Gå til innhold

Aldersgrense Harry Potter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ser Harry Potter filmene (de første) har aldersgrense 9 år. Noen som lar sine 6,7 og 8 åringer se dem? Jeg har en på 6 år som vil se Harry Potter men er det innafor?

Anonymkode: f260a...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer ann på barnet, selvsagt. Nr 1 er nokså uskyldig og så blir de mørkere etterhvert...

Mi jente kunne fint se dem alle, min gutt hadde lett for å bli redd. Vi gjorde en avtale om filmene: først les boka (lydbok) så kan vi se filmen sammen. Det gjorde det skumle mye mindre skummelt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min seksåring har vel sett de tre første. Hun syns nr 2 var den skumleste, pga basilisken. Se dem sammen :) og les gjerne bøkene før dere ser filmene? Da oppdager barna fort hva de går glipp av om de kun ser filmen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg så Harry potter første gang som 10 åring og syns det var skummelt nok. Ville ventet litt. Første film følger de fra de er 10 år og de første filmene er derfor litt mer milde, men blir gradvis mer voldelige og mørkere jo eldre de blir. Hadde ihvertfall ikke latt barnet se mer enn første film

Anonymkode: a63d1...0f1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her har 10 åringen sett alle filmene. Vi har sett dem sammen, på ettermiddag før det er mørkt ute etc. Nå leser hun bøkene. De første 3 filmene har lavere aldersgrense enn de andre. Når de først kom ut hadde alle filmene 11 års grensen, nå har de 9 og 12 år. 

Anonymkode: 67191...f51

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...