi like gjerne kan ta med eget. Hva gjør man med mat? Blir det klønete å ha med kjølebag med egen mat? Er det bedre å kjøpe maten der nede eller er det veldig dyrt? Hva med annet vi må tenke på? Er husene helt ribbet for alt? Noen med erfaringer derfra? 

Var i år og huset var fint, men det meste man kan ønske seg til matlaging. Ang mat så ta en tur til billund rema1000 hvis dere har bil. Billigere en på kjøpesenter på lalandia.  Ellers jeg synes de er bedre på frossen halvfabrikata enn Norge. Helt ok å ta med mat.

Anonymkode: 3f36e...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.7.2024 den 9.05):

Tror ikke du har lest godt nok. Det er jo masse informasjon der inne. Aquadome under HELE oppholdet...

Anonymkode: 5464d...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...