Gå til innhold

Misset LH-topp? Se bilder


Kosepose

Anbefalte innlegg

Hei, jeg hadde abort etter Missed abortion for 5 uker siden. Ikke fått mens siden. Jeg har testet med hcg-tester og LH-tester lenge. LH- testene ble negative for ca. 3 uker siden og hcg-test ble negativ rundt fredag sist uke. 

har tatt LH-tester hver dag i noen uker nå, og de har vært helt blanke. Plutselig ble de mørkere i går. Kan det være eggløsning? se bilde 1.

bilde 2 er fra da jeg ble gravid sist, da fant jeg heller ikke LH-topp.

IMG_4505.png

IMG_4503.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja ser ut som du kan ha mistet LH toppen - eller rett og slett bare ikke fått utslag for LH topp - noe som er helt vanlig og skjer med mange selv om de har eggløsning og tester mye og ofte. 

Se om du ser et mønster på antall dager etter antatt EL og første blødningsdag. De fester har mellom 12-14 dager her. Da kan du telle deg bakover når du får mensen å "sjekke". Ellers ville jeg fortsatt testing, kanskje begynt med temping i tillegg. 

Anonymkode: 17541...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du fikk negativ hcg-test først for 4 dager siden, kan eggløsning komme i løpet av neste uke eller noe?

Eller er det noe jeg misser her😆 Jeg trodde ikke man fikk ny eggløsning så lenge det var hcg av et visst nivå i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniff76 skrev (24 minutter siden):

Hvis du fikk negativ hcg-test først for 4 dager siden, kan eggløsning komme i løpet av neste uke eller noe?

Eller er det noe jeg misser her😆 Jeg trodde ikke man fikk ny eggløsning så lenge det var hcg av et visst nivå i kroppen.

Man han helt fint få EL før hcg er nådd 0. Har fått det ved 3 av 4 SA/MA selv. Hvor lav hcg bør være før kroppen er tilbake til "normalen" er individuelt. 

Anonymkode: 17541...3ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosepose skrev (8 timer siden):

Hei, jeg hadde abort etter Missed abortion for 5 uker siden. Ikke fått mens siden. Jeg har testet med hcg-tester og LH-tester lenge. LH- testene ble negative for ca. 3 uker siden og hcg-test ble negativ rundt fredag sist uke. 

har tatt LH-tester hver dag i noen uker nå, og de har vært helt blanke. Plutselig ble de mørkere i går. Kan det være eggløsning? se bilde 1.

bilde 2 er fra da jeg ble gravid sist, da fant jeg heller ikke LH-topp.

IMG_4505.png

IMG_4503.png

Kan se ut som du har bommet på LH topp ja, eller at den ikke har gitt et ultimat utslag som annen bruker sier. 

Det jeg legger merke til er at jeg ville prøvd å ta testene mer til samme tidspunkt hver dag. Ble anbefalt å teste for EL mellom kl 10 og kl 20 - da LH stiger senere på morningen og utover dagen. 

Temping er som nevnt også veldig nyttig sammen med testing, men tar noen mnd å se et mønster og bli kjent med temp i syklus. Men temping kan for mange gi bedre indikasjon på om Eggløsning faktisk har skjedd enn testing. Mange har eggløsning uten at de noen gang får utslag på EL tester, og positive el tester betyr ikke at el skjer, men at el kan skje innen 24-36t. Så mangel på topper kan også bare bety at du har økning i Lh. Lh hormon har man i kroppen hele syklusen i ulik mengde, som topper seg i forkant av EL. 

Anonymkode: 17541...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...