Gå til innhold

Tips til ting som generer småsummer som til slutte kan bli noe større i et indeksfond

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opprettet nettopp et globalt indeksfond, men tjener ikke noe særlig for øyeblikket. MEN, jeg tenker at alle monner drar, og lurer på om noen her har tips til "småjobber" ala surveys/underøkelser ol som jeg gir meg litt jeg kan putte inn på denne kontoen?
Tenker å la det skure og gå til jeg er pensjonist.

Anonymkode: d57ab...c15

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Få deg heller en ekstrajobb slik at du får en inntekt som monner litt.

Anonymkode: e7dba...567

• Liker 2
Gjest Solanum
Skrevet (endret)

Jeg har gjort dette siste 7 år. 

Ført over Trumfpoengpengene hver måned. Og så runder jeg summen ned på alle kontoene til meg og min mann til nærmeste 50-lapp hver måned den 1. Vi har en 10-12 brukskontoer (sinking fund). 

Så på tulle-ASKen min har jeg nå 29 000.

Endret av Solanum
Gjest Solanum
Skrevet

Og de spørreundersøkelsene blir du utslitt av. Du må sitte svare på masse drit for kronestykker. Det er ikke verdt det når du må eksponere deg for så mye reklame. 

AnonymBruker
Skrevet

Sett på sånn sparing hvor hver gang du bruker kortet,  så settes det av 20-30 kr til sparing.

Anonymkode: 2b31b...1c5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sett på sånn sparing hvor hver gang du bruker kortet,  så settes det av 20-30 kr til sparing.

Også skjuler du kontoen din i nettbanken slik at du ikke ser den.

AnonymBruker
Skrevet

Bare sett et fast beløp dit samme dato som regningene går. Da merker du ikke det. 

Anonymkode: df96f...9a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare sett et fast beløp dit samme dato som regningene går. Da merker du ikke det. 

Anonymkode: df96f...9a7

Jeg gjør dette. 
Jeg setter også over Trumf, Coop-bonus etc på en egen ASK. Det har blitt over 10k på 1,5 år. 
Når jeg selger ting, kjøper jeg krypto for det. Det har blitt noen titusener det også, selv om det bare er småting. 

Anonymkode: ac5c3...cbe

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Jeg får ikke engang en vanlig jobb, men hadde jeg fått meg jobb snart OG ekstrajobb, så hadde jo det vært helt supert. Dessverre må jeg ta til takke med de smulene jeg kan få for øyeblikket, derfor skrev jeg denne tråden. Jeg hadde automatisk sparing på trekk av kort og betaling av regninger før, men jeg får såpass lite nå at det ikke er mulig lenger. Har ellers stålkontroll på økonomien, det eneste jeg mangler er en jobb.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har ellers stålkontroll på økonomien, det eneste jeg mangler er en jobb.

Tja.

Stålkontroll på økonomien betyr også stålkontroll på eget humankapital. 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg får ikke engang en vanlig jobb, men hadde jeg fått meg jobb snart OG ekstrajobb, så hadde jo det vært helt supert.

Hvorfor får du ikke en vanlig jobb?

Finnes det noko du kan gjøre for å heve ditt humankapital slik at du blir mer relevant for flere jobb?

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg opprettet nettopp et globalt indeksfond, men tjener ikke noe særlig for øyeblikket. (...) Tenker å la det skure og gå til jeg er pensjonist.

Tja.

Selv om 50kr blir til 5000kr i løpet av tiden i fondet, så er du fremdeles minstepensjonist. Det er selvsagt satt på spissen.

Om du ønsker en reell pensjonssparing, så kommer du deg ikke rundt en inntekt. Vi er tilbake til dette med jobb. 

Lykke til med sparing og jobb!

Schmuhu

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruk heller tiden på å jobbe med CV og søknader, og lær deg noe nytt, Ta gjerne jobb som frivillig et sted mens du søker.

Å sitte hjemme og svare på undersøkelser som gir deg lommerusk, er ikke god bruk av tid.

Anonymkode: 6f024...9f5

AnonymBruker
Skrevet
Schmuhu skrev (9 minutter siden):

Tja.

Stålkontroll på økonomien betyr også stålkontroll på eget humankapital. 

Hvorfor får du ikke en vanlig jobb?

Finnes det noko du kan gjøre for å heve ditt humankapital slik at du blir mer relevant for flere jobb?

Tja.

Selv om 50kr blir til 5000kr i løpet av tiden i fondet, så er du fremdeles minstepensjonist. Det er selvsagt satt på spissen.

Om du ønsker en reell pensjonssparing, så kommer du deg ikke rundt en inntekt. Vi er tilbake til dette med jobb. 

Lykke til med sparing og jobb!

Schmuhu

Ja, hverken ViaTrumf eller spørreundersøkelser du får 15kr stykket for vil hjelpe deg. Små summer kan vokse de, men de blir aldri kjempestore summer, kanskje med mindre man kjøpte bitcoin for en 10-15 år siden. Men den flaksens tid er nok over - eller i alle fall umulig å skille fra rene tapsprosjekter. Så du kommer ikke utenom at du må øke inntekten din (og redusere utgiftene, hvis du kan) hvis du skal spare så det monner.

Anonymkode: ac5c3...cbe

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Når jeg snakker om stålkontroll på økonomien, så mener jeg at jeg ikke bruker over evne og vet hver eneste krik og krok av mine kontoer og kontobevegelser. For meg er det å ha stålkontroll på økonomien innenfor de rammene jeg er gitt i denne situasjonen. Det jeg mangler er selvfølgelig en jobb. Jeg har tatt videreutdanning for å øke mine muligheter på markedet, men jaggu har det ikke gjort det verre for meg - slik føles det i skrivende stund. Jeg søker alt, og har et støtteapparat som også hjelper meg med CV og søknad. Jeg har fått beskjed om at markedet går litt tregt i disse tider.

Men nok snakk om dette, jeg tar fremdeles imot tips om småpenger, for det er det jeg er ute etter i denne tråden.
Kun småting som jeg kan sette på konto og glemme at jeg har.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pante flasker kan fort bli en liten sum i måneden. Kjenner til en som gikk arbeidsledig, og dermed kunne bruke nattetimene på å samle inn pant fra typiske steder hvor ungdommer møtes og drikker, i byen, tittet i søppelkasser osv. Han var ikke stolt av det, men syntes detgikk veldig greit når han gjorde dette når andre sov (typ 03-05 om natta)

Han tjente faktisk flere tusen i måneden på dette..

Anonymkode: 56c8c...8c7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her. Når jeg snakker om stålkontroll på økonomien, så mener jeg at jeg ikke bruker over evne og vet hver eneste krik og krok av mine kontoer og kontobevegelser. For meg er det å ha stålkontroll på økonomien innenfor de rammene jeg er gitt i denne situasjonen. Det jeg mangler er selvfølgelig en jobb. Jeg har tatt videreutdanning for å øke mine muligheter på markedet, men jaggu har det ikke gjort det verre for meg - slik føles det i skrivende stund. Jeg søker alt, og har et støtteapparat som også hjelper meg med CV og søknad. Jeg har fått beskjed om at markedet går litt tregt i disse tider.

Men nok snakk om dette, jeg tar fremdeles imot tips om småpenger, for det er det jeg er ute etter i denne tråden.
Kun småting som jeg kan sette på konto og glemme at jeg har.

Jobb som ringevikar i helsevesenet kan du alltid få. Hadde du meldt deg som det for en måneds tid siden hadde du jobbet minst 100 % nå i ferietida.

Anonymkode: e7dba...567

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...