AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #1 Del Skrevet 8. juli 2024 Hei, eier en Citroen C4 Picasso 2014-modell som har gått 190.000 km. Bilen stoppet langs veien og ble kjørt til verksted der jeg sist hadde den på service. Etter 9 timer feilsøk fant de ut at mest sannsynlig er diesel høytrykkspumpe kaputt. Delen koster 14.000kr og sum del og arbeid, før kostnader for feilsøk, ble anslått til mellom 40.000kr og 50.000kr. Fikk se i Citroëns system at skifte av delen var anslått til 9 timers arbeid, og relativt kronglete arbeid. Jeg har ingen erfaring med å skru selv Hva ville dere ha gjort? Er bilen verdt påkost, eller er tiden inne for å pensjonere den? Det hører med til historien at bilen før havariet ble EU-godkjent nå i juni uten merknader, og det ble skiftet registerreim, dieselfilter og vannpumpe. Med service kostet det 26.000kr. Anonymkode: e799e...396 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #2 Del Skrevet 8. juli 2024 Virker ikke 14k litt mye for en slik drivstoffpumpe? https://www.autodoc.co.no/reservedeler/brennstoffpumpe-10817/citroen/c4/c4-picasso-i-ud/19749-1-6-hdi Så her tror jeg du kan prute det litt ned på 5k i materialkostnader, dersom du ikke går for original nye deler, som kan være hensiktsmessig i ditt tilfelle. 9 timer med arbeid x 1500kr per time blir lik 13,5k for arbeidskraften. I tillegg kommer småtteri. De anslåtte kostnader bør ikke være 40k men nærmere 20k. Anonymkode: dbfbe...4ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 8. juli 2024 #3 Del Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Virker ikke 14k litt mye for en slik drivstoffpumpe? https://www.autodoc.co.no/reservedeler/brennstoffpumpe-10817/citroen/c4/c4-picasso-i-ud/19749-1-6-hdi Så her tror jeg du kan prute det litt ned på 5k i materialkostnader, dersom du ikke går for original nye deler, som kan være hensiktsmessig i ditt tilfelle. 9 timer med arbeid x 1500kr per time blir lik 13,5k for arbeidskraften. I tillegg kommer småtteri. De anslåtte kostnader bør ikke være 40k men nærmere 20k. Anonymkode: dbfbe...4ca Folk som tror de kan bil blander ofte begrepene til ren smørje. Innsprøyningspumpe til dieselmotorer er noe annet enn en simpel matepumpe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 8. juli 2024 #4 Del Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei, eier en Citroen C4 Picasso 2014-modell som har gått 190.000 km. Bilen stoppet langs veien og ble kjørt til verksted der jeg sist hadde den på service. Etter 9 timer feilsøk fant de ut at mest sannsynlig er diesel høytrykkspumpe kaputt. Delen koster 14.000kr og sum del og arbeid, før kostnader for feilsøk, ble anslått til mellom 40.000kr og 50.000kr. Fikk se i Citroëns system at skifte av delen var anslått til 9 timers arbeid, og relativt kronglete arbeid. Jeg har ingen erfaring med å skru selv Hva ville dere ha gjort? Er bilen verdt påkost, eller er tiden inne for å pensjonere den? Det hører med til historien at bilen før havariet ble EU-godkjent nå i juni uten merknader, og det ble skiftet registerreim, dieselfilter og vannpumpe. Med service kostet det 26.000kr. Anonymkode: e799e...396 Gammel Citroen med 190K på måleren ville jeg dessverre lagt ut som delebil hvis jeg ikke fant en privat som kunne bytte dieselpumpe myyye billigere enn verkstedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
homber Skrevet 8. juli 2024 #5 Del Skrevet 8. juli 2024 Kjedelig. Ville hentet inn flere tilbud før jeg hadde vurdert å selge den som delebil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #6 Del Skrevet 8. juli 2024 9 timer feilsøk? Enten lurer de deg eller udugelige. Anonymkode: 80cd7...a4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #7 Del Skrevet 8. juli 2024 Toyota skulle en gang ha 13.000,- for bensinpumpe. Fant den samme på skruvat til 1000,- Anonymkode: 80cd7...a4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå